Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trailer in de achterklep

vragen over de T5
Plaats reactie
polledezweed
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2013, 17:30

trailer in de achterklep

Bericht door polledezweed »

hallo,
eerst en vooral melden dat we dik tevreden zijn met de motorische aanpassing aan onze t5. vooral de laatste rit naar zweden met een aanhanger erachter gaf toch wel een groot tevredenheidsgevoel.
nu ben ik iets te enthousiast geweest en heb de trailer laten doorschieten tegen de achterklep. mooie deuk erin. we kunnen hem laten uitdeuken ofwel proberen we een beschermplaat over de deuk te monteren. dat geeft natuurlijk bescherming voor de volgende jaren.

heeft er iemand tips waar ik iets dergelijk kan vinden?

alvast bedankt,

ps: het busje gaat overwinteren in zweden dus waarschijnlijk komen er nog wel wat aanpassingen naar extra verwarming etc.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: trailer in de achterklep

Bericht door runnerted »

Als je met de trailer tegen de klep hebt gezeten ( althans de koppeling van de trailer neem ik aan ) kun je er stiekem wel vanuit gaan dat er lak beschadigd is.

werk dit eerst bij voordat je er iets overheen gaat plakken... anders kan er in de loop der tijd een mooie roestbobbel opkomen met meer kosten tot gevolg...
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: trailer in de achterklep

Bericht door mettesboy »

inderdaad.

En uit ondervinding.... de lakkwaliteit van de T5-GP-T6 lijkt me niet super te zijn...
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: trailer in de achterklep

Bericht door heemskerk »

mettesboy schreef:inderdaad.

En uit ondervinding.... de lakkwaliteit van de T5-GP-T6 lijkt me niet super te zijn...
Mij ervaring is dat de Pareleffectlakken van een sublieme kwaliteit zijn. Glans blijft opvallend goed ook na 11 jaar bij m'n vorige T5. Heb het ook nu weer er op zitten, ben er al jaren uiterst tevreden over ( en dat ben ik niet snel :lach ).

Ik heb alle lakvarianten al eens gehad: De gewone lak, metallic & de parelaffectlak. Kwaliteit in dezelfde oplopende volgorde is mijn ervaring. De prijzen trouwens ook.. :knipoog
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: trailer in de achterklep

Bericht door runnerted »

Prijzen bij VW zijn niks nieuws :yes

Maar om op je voorval terug te komen, laat de 'schade' even bijwerken anders heb je over een x aantal jaar wellicht ellende...
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie