Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achteruit wisser

vragen over de T5
Plaats reactie
ArnoV
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 sep 2011, 12:41

Achteruit wisser

Bericht door ArnoV »

Mijn achteruit wisser hing en vanmiddag triest bij na bezoek van een wasstraat.
Wie weet waar ik een nieuwe kan bestellen?
Het is voor een comfortline 2004.
Bedankt!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Achteruit wisser

Bericht door ktmkrik »

ArnoV schreef:Mijn achteruit wisser hing en vanmiddag triest bij na bezoek van een wasstraat.
Wie weet waar ik een nieuwe kan bestellen?
Het is voor een comfortline 2004.
Bedankt!
Kun je geen claim bij de wasstraat neerleggen?
Er is toch schade toegebracht aan jou bus door hun wasinstallatie lijkt me.
Bij de buren op het werk word dat altijd netjes geregeld via hun verzekering namelijk.
Succes!
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Achteruit wisser

Bericht door koos 890 »

ktmkrik schreef:Kun je geen claim bij de wasstraat neerleggen?
Er is toch schade toegebracht aan jou bus door hun wasinstallatie lijkt me.
Bij de buren op het werk word dat altijd netjes geregeld via hun verzekering namelijk.
Succes!
Dat kan je wel vergeten . Bij mij lag de halve achterbumper eraf . Kon het mooi zelf betalen , zelf de no claim werd betaalt door de rechts bijstand omdat zij er ook geen gat in zagen. Je laat je bus op eigen risico wassen werd er gezegd.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Achteruit wisser

Bericht door koos 890 »

ktmkrik schreef:Kun je geen claim bij de wasstraat neerleggen?
Er is toch schade toegebracht aan jou bus door hun wasinstallatie lijkt me.
Bij de buren op het werk word dat altijd netjes geregeld via hun verzekering namelijk.
Succes!
Dat kan je wel vergeten . Bij mij lag de halve achterbumper eraf . Kon het mooi zelf betalen , zelf de no claim werd betaalt door de rechts bijstand omdat zij er ook geen gat in zagen. Je laat je bus op eigen risico wassen werd er gezegd.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achteruit wisser

Bericht door Roger B. (11)61 »

ondanks de bordjesdat ze niet aansprakelijk zijn, zijn ze tot op zekere hoogte weldegelijk voor schade veroorzaakt door de wasinstallatie.

Ruitenwisser is lastig verhaal, omdat de borstels daar snel in haken en het dus redelijkerwijs te verwachten is (vaak gaat er ook een zakje overheen om problemen voor te zijn)

De bumper is schade waarvan je mag verwachten dat dit niet gebeurd bij een wasstraat bezoek, maar dan wordt het wel weer lastig aan te tonen dat er voor de wasbeurt niks mis was met de bumper.


als de droger bij wijze van spreken niet omhoog gaat en je voorruit molt, zijn ze daar wel degelijk aansprakelijk voor.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Achteruit wisser

Bericht door Oviivo »

Zakje over de ruitenwisser doet wonderen :zwaai doen ze hier bij ons standaard, niet dat ik met de bus door de wasstraat ga, maar ooit wel met andere auto 's :jump

Complete armpje met wisser is gelukkig niet duur :toppie

http://www.ebay.nl/itm/VW-MULTIVAN-TRAN ... 2054wt_992" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ArnoV
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 sep 2011, 12:41

Re: Achteruit wisser

Bericht door ArnoV »

Bedankt voor de link en de reaktie's.
Dit zocht ik.
Hele arm hangt te bungelen nu.
Eerlijk gezegd weet ik niet zeker als het door de wasstraat komt, wellicht dat hij voor die tijd al kapot was.
Ik merkte het op na het wassen. Het zit los bij de bevestiging.
Waarom Oviivo niet door de wasstraat? Is dat zo slecht?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Achteruit wisser

Bericht door Oviivo »

Ik vind een wasstraat funest voor de lak van een auto, met name bij donkere kleuren zie je direct krassen. Ook de krasvrije straten, je ziet het gewoon en dat vind ik zonde. Persoonlijke keuze :wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achteruit wisser

Bericht door Roger B. (11)61 »

ga met alles door de wasstraat, met beide Ranges, met de MX5 (ja ook met de softtop (wel dicht uiteraard :knipoog )) en zeer zeker met de bus (die kan er twee keer per week doorheen en dan nog blijft ie niet schoon, dus eens per week vind ik voldoende.

Ja er komen krasjes is, maar ik heb ook zat handgepoetste auto's gezien met krasjes (verschil duidelijk zichtbaar, wasstraat zijn de krassen min of meer evenwijdig, bij handwasauto's met krassen zijn het grote kringen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Achteruit wisser

Bericht door Oviivo »

Roger B. (11)61 schreef:(verschil duidelijk zichtbaar, wasstraat zijn de krassen min of meer evenwijdig, bij handwasauto's met krassen zijn het grote kringen)
jaaaaaaahhhh, maar ik was alleen in rechte lijnen (in lengterichting), nooit draaien + met een speciale handschoen/spons.

Inderdaad; het is bijna een dwangneurose :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Achteruit wisser

Bericht door ktmkrik »

koos 890 schreef:
ktmkrik schreef:Kun je geen claim bij de wasstraat neerleggen?
Er is toch schade toegebracht aan jou bus door hun wasinstallatie lijkt me.
Bij de buren op het werk word dat altijd netjes geregeld via hun verzekering namelijk.
Succes!
Dat kan je wel vergeten . Bij mij lag de halve achterbumper eraf . Kon het mooi zelf betalen , zelf de no claim werd betaalt door de rechts bijstand omdat zij er ook geen gat in zagen. Je laat je bus op eigen risico wassen werd er gezegd.
Bij de buren kan je het dus niet vergeten en word netjes alles geregeld dus ook met een ruitenwisser arm, zal wel een stukje klantvriendelijkheid zijn dan!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Achteruit wisser

Bericht door Harry 341 »

Oviivo schreef:
Roger B. (11)61 schreef:(verschil duidelijk zichtbaar, wasstraat zijn de krassen min of meer evenwijdig, bij handwasauto's met krassen zijn het grote kringen)
jaaaaaaahhhh, maar ik was alleen in rechte lijnen (in lengterichting), nooit draaien + met een speciale handschoen/spons.

Inderdaad; het is bijna een dwangneurose :knipoog
Kijk...een kenner aan het woord!! :yes Ben blij dat ik niet de enige ben met die tik.... :ie
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achteruit wisser

Bericht door Roger B. (11)61 »

Harry 341 schreef:
Oviivo schreef:
Roger B. (11)61 schreef:(verschil duidelijk zichtbaar, wasstraat zijn de krassen min of meer evenwijdig, bij handwasauto's met krassen zijn het grote kringen)
jaaaaaaahhhh, maar ik was alleen in rechte lijnen (in lengterichting), nooit draaien + met een speciale handschoen/spons.

Inderdaad; het is bijna een dwangneurose :knipoog
Kijk...een kenner aan het woord!! :yes Ben blij dat ik niet de enige ben met die tik.... :ie
grtz.Harry
nee hoor, samen met nog vele anderen is die met die rooie uit zeeland er ook zoeen ;-)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Achteruit wisser

Bericht door ronald tdi »

Ik weet het off topic, maar was (haha woordspel) benieuwd hoe jullie het dak schoonwassen.
Heb de bus een goed week thuis en hij is wit en een wasbeurt mag hij nu wel hebben :winter .
En wat doen jullie specifiek tegen de winter middelen (stooizout)

Ja ben er ook 1 met een :bonk
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Achteruit wisser

Bericht door alfagek »

heb het gehad met mijn vorige bus,

Voortste ruitenwisser brak gewoon af door de doeken die over mijn voorruit gingen.

Was geen probleem, kreeg een bon om het te laten maken bij de garage bij hun om de hoek.

Ondanks dat er ook een bord staat dat je gebruik maakt voor eigen risico.

Het kan dus wel.

Gr,
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie