Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat voor aansluitingen zitten er in de telefoonstandaard

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

wat voor aansluitingen zitten er in de telefoonstandaard

Bericht door ratlookcalifornia »

Weet iemand welke draden er in de telefoonvoorbereiding op het dashboard zitten ( dat rare standaardgedeelte waar je een ouwe nokia aan kan klikken :nuts ) ? Ik zou er een 12 Volt kunnen gebruiken voor tomtom of camera voeding maar heb geen idee wat er in zit .......Thanks ! :gekte
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wat voor aansluitingen zitten er in de telefoonstandaard

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet aan beginnen denk ik..... kans is redelijk aanwezig dat alle signalen in de houder afkomstig zijn uit een elektronicabox van je telefoonvoorbereiding en dat die elektronica niet berekend is om andere belasting te leveren dan de telefoon.


Weet niet wat voor houder het is, maar er zijn voorbereidingen van VW (zoals die ook in Passat en Touran zit) waar je een mooi display voor kunt kopen bij VW waarna het een Bluetooth carkit is die via dat display te bedienen is en door je telefoonboek loopt....

Spanning kun je veilig weghalen in de kabelboom onder het stuur, vrij dikke rode draden (2 naast elkaar) is constante spanning, de vrij dikke zwarte met blauwe streep is geschakelde spanning. aftakking eraan solderen, zweefzekeringhouder en van daar verder.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: wat voor aansluitingen zitten er in de telefoonstandaard

Bericht door ratlookcalifornia »

Thanks,...ga het eens bekijken als ik er tijd voor heb... :gekte
Plaats reactie