Sinds kort zit ik met een bus die ineens behoorlijk wat olie verbruikt, ook is het brandstof verbruik omhoog gegaan.
Als hij in het donker staat de draaien met de lichten aan zie ik lichtjes rook uit de grill komen.
Denk zelf dat ik zit met een probleem in de turbo.
Heb alles al een keer goed bekeken, maar ik zie nergens sporen van een lek of zwarte geblakerde onderdelen.
Bus rijdt nog gewoon lekker, geen vermogenverlies of dergelijke.
Betreft:
T5.1 eind 2013
2.0 140 PK DSG
Motorcode: CCH
Km stand: 84xxx
Het is dus niet de 180pk olievreter.
Heb hier in het forum al wat lopen zoeken, maar ben er dus niet wijzer uit geworden.
Kan iemand mij in de juiste richting sturen?
Een vriend van me beschikt over VAGcom (gekraakte China versie), maar kent er zelf niet zo veel van.
In welke meetwaardeblokken kan ik kijken om bepaalde dingen uit te sluiten of zelfs het probleem kan achterhalen?
Toen ik met mijn vorige bus met een turbo/egr probleem zat, ben ik ermee naar de officiële VW garage geweest.
Zij hadden hem uitgelezen en vertelde me dat de krukas plots (?!) scheef lag ofwel de krukas sensor kapot was, kostenplaatje 1000 euro.
Geloofde hier niks van en dus maar ergens anders gegaan. Ook nog 90euro kunnen betalen voor een verkeerde diagnose.
lang verhaal kort: die vertrouw ik dus voor geen haar meer met mijn bus.
Als iemand denkt me te kunnen helpen of iets gelijkaardigs aan de hand heeft gehad hoor ik het graag.
Alvast heel erg bedankt!
![fun :T54LIFE](./images/smilies/T54LIFE.gif)