Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Geluidsdemping paravan T5 GP
Geluidsdemping paravan T5 GP
Ff schrik.
Vandaag rook en stank in de bus. Motorkap snel open en er schroeide en stuk gevallen geluidsdemping, deze was terechtgekomen op het punt waar de uitlaat aanhecht... het is daar dus heet genoeg om te gaan branden..
Iemand dit eerder gehad? Vergaat dit spul vaker, of hebben we last van knaagdieren? Ik snap niet waarom het hier zo losraakt. Zie bijlage.
Groet, Melvin
Vandaag rook en stank in de bus. Motorkap snel open en er schroeide en stuk gevallen geluidsdemping, deze was terechtgekomen op het punt waar de uitlaat aanhecht... het is daar dus heet genoeg om te gaan branden..
Iemand dit eerder gehad? Vergaat dit spul vaker, of hebben we last van knaagdieren? Ik snap niet waarom het hier zo losraakt. Zie bijlage.
Groet, Melvin
Re: Geluidsdemping paravan T5 GP
Lijkt mij dat er een marter oid bij heeft gezeten !
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
-
Wat is het roestig in je motorruimte/ rijdt je zonder motorkap rond?
Een marter zou heel goed kunnen Olaf, we wonen aan een bosrand.
Aangezien het gewicht en daarmee verbruik scheelt hebben we de motorkap verkocht en rijden we idd lekker zonder. Wellicht hebben we het de marter het zo wel iets te gemakkelijk gemaakt.
Aangezien het gewicht en daarmee verbruik scheelt hebben we de motorkap verkocht en rijden we idd lekker zonder. Wellicht hebben we het de marter het zo wel iets te gemakkelijk gemaakt.
-
Dat meen je toch nietmelvin schreef: 21 apr 2021, 22:32 Een marter zou heel goed kunnen Olaf, we wonen aan een bosrand.

Je hebt de ruitensproeier slangetjes toch wel afgestopt?
-
Stel, dat u dat echt gedaan hadmelvin schreef: 21 apr 2021, 22:32 Een marter zou heel goed kunnen Olaf, we wonen aan een bosrand.
Dan zou het verbruik toch juist hoger liggen?
Geen motorkap = minder aerodynamisch = meer weerstand = hoger verbruik?

Er zijn ook mensen die de rechterzij spiegel en de koplampen verwijderd hebben omdat ze alleen overdag rijden.Scheelt weerstand en stroom 

- krekwakwol
Zijn ook mensen die daarom de hele motor maar weglaten.
Dan kun je de rechterspiegel laten zitten
En voorhet hele filmpje klik hier
https://m.facebook.com/watch/?v=633736207147791&_rdr
Dan kun je de rechterspiegel laten zitten

Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
Geen koplampen = extra luchtstroom voor motorDE KNEU schreef: 22 apr 2021, 08:31 Er zijn ook mensen die de rechterzij spiegel en de koplampen verwijderd hebben omdat ze alleen overdag rijden.Scheelt weerstand en stroom![]()

-
Die rijdt waarschijnlijk op bio dieselkrekwakwol schreef: 22 apr 2021, 09:30 Zijn ook mensen die daarom de hele motor maar weglaten.
Dan kun je de rechterspiegel laten zitten![]()
images.jpg

-
maar om even terug te komen op die vraat aan je isolatie. De zelfde isolatie zit ook in de kap onder de motor.
Deze effe goed nazien want die was bij mij totaal aangevreten. De vezeltjes van die isolatie( geperste textiel vezels? ) zaten tot in de ventilatie opening van de dynamo en rondom dynamo as.
Ik heb er toen netjes met hondenhaar van mijn bello ingehangen. Of de marter het al voorheen voor gezien heeft gehouden weet ik niet maar geen last meer gehad.
Als je in de wasstraat je motor schoonspuit dat ding wel mooi laten opdrogen met de klep open. Droogrijden werkt niet. Jammer van al die roest.
Deze effe goed nazien want die was bij mij totaal aangevreten. De vezeltjes van die isolatie( geperste textiel vezels? ) zaten tot in de ventilatie opening van de dynamo en rondom dynamo as.
Ik heb er toen netjes met hondenhaar van mijn bello ingehangen. Of de marter het al voorheen voor gezien heeft gehouden weet ik niet maar geen last meer gehad.
Als je in de wasstraat je motor schoonspuit dat ding wel mooi laten opdrogen met de klep open. Droogrijden werkt niet. Jammer van al die roest.
Er zijn meer oplossingen tegen marter bezoek:wc blokjes,gaas onder bus leggen,diffeuser action en als laatste redmiddel een foto van Mark Rutte 

- krekwakwol
Op H2oi heb ik me laten vertellen.AchterKoeker schreef: 22 apr 2021, 10:40Die rijdt waarschijnlijk op bio dieselkrekwakwol schreef: 22 apr 2021, 09:30 Zijn ook mensen die daarom de hele motor maar weglaten.
Dan kun je de rechterspiegel laten zitten![]()
images.jpg
https://m.facebook.com/watch/?v=633736207147791&_rdr![]()
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Dank voor de (on-)zinnige reacties :p Ik zal iets moeten bedenken, marter-wise. Hier is genoeg geopperd om mee te beginnen. Tnx.