Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

vragen over de T4
Plaats reactie
Marc_A
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2015, 11:14

T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door Marc_A »

Hallo allemaal,

Ik weet dat er al veel andere topics over zijn, maar ik zal heel duidelijk omschrijven wat de symptomen zijn.

- De motor slaat 1 tot 2 seconden op een normale, nette manier aan, valt alleen direct erna weer uit.
- Als ik hem op contact zet zie ik het volgende: Controlelampjes gaan netjes aan, gloeilampje gaat netjes uit... alleen als ik langer wacht (tientallen seconden) begint het gloeilampje te knipperen. (Distributie timing en brst pomp timing staan perfect)

Wat ik al heb gedaan:
--> Uitgelezen: Er stond een code met leesfout sleutel, deze is echter niet terug gekomen na wissen codes
--> Brandstofafsluiter op inspuitpomp gemeten met scope tijdens starten: Op contact komt er spanning op, -> starten... inderdaad na 1-2 seconden valt het signaal weg, wordt dus de brandstoftoevoer afgesloten.

Mijn eerste idee was dus de startonderbreker / wegrijblokkering. Is er een manier om deze los te testen of misschien even ertussenuit halen/kortsluiten om te testen of dit het probleem is? Er staat namelijk wel gewoon 12V op de + aansluiting van het kastje
Ik heb ook dingen gelezen over het o-ringetje in de retourleiding, maar dan lijkt mij dat de brandstofafsluiter gewoon bekrachtigd moet blijven?
Verder staat er ook geen +12V op de uitleesstekker, vond ik ook vreemd.


Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Marc
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door Pim 328 »

Probeer eens je reserve sleutel.
Ligt in ieder geval aan de wegrijblokkering. en deze kun je niet ff op een simpele manier omzeilen (of je moet kennissen hebben bij het dieven
gilde.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Marc_A
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 okt 2015, 11:14

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door Marc_A »

Beste Pim,

Bedankt voor het snelle antwoord! Dan weet ik in ieder geval in welke richting ik gericht kan gaan zoeken. Helaas heb ik geen reservesleutel. Het blok heb ik laatst omgebouwd uit een donor en daar zat maar 1 sleutel bij. Ik heb hem al een keer aan de praat gehad, maar op de een of andere manier pakt hij hem niet meer :(
Gelukkig heb ik geen vrienden bij het dievengilde.. Misschien toch maar de VW dealer vragen of ze hem voor me uit het systeem kunnen schrijven
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door MrMillion »

Zal wel ergens in de leesspoel of in de bekabeling ervan zitten.

Je kan proberen de 'rijstkorrel' uit de sleutel te halen en tijdens het starten tegen de leesspoel te houden. Dut werkt nog wel eens.

Een tijdje terug had ik een (vage) kennis met een audi a4 (b5) die constant gedonder ermee had, van alles vervangen (dure onderdelen) maar het bleef terug komen. Uiteindelijk een printplaatje uit wit rusland besteld en in het zwarte kastje bij de teller gesoldeerd.

http://m.ebay.com/itm/271564656675

Werkte meteen en nu bijna 2 jaar later nog steeds. Je hebt dan uiteraard geen startonderbreker meer, maar als ze hem willen nemen ze hem toch wel mee.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door Snautzer »

Kan je niet een sleutel laten maken en inleren bij Volkswagen?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door René »

Met vagcom kun je ook je startblokkering bekijken. Dan zie je gauw genoeg of de sleutel de boosdoener is of dat er ergens anders wat aan de hand is.

Grtzzz Rene
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door sgsdebruijn »

Als de sleutel de boosdoener is zou je ook ene melding moeten krijgen die uit te lezen is met VAGCOM
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Chubaka
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 jan 2015, 09:04
Locatie: Kalletal

Re: T4 2.5 TDI ACV '98 startprobleempje

Bericht door Chubaka »

als je de op de afsluiter een plus zet doet hij het gewoon de bus
ik heb ook startonderbreker probleem gehad op mijn caddy plus er op en gaan met die banaan wel ff via kontakt schakelen
dan kun je kijken ook kijken of de afsluiter stuk is
T4 lw rsl edition Bj 2003
Passat 35i 2.0 gt Bj 1993
Scirocco z400 Bj 1988
Plaats reactie