Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zws marter op bezoek gehad

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

zws marter op bezoek gehad

Bericht door frank884 »

Paar dagen bij schoonouders in polen geweest, (2 maanden terug ook) toen viel me op dan de bekleding van de interieurfilter beschadigd was,(zie je op 1 foto) nu kwam ik thuis en (doe ik altijd na een lange rit ) peil even de motorolie en nu was het geluidsisolatie materiaal van de motorkap aan de linker kant "helemaal" aan gort gebeten ( Hij heeft er maar 3 nachten gestaan) https://myalbum.com/album/P2kyhbtWOQ63 die geluidsisolatie is op zich niet zo erg als die maar van de kabels en slangen afblijft, hun hebben daar 2 fiat brava,s staan en een nieuwe toyota corrolla sedan en nergens geen last van. dus je ziet wel niet alleen wij houden van de :driveT4 volgende keer toch maar eens kijken of ik er niet iets mee kan doen dat ze wegblijven die paar dagen. er zijn tips van een wc blok tot kippengaas onder de auto leggen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Catsailor
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 aug 2015, 13:30

Re: zws marter op bezoek gehad

Bericht door Catsailor »

Afgelopen zaterdag heeft de Kia van m.n vrouw bezoek gehad van een marter, komplete kabelboom aan/opgevreten..koelwater slangen aangevreten.... schade €3500, :muur maar er gelukkig wel voor verzekerd!
Zelf ook al marter schade gehad aan m.n S70 , hier heb ik sindsdien, op aanraden van de garage 5 wc blokjes hangen.. en nog geen marter weer gezien.
Ik de kia komt een kastje wat ultrasoon geluid uitzend...
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: zws marter op bezoek gehad

Bericht door frank884 »

Die wc blokjes hang ik er de volgende keer dan ook maar in, ik ben er meestal maar2x per jaar 1 week, als ik er permanent zou wonen denk ik dat ze er aan wennen, maar voor 1 week zal het wel werken als het "stinkt"
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: zws marter op bezoek gehad

Bericht door Gobert »

Amoniakwater werkt net zo goed. Aan brengen met plantenspuit.
Als je die wc blokjes vergeet en ze smelten door de motorwarmte weet je niet wat je mee maakt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zws marter op bezoek gehad

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef: 12 sep 2017, 08:16 .... toen viel me op dan de bekleding van de interieurfilter beschadigd was,(zie je op 1 foto) nu kwam ik thuis en (doe ik altijd na een lange rit ) peil even de motorolie en nu was het geluidsisolatie materiaal van de motorkap aan de linker kant "helemaal" aan gort gebeten .
Frank,
ik heb volgens mij nog zo'n behuizing+bekleding voor het interieurlichtfilter liggen, mocht je daarvoor interesse hebben
Catsailor
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 aug 2015, 13:30

Re: zws marter op bezoek gehad

Bericht door Catsailor »

Gobert schreef: 12 sep 2017, 17:55 Amoniakwater werkt net zo goed. Aan brengen met plantenspuit.
Als je die wc blokjes vergeet en ze smelten door de motorwarmte weet je niet wat je mee maakt.
De blokjes laat ik gewoon hangen , plek genoeg voor een niet te warme ophangplek, dus niet aan de uitlaat :jump , vervang dr af en toe 1.
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Plaats reactie