Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur instapbak verlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door limburger »

hallo,

zou mij iemand kunnen vertellen hoe de kabelboom voor een lampje in de instapbak bij de schuifdeur origineel zit?
is deze aangesloten op de binnenverlichting en gaat aan bij openen van welke deur dan ook of is het zo gemaakt dat dit lampje alleen aangaat als de schuifdeur wordt geopend?

alvast bedankt :wjw ,

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door cali_generation »

Hoi Limburger,
In mijn T4 gaat het lampje in de instapbak bij de schuifdeur alleen aan wanneer de schuifdeur open gaat (dus niet bij de voorportieren). Je kunt het lampje indrukken om hem handmatig uit te schakelen. Geen idee hoe de kabelboom origineel loopt, maar er zijn op dit forum ongetwijfeld velen die dit kunnen vertellen.
Groet!
:driveT4
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door Oskar 725 »

Komt normaal van het middelste binnenlichtje langs de rechter B-stijl naar beneden.
Bij een hefdak camper loopt ie boven de voorruit langs (voorste binnen licht) naar rechts achter de stijl bekleding(kunststof kappen) en dan weer bij de rechter B-stijl naar beneden.
zo is het in 99 van de 100 gevallen, maar er zijn altijd variaties op een thema!

Gaat aan bij alle deuren open, hoewel ik ook campers heb gezien waar hij alleen met de schuifdeur werkt (variatie op een thema) :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door limburger »

bedankt voor de antwoorden, ik wil hem alleen aan op de schuifdeur... dus moet ik kijken of er een dubbel uitgevoerde schakelaar inzit en anders vervangen door eenzelfde als bij de bestuurdersdeur. had een beetje gehoopt dat die kabel onderlangs zou lopen aangezien ik een transporter heb en niet van plan ben de stijlen te bekleden. maar ik heb weer genoeg informatie om verder te klussen. :wjw

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door Oskar 725 »

De kabel naar beneden loopt echt DOOR de stijl, gaat bovenin (onder de hemel bekleding) door een opening naar beneden. Even je rechter gordel mechaniek er uit schroeven en je kan de kabel op vissen en je kan bij je (schuif)deur contact. :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door Pascal-141 »

Bij mijn T4 gaat dat lampje alleen aan bij openen schuifdeur , niet bij de andere deuren .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: schuifdeur instapbak verlichting

Bericht door henkru »

limburger schreef:hallo,

zou mij iemand kunnen vertellen hoe de kabelboom voor een lampje in de instapbak bij de schuifdeur origineel zit?
is deze aangesloten op de binnenverlichting en gaat aan bij openen van welke deur dan ook of is het zo gemaakt dat dit lampje alleen aangaat als de schuifdeur wordt geopend?

alvast bedankt :wjw ,

:driveT4 :T44EVER
Kijk maar eens bij Tips en Trucks (instapverlichting) :zwaai
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Plaats reactie