Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nog steeds stotteren op nullast
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Nog steeds stotteren op nullast
Ik heb een vervelend probleem wat niet opgelost raakt, ik hoor graag wat de specialisten ervan denken.
Mijn T4 kipper, 2.5TDI AXL, 2003, stottert nog steeds bij nullast. Het lijkt alsof er regelmatig een cilinder wordt overgeslagen. AF EN TOE is het weg, hij doet het niet constant.
Hij is zes weken op logement geweest bij de lokale T4 specialist, waar ze echt hun best hebben gedaan, maar ze vinden het niet.
Wat we tot dusver gedaan hebben :
-Krukaspoulie vervangen ;
-Vliegwiel en koppeling vervangen ;
-Verstuivers zijn getest en de inspuitdruk weer afgesteld ;
-LMM, krukassensor, EGR, temperatuursensor, onderdrukklep nagekeken/vervangen ;
-Onderdrukslangetjes en bedrading is nagelopen ;
-Distributie en inspuittijdstip 100% juist gezet ;
-De elektronische verstuiver is gewisseld ;
-De brandstofpomp is gewisseld ;
-De 'stotter' procedure van Gerritspeek hebben we geprobeerd ;
-Alles is uitgelezen, alle parameters zijn in orde.
Hij gaat NIET in noodloop en trekt perfect. Hij is ooit gechipt, de originele software kon de garage er niet weer inkrijgen.
De dieselspecialist en een bevriende garage zijn er ook al bijgehaald zonder succes.
De garage, en ik erbij, zitten ondertussen met de handen in het haar...
Wat kunnen we nog proberen ?
Mijn T4 kipper, 2.5TDI AXL, 2003, stottert nog steeds bij nullast. Het lijkt alsof er regelmatig een cilinder wordt overgeslagen. AF EN TOE is het weg, hij doet het niet constant.
Hij is zes weken op logement geweest bij de lokale T4 specialist, waar ze echt hun best hebben gedaan, maar ze vinden het niet.
Wat we tot dusver gedaan hebben :
-Krukaspoulie vervangen ;
-Vliegwiel en koppeling vervangen ;
-Verstuivers zijn getest en de inspuitdruk weer afgesteld ;
-LMM, krukassensor, EGR, temperatuursensor, onderdrukklep nagekeken/vervangen ;
-Onderdrukslangetjes en bedrading is nagelopen ;
-Distributie en inspuittijdstip 100% juist gezet ;
-De elektronische verstuiver is gewisseld ;
-De brandstofpomp is gewisseld ;
-De 'stotter' procedure van Gerritspeek hebben we geprobeerd ;
-Alles is uitgelezen, alle parameters zijn in orde.
Hij gaat NIET in noodloop en trekt perfect. Hij is ooit gechipt, de originele software kon de garage er niet weer inkrijgen.
De dieselspecialist en een bevriende garage zijn er ook al bijgehaald zonder succes.
De garage, en ik erbij, zitten ondertussen met de handen in het haar...
Wat kunnen we nog proberen ?
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Blind schieten hier maar de computer wisselen met een ander? sluit je in ieder geval de chip uit en draait de motor op de fabrieks instelling.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Dacht ik ook, maar dit zou niet lukken. Dan moet ik beginnen met een ACV computer die van nul weer moet geprogrammeerd worden. Dat zag de garage niet zitten zonder de zekerheid te hebben dat die de oorzaak is.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Dat is vreemd want ik heb een week of 3 met een acv computer van Peter zonder wat dan ook te programmeren. Hij had het er uit en erin en draaiend in 3 minuut 10. Ik zie dan ook geen probleem met het alleen wisselen. Misschien kan je Peter vragen of je die computer even kan lenen om zaken uit te sluiten.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Ik zou dan een AXL computer moeten hebben...
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Vervelend... had hem zien staan, maar wist niet dat er dat aan de hand was.
Ik hoorde hem nochtans es draaien en er viel me niets op... extra moeilijk dan om iets te testen als het er niet altijd is... hopelijk vind je snel de oplossing!
Ik hoorde hem nochtans es draaien en er viel me niets op... extra moeilijk dan om iets te testen als het er niet altijd is... hopelijk vind je snel de oplossing!
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Een AXL is nogal zeldzaam ... Zoals Raf al zei : als je moet beginnen met een ACV ecu , is er veel programmatiewerk nodig , en om verschillende dingen uit te sluiten , zou er best getest worden met een originele AXL ecu .Snautzer schreef: ↑19 mar 2017, 21:42 Dat is vreemd want ik heb een week of 3 met een acv computer van Peter zonder wat dan ook te programmeren. Hij had het er uit en erin en draaiend in 3 minuut 10. Ik zie dan ook geen probleem met het alleen wisselen. Misschien kan je Peter vragen of je die computer even kan lenen om zaken uit te sluiten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Een AXL computer gaat duur uitvallen blijkbaar.
Wat zeggen de specialisten van de combinatie AXG computer + Volvo verstuivers?
Wat zeggen de specialisten van de combinatie AXG computer + Volvo verstuivers?
Re: Nog steeds stotteren op nullast
ahh nu snap ik het probleem, van een acv naar axl programmeren. Ik ga eens buurten bij een kennis van mij die een aantal t4 heeft. Eens kijken of daar toevallig een axl tussen staat. Als dat zo is kan ik de computer wel even een paar dagen lenen.Pascal-141 schreef: ↑20 mar 2017, 07:56Een AXL is nogal zeldzaam ... Zoals Raf al zei : als je moet beginnen met een ACV ecu , is er veel programmatiewerk nodig , en om verschillende dingen uit te sluiten , zou er best getest worden met een originele AXL ecu .Snautzer schreef: ↑19 mar 2017, 21:42 Dat is vreemd want ik heb een week of 3 met een acv computer van Peter zonder wat dan ook te programmeren. Hij had het er uit en erin en draaiend in 3 minuut 10. Ik zie dan ook geen probleem met het alleen wisselen. Misschien kan je Peter vragen of je die computer even kan lenen om zaken uit te sluiten.
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Een AXL computer lijkt me niet zo'n probleem.
Desnoods schrijf ik de software over op een andere computer.
Ik zou eerst eens de motorkabelboom controleren, zowel bij de brandstofpomp,
als bij de doorvoer door het schutbord richting zekeringkast.
Ik heb alleen heel heel weinig tijd, werk nu buitenshuis en de weekenden zitten vol
Heb je al eens aan een defecte temperatuursensor van de koelvloeistof gedacht?
Dat kan vergelijkbare klachten opleveren.
Groeten Peter
Desnoods schrijf ik de software over op een andere computer.
Ik zou eerst eens de motorkabelboom controleren, zowel bij de brandstofpomp,
als bij de doorvoer door het schutbord richting zekeringkast.
Ik heb alleen heel heel weinig tijd, werk nu buitenshuis en de weekenden zitten vol
Heb je al eens aan een defecte temperatuursensor van de koelvloeistof gedacht?
Dat kan vergelijkbare klachten opleveren.
Groeten Peter
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Peter, de kabelboom is nagekeken en temperatuursensor is vervangen.
Heb jij de AXL software liggen? Ik heb nog wel enkele ACV computers, waar je die software eventueel kan op schrijven. Als je dat ziet zitten laat het me maar even weten.
Heb jij de AXL software liggen? Ik heb nog wel enkele ACV computers, waar je die software eventueel kan op schrijven. Als je dat ziet zitten laat het me maar even weten.
- René
- Berichten: 5283
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Heb anders nog wel een axg Motorcomputer te leen als dat kan helpen.
René
René
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- René
- Berichten: 5283
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Esp heb ik niet.
Startblokkering zit er ook niet op.
Grtzzz René
Startblokkering zit er ook niet op.
Grtzzz René
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Mijne heeft zelfs geen ABS... Geen idee of ik startblokkering in de computer heb, ik heb een wegrijblokkering op een apart transponderkastje zoals bij elke T4.
Is het mogelijk om hem gewoon effe plug en play te laten draaien op deze AXG computer ?
Is het mogelijk om hem gewoon effe plug en play te laten draaien op deze AXG computer ?