Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bus gaat automatisch op slot

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Bus gaat automatisch op slot

Bericht door ruudbrouw »

Vorige week waren wij in Luxemburg toen even niet goed opgelet: de deur geopend en de sleutel even op de stoel gelegd en de deur dicht gedaan even later gaan alle deuren automatisch op slot, gelukkig had mijn vrouw de reservesleutel in haar tas. Is hier is aan te veranderen?
Laatst gewijzigd door ruudbrouw op 03 aug 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door heemskerk »

ruudbrouw schreef: 03 aug 2017, 19:12 Vorige week waren wij in Luxemburg toen even niet goed opgelet: de deur geopend en de sleutel even op de stoel gelegd en de deur dicht gedaan even later gaan alle deuren automatisch op slot, gelukkig had mijn vrouw de reservesleutel in haar tas. Is hier is aan te veranderen?
Zeker is daar iets aan te veranderen. Gewoon even overleggen of je echtgenote voortaan geen reservesleutel meer in haar tas wil bewaren.. :knipoog :knipoog
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door Bikevouwer »

Kan het niet net zoiets zijn als de T4 ?
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... eertje.htm
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door Harry 341 »

Portierslot mechanisme stuk...ik had hetzelfde...de binnenverlichting gaat wel aan?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door ktmkrik »

Doet de mijne ook, als je opent met de afstandbediening en binnen zoveel tijd de deur niet opent dan sluit die automatisch weer.
Lijkt me een veiligheid die je wel kan uitprogrammeren maar of het verstandig is...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door Beckontheroad »

ktmkrik schreef: 03 aug 2017, 23:58 Doet de mijne ook, als je opent met de afstandbediening en binnen zoveel tijd de deur niet opent dan sluit die automatisch weer.
Lijkt me een veiligheid die je wel kan uitprogrammeren maar of het verstandig is...
Klopt, is beveiliging tegen "broekzak-openen"(variant op broekzak belle)
Maar lijkt me hier niet aan de hand, of ik moet me vergissen? Deur was geopend en sleutel op zitting gelegd en zijn vrouw had de sleute;s.
Als DS nog in de bus was geweest, kon hij de deur met de sleutels/AB openen immers...

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door chrisjemol »

Harry 341 schreef: 03 aug 2017, 20:03 Portierslot mechanisme stuk...ik had hetzelfde...de binnenverlichting gaat wel aan?
ik heb zelfde, ook lampje dat aangeeft welke deur open is doet het maar soms als ik de portier deur open
wat moet hiervoor gedaan worden?
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door heemskerk »

chrisjemol schreef: 04 aug 2017, 10:55
Harry 341 schreef: 03 aug 2017, 20:03 Portierslot mechanisme stuk...ik had hetzelfde...de binnenverlichting gaat wel aan?
ik heb zelfde, ook lampje dat aangeeft welke deur open is doet het maar soms als ik de portier deur open
wat moet hiervoor gedaan worden?
Deurslot vervangen, switches niet lekker meer. Nieuw is prijzig. ABC Schiedam en BM in Ochten hebben nieuw gedemonteerde liggen voor een tientje of vijf-zes meen ik mij te herinneren.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door fiddler »

heemskerk schreef: 03 aug 2017, 19:32
ruudbrouw schreef: 03 aug 2017, 19:12 Vorige week waren wij in Luxemburg toen even niet goed opgelet: de deur geopend en de sleutel even op de stoel gelegd en de deur dicht gedaan even later gaan alle deuren automatisch op slot, gelukkig had mijn vrouw de reservesleutel in haar tas. Is hier is aan te veranderen?
Zeker is daar iets aan te veranderen. Gewoon even overleggen of je echtgenote voortaan geen reservesleutel meer in haar tas wil bewaren.. :knipoog :knipoog
Om die reden heb ik gelijk bij nieuw aflevering een derde sleutel bij besteld, voor mijn maitresse, dit na ervaringen met mijn T4 in het verleden. Heb ook meestal 2 sleutels op zak.

Mijn t5gp heeft nog maar een deurslot trouwens, dat wist ik niet toen ik hem "kocht"; was me ook niet verteld door de dealer. Het meest baal ik nog dat bij mijn proefrit auto er een slot schakelaar op het portier zat, die bij oplevering er niet was, en ook niet er even simpel bij te plaatsen is. Kan e.a. wel via m'n Defa alarm regelen met een truuk als ik even een tukkie wil doen tijdens lange ritten. Op slot doen met afstand bediening na op het (alarm) knoppie te drukken voor "binnen sensor uit - hond in de auto". -F
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door Multivan Generation »

black bulli schreef: 08 aug 2017, 11:26 Dacht dat aan de bijrijders kant een "blindplate" zat die je eruit kunt wippen of was dat type afhankelijk?
Dat klopt,
alleen zit er geen slotcilinder onder..
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Bus gaat automatisch op slot

Bericht door heemskerk »

Multivan Generation schreef: 08 aug 2017, 11:35
black bulli schreef: 08 aug 2017, 11:26 Dacht dat aan de bijrijders kant een "blindplate" zat die je eruit kunt wippen of was dat type afhankelijk?
Dat klopt,
alleen zit er geen slotcilinder onder..
En die zijn rete-duur om los bij te bestellen... :jump
Plaats reactie