Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

duitse milieusticker

vragen over de T4
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

duitse milieusticker

Bericht door snowman »

Ik heb een 2002 t4 151 pk, hiervoor heb ik een milieuzone sticker aangevraagd voor duitsland.
Bij de anwb gaf het programma aan dat ik geen roetkat heb en daardoor een gele sticker krijg, klopt dit wel ? ik was in de veronderstelling dat mijn bus een roetkat heeft.
En is er eventueel nog een manier om mijn bus aan te passen zodat ik alsnog een groene sticker krijg ?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: duitse milieusticker

Bericht door matje86 »

nee of je moet een invalidevoertuig hebben :knipoog of een bord werkverkeer
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: duitse milieusticker

Bericht door frank884 »

Op een T4 diesel krijg je nooit een groene sticker
het hoogst haalbare is een gele voor een T4 diesel van 2001 - eind productie. daarvoor is alles Rood.

Heeft zelfs niks met de uitstoot te maken maar met de leeftijd
we hadden ook 2 identieke vrachtwagens met identieke motoren alleen de ene was 2 jaar ouder
dus was die rode sticker en de andere een gele

dat is industriepolitiek onder het mom van umweldfreundlichkeit snel op de schroot (of een paar honderd km naar het zuidoosten) dat we weer een nieuwe kunnen verkopen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: duitse milieusticker

Bericht door snowman »

Wat kunnen die duitsers vervelend zijn
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: duitse milieusticker

Bericht door frank884 »

snowman schreef:Wat kunnen die duitsers vervelend zijn
vindt je,
ze beginnen pas
http://themen.t-online.de/news/pkw-maut" onclick="window.open(this.href);return false;
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: duitse milieusticker

Bericht door Pascal-141 »

frank884 schreef:Op een T4 diesel krijg je nooit een groene sticker
het hoogst haalbare is een gele voor een T4 diesel van 2001 - eind productie. daarvoor is alles Rood.

Heeft zelfs niks met de uitstoot te maken maar met de leeftijd
we hadden ook 2 identieke vrachtwagens met identieke motoren alleen de ene was 2 jaar ouder
dus was die rode sticker en de andere een gele
Het is wel mogelijk om voor een T4 tdi een groene sticker te krijgen , ik heb er zelf al enkele gezien , waaronder Patje ( ook een WJW_er) .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: duitse milieusticker

Bericht door snowman »

Er schijnen ook al groene stickers te worden verkocht in het zwarte circuit. :bonk
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: duitse milieusticker

Bericht door Egbert&Manon »

Jawel, het kan

Zie hoe het in Dld gaat:
http://www.motor-talk.de/forum/t4-2-5-t ... 64781.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: duitse milieusticker

Bericht door fiddler »

In D hebben ze hel wel over de "dumwelt kleber": Had en t4 104 pk 5 cylinder uit 1998, ongeregelde kat, geen roetfilter mogelijk, navraag in Nedereland leverde op een gele sticker, en bij VW dealer in Duitsland werd mij na veel gezoek en getelefoneer verteld dat het een rode zou worden. Mij werd ook gezegd dat als mijn t4 4 maanden jonger was er een ombouw mogelijk was van het uitlaat systeem, kosten ongeveer 800 tot 1100 euro als schatting. Een kennis van me in Duitsland heeft een 2002 5 cylinder Multivan met nu een door de dealer bij de tuff (APK) in 2011 geleverde groene sticker zonder extra ombouw kosten etc. NB Vanwege regelmatig werk in Duitsland en ook de vooruitzichten op miljeu gezeur zoals nu weer Kopenhagen en zo, naast een extreem goede inruilprijs voor mijn 16 jaar oude t4, heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt en een nieuwe t5 gekocht. Maar toch jammer, m'n ouwe kar was nog prima. Groene sticker op m'n t5 koste 12 euro hier in Nederland, bij VME dacht ik, sukses, -F
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: duitse milieusticker

Bericht door snowman »

Misschien moet ik ook eens bij een duitse vw dealer langs gaan om te vragen welke kleur sticker ik daar krijg.
Weet iemand misschien hoe groot de eventuele pakkans is, de boete is maar 40 euro dus dat is niet veel.
En zijn er al wegenkaarten van duitsland waar de milieuzones op staan aangegeven ?
Ik denk dat al die braadworsten die daar op al die bakplaten liggen te sudderen meer schadelijke stoffen veroorzaken dan een goed lopende diesel. :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: duitse milieusticker

Bericht door Multivan Generation »

Afbeelding
Anton_W
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 jan 2013, 13:29
Locatie: hilversum

Re: duitse milieusticker

Bericht door Anton_W »

begint in nederland nu ook. ik heb familie in het centrum van utrecht waar ik normaal in de parkeer garage onder sta. maar helaas daar mag je vanaf 1 jan 2015 niet meerin de buurt komen met je t4.
2000 California techno blue.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: duitse milieusticker

Bericht door frank884 »

In het centrum van een stad,.... daar wil je toch ook niet komen!!!! :knipoog :knipoog
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: duitse milieusticker

Bericht door fiddler »

snowman schreef: ..... Ik denk dat al die braadworsten die daar op al die bakplaten liggen te sudderen meer schadelijke stoffen veroorzaken dan een goed lopende diesel. :wjw ...
LOL

Hier vindt je zone details voor Duitsland, http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index_engl.html; bij de laatste keer dat ik met mijn oude T4 in Duistland was mocht je in het Ruhr gebied al bijna nergens meer de autoweg af werd me aldaar verteld. NB In Denemarken is het ook al flink raak: http://eng.mst.dk/topics/air/reducing-t ... ion-zones/ - F[img]
Laatst gewijzigd door fiddler op 23 okt 2014, 20:08, 3 keer totaal gewijzigd.
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: duitse milieusticker

Bericht door snowman »

Ik begrijp er nu toch echt niks meer van hoor !
Vandaag was ik even bij obelink in winterswijk en daar op de parkeerplaats stonden gewoon twee t4 multivans met beide een groene milieu sticker, een atlantis uitvoering en een generation, net zoals de mijne. alleen beide met de 102 pk motor.
Plaats reactie