Op de snelweg in Spanje bergop, dus met veel vermogen, begint mijn California TDI syncro te trillen (linksvoor vooral) en hij houdt dan ook in. Ik verlies dus snelheid als ik bergop ga. Ik dacht eerst aan de koppeling of druklager, maar het toerental gaat niet omhoog. Kan ik rustig verder rijden naar een garage of ...?
Ik gebruik wel veel de cruise control. Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Haperen en trillen
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Haperen en trillen
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Re: Haperen en trillen
ik denk dat je in een iets te hoge versnelling rijdt , probeer anders eens een versnelling terug ! ( te laag in z'n toeren ) .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Haperen en trillen
Over welke toerentallen praten we?
Welke versnelling is dit?
Vermoed zelf iets in de aandrijflijn.
Heeft ie dat alleen dan maar bij klimmen??
Grtzzz Rene
Welke versnelling is dit?
Vermoed zelf iets in de aandrijflijn.
Heeft ie dat alleen dan maar bij klimmen??
Grtzzz Rene
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: Haperen en trillen
Even een update. Vandaag 300 km gereden. De eerste 25 km af en toe hetzelfde probleem. Daarna was het over. Hij liep weer als altijd.
Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat ik voor het eerst in lange tijd met lage buitentemperatuur heb gereden (lager dan 7 graden). Toen het daarna opwarmde was het probleem voorbij.
Iemand nog een idee? Ik dacht aan de motorophanging: misschien zijn oude rubbers gevoelig voor lage temperaturen.
Het trillen begint bij flinke belasting, dus met ca. 100 km/u omhoog in de vijfde, maar ook in de vierde blijft hij trillen. Het wordt zo erg dat de motor gaat haperen. Ik begrijp niet waarom; is dat een tijdelijke noodloop of zo?
Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat ik voor het eerst in lange tijd met lage buitentemperatuur heb gereden (lager dan 7 graden). Toen het daarna opwarmde was het probleem voorbij.
Iemand nog een idee? Ik dacht aan de motorophanging: misschien zijn oude rubbers gevoelig voor lage temperaturen.
Het trillen begint bij flinke belasting, dus met ca. 100 km/u omhoog in de vijfde, maar ook in de vierde blijft hij trillen. Het wordt zo erg dat de motor gaat haperen. Ik begrijp niet waarom; is dat een tijdelijke noodloop of zo?
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
- autocaravana
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: Haperen en trillen
Iemand nog een idee over de oorzaak?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999