Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlichting uit bij sleutel uit contact

vragen over de T5
Plaats reactie
kabakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:48

Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door kabakker »

Onze andere auto heeft dat en nu vergeten wij het dus bij de camper. Kan je later nog zoiets inbouwen?
Ineke
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door ronald tdi »

Lijkt me beter dat je ook op schrijft wat je bedoelt.
Gaat het licht uit als je de sleutel er uit haalt is erg breed.
Gaan de koplampen dan uit?
Of de binnenverlichting?

Alles kan je via het contact leten lopen, maar voor de koplampen lijkt een zoemertje handiger, soms is het prettig dat je de 1e stand (stadsverlichting of contourverlichting) kan laten branden als je ergens geparkeerd staat.

De binnen verlichting gaat bij mij juist aan als ik de sleutel er uit haal en na een paar seconden als de deur weer dicht zit weer uit of als het alarm er op gezet wordt.
kabakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:48

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door kabakker »

Ik zal duidelijker zijn: als wij thuiskomen zo tegen de avond, dan hebben wij de lichten aan. Vaak vergeten we dan deze uit te doen en we zijn bang dat we de volgende ochtend met een lege accu komen te staan. Er zit een heel lief zoemertje op om ons te
waarschuwen, maar deze is zo zacht dat mijn man hem niet hoort en ik nauwelijks.
Volgens het campercentrum in Amersfoort is er niets aan te doen, maar dit kunnen wij haast niet geloven. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn lijkt mij, of denk ik nu te simplistisch?
ineke
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door eindgebruiker »

EEN HARDERE ZOEMER! :jump
kabakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:48

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door kabakker »

Een hardere zoemer kan ook niet volgens Amersfoort. Dat is het juist, is er iemand die weet hoe we een hardere zoemer erop kunnen zetten?
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door Wim T4 935 »

kabakker schreef:Een hardere zoemer kan ook niet volgens Amersfoort. Dat is het juist, is er iemand die weet hoe we een hardere zoemer erop kunnen zetten?
Dat is natuurlijk onzin. Ze zullen wel bedoelen dat er door VW geen zoemertje wordt geleverd met meer volume die je kunt plaatsen op de plaats van de originele.

Je zou zelfs een claxon kunnen monteren middels een massa met behulp van de binnenverlichting en een plus vanaf de parkeerverlichting. In hoeverre je daar enigzins geavanceerde electronika voor nodig hebt in verband met eventuele CAN bus aansturing kan ik niet beoordelen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
kabakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013, 23:48

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door kabakker »

Bedankt Wim, we gaan kijken. Maar Amersfoort bedoelde wel degelijk dat het niet kon. Ze hebben de bus een week gehad en zagen geen mogelijkheid om er iets aan te doed, zeiden ze.
We komen er wel uit. We hebben een prachtige bus en als dit het enige is........:-)
Groet,
Ineke
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Verlichting uit bij sleutel uit contact

Bericht door Pascal-141 »

kabakker schreef:Ik zal duidelijker zijn: als wij thuiskomen zo tegen de avond, dan hebben wij de lichten aan. Vaak vergeten we dan deze uit te doen en we zijn bang dat we de volgende ochtend met een lege accu komen te staan. Er zit een heel lief zoemertje op om ons te
waarschuwen, maar deze is zo zacht dat mijn man hem niet hoort en ik nauwelijks.
Volgens het campercentrum in Amersfoort is er niets aan te doen, maar dit kunnen wij haast niet geloven. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn lijkt mij, of denk ik nu te simplistisch?
ineke
Als ik de lichten laat aanstaan , en ik stop ergens , zet de auto uit en trek de sleutel uit contact , dan gaan de koplampen toch uit hoor .
Parkeerlichtjes blijven wel aan . Maar er klinkt ook een zoemer .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie