Daar zeg je me wat Odorf. Dat is inderdaad een heel goed idee en ga ik zeker doen. Zou super zijn als je me van advies zou willen voorzien. Lijkt me leuk om zelf te doen maar zou namelijk zelf niet weten hoe dat het best gedaan zou kunnen worden.
Ik heb ook geen ervaring met schade beperken na een onvrijwillig bad, maar wel ervaring met roest wegwerken in het binnenste van de T4

(en daardoor denk ik wat kijk te hebben op mogelijke risicogebieden.)
Mij lijkt het zoals gezegd een goed idee om de holle ruimtes die onder water hebben gestaan via de gaten uit te spuiten, goed laten drogen. En daarna behandelen met een holle ruimte beschermer.
Maar ... je zou ook eerst het deurpaneel kunnen verwijderen. En daar achter kijken hoe het staat met de aanslag. Dit is mogelijk een goede indicator of uitspuiten echt nodig is. Anders zou je kunnen volstaan met het aanbrengen van een holleruimte-beschermer. (En bespaar je de tijd van uitspuiten en vooral het drogen. Al is het daarvoor wel het juiste weer)
De holle ruimtes:
Zoals; (van voor naar achter)
De stalen bumperbalk (achter de plastic bumper) bereikbaar via diverse gaten aan voor en achterzijde.
De langsdragers. (De balken aan weerszijden van de motor waar o.a. de motorbeschermbak in vast wordt geschroefd. )

- Onderop deze foto de langsdrager. Boven het schuine balkje met de ovalen stopjes.
- D4CFCA3D-0A42-4166-8C1A-3F5200E49283.jpeg (22.26 KiB) 1982 keer bekeken
De schuine balkjes van de langsdrager naar de bumperbalk-hoeken.
Het makkelijkste hierbij is om één van de ovale zwarte stopjes te verwijderen. (En na behandeling weer terugplaatsen)

- Andere kant van het schuine balkje.
Het Sub-frame (dat zit onder(achter) de motor. )
Dit is het deel waar de voorwielophanging aan vast zit. Is dik staal, roest niet zo snel weg, maar wel een holle ruimte. (Zie voor foto de volgende pagina)
De wielkasten. Hiervoor zou het middelste van de 3 afdichtstopjes (kijkend richting deur) verwijderd moeten worden. (Rondom kit wat lossnijden en dopje loshalen) na behandeling stopje weer terugplaatsen. Belangrijk; Stopje afdichten met MS-polymer kit. Of minimaal een hoeveelheid bodembeschermingswas zodat dit stopje geen vocht meer kan doorlaten.
Als je dit spoelt; Water zou via de deurdorpel weer weg moeten lopen.

- De wielkast naar achteren gezien
Deurdorpel. Onder de instapbak aan de achterkant van het dorpel zitten twee stoppen die zich redelijk eenvoudig laten verwijderen. (Terugplaatsen met was)