Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Airco display vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
edwardfotografie
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Airco display vervangen

Bericht door edwardfotografie »

Toen ik mijn bus kocht, zat er al (automatische) airco in. Ik denk echter dat deze zelf is ingebouwd / achteraf is laten inbouwen.

Ik stoor me echter aan het display. Dit ziet er niet mooi uit en is ook nog eens groen verlicht (terwijl alle ander binnenverlichting VW blauw/rood is).
Daarom twee vragen:

1. is dit display gemakkelijk te vervangen door een origineel VW display (plug and play bv)?
2. zijn deze groene kleuren gemakkelijk te vervangen door rode kleuren?
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Airco display vervangen

Bericht door repelsteeltje »

jouw "automatische" airco is geen vw item. verwacht naderhand ombouw van een normale airco.

voor het onderste apparaat (climatronic) heb je een kachelhuis met stelmotoren nodig. Gezocht item. Sommige doen zelf een ombouw met onderdelen uit een passat, maar het is geen zondagmiddagklusje van een uurtje. Je hebt ook een kabelboom en diverse sensoren nodig, en alles moet pas gemaakt worden.
edwardfotografie
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Airco display vervangen

Bericht door edwardfotografie »

Dank voor je snelle antwoord.

De bediening van de ontwaseming (voorruit / voeten / enz) gaat nu nog altijd dmv de draaiknop.
De temperatuursverandering (warmer /kouder) en de aanjager gaat via het digitale display.

Daarom dacht ik dat het misschien mogelijk was alleen de temperatuur en de aanjager over gezetten op een ander display (alleen kabeltjes omwisselen) en de verdere luchtstroom te laten hoe die nu is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Airco display vervangen

Bericht door Multivan Generation »

edwardfotografie schreef: Daarom twee vragen:

1. is dit display gemakkelijk te vervangen door een origineel VW display (plug and play bv)?
2. zijn deze groene kleuren gemakkelijk te vervangen door rode kleuren?
antwoorden:
1. nee, ook niet gemakkelijk en zeker niet plug and play
2. wellicht wel, dat hangt van jouw soldeerskills af, maar gemakkelijk is het niet.

Moraal van het verhaal, het is beter voor je portemonnee en de hoeveelheid werk die je op je hals haalt, om er mee te leren leven..
Onmogelijk is het niet, maar als je het netjes wilt doen, en je wilt zeker weten dat alles zo werkt als dat het origineel ook hoort te doen, dan is het niet alleen een paar kabeltjes trekken, een bedienunit en klaar.
Kost je zeker een nieuwe dashboard kabelboom met de extra kabels voor de climatronic,
dan een andere kachelunit, etc.. bediening gaat van kabels naar kleppen ook via vaccuum.
Hou er ook even rekening mee, dat wellicht de aircopomp ook van een ander merk en type kan zijn, als hetgeen VW gebruikte..
Dit kan ook van invloed zijn op de multiriem lengte..

Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
edwardfotografie
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Airco display vervangen

Bericht door edwardfotografie »

Duidelijk...thanks...niet aan beginnen dus... :jump
Plaats reactie