mdw schreef:Het is toch niet zo dat de 180 pk harder slijt of zo?
Ze zijn zeker geen hardrijders, maar een beetje kracht voor bijvoorbeeld in de bergen zal niet misstaan natuurlijk.
Merci voor de reacties.
Het BiTDI-motorblok met code CFCA is constructief anders dan de overige TDI-blokken. Koeling en smering zijn verbeterd. In combinatie met DSG heeft deze motor ook nog extra balansassen waardoor trillingen verder verminderd worden. De DSG heeft 7 versnellingen, waardoor je onder alle omstandigheden met een optimaal toerental kunt rijden. Bovendien schakelt de DSG zoveel mogelijk in de hoogste versnelling. Vanaf 70 km/u zit je vaak al in de 7e met 1500 toeren/min.
Met een gelijkmatige rijstijl komt je verbruik uit op 7,5 tot 8 l/100 km.
In combinatie met de BiTDI krijg je verder het 17" remsysteem dat stukken beter remt dan de standaard remmen, zeker als je de bergen in gaat.
Ik denk dat je het geld beter aan de BiTDI met DSG kunt uitgeven dan aan allerlei optische luxe (leer, sound/navigatie etc.).
Een andere aanrader is het Bi-xenonlicht, zeker als je vaker in het donker rijdt. Zeer goede, gelijkmatige lichtverdeling.