Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Versnellingsbak t4 2.5 benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
GertjanT
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:53

Versnellingsbak t4 2.5 benzine

Bericht door GertjanT »

Ik zit met een dingetje. :nuts
Mijn versnellingsbak is versleten, ik zoek eigenlijk een gereviseerde bak (in aanschaf een stuk voordeliger over het algemeen dan mijn huidige bak laten reviseren)
Het is een 02b bak met bakcode CPV.
Komt niet zoveel voor denk ik want kan hem nergens vinden.
Wel vind ik verschillende bakken 02b bakken van diesel bussen.
Op t4 wiki vond ik een overzicht van alle bakken met de overbrengingen erbij. Ik ben niet zo’n rekenwonder dus ik raak hier snel de kluts kwijt.

Weet hier iemand wat er gebeurt als ik er een 02b bak op zet van een diesel met een andere bakcode of kan iemand mij adviseren welke bak te gebruiken zonder dat ik straks met een verkeerde overbrenging zit en daardoor 100kmh rijd met veel te hoog toerental bijvoorbeeld?

Met mijn bestaande bak rijd ik 2500rpm bij 100kmh en dat vind ik prima maar het toerental zou ook iets lager mogen. Deze benzinemotor heeft op lage toeren ook genoeg power namelijk

Ik hoop dat iemand hier meer kennis van heeft dan ik.
Als je een gereviseerde bak in de aanbieding hebt dan hoor ik het ook graag uiteraard.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Versnellingsbak t4 2.5 benzine

Bericht door limburger »

met een hoger toerental in dezelfde versnelling met dezelfde snelheid ga je waarschijnlijk niet komen, diesels maken over het algemeen minder toeren. als je op t4 wiki zoekt naar " getrieberechner " vind je een excel file waar je alles in vind wat jij zoekt, kun je 2 bakcodes ingeven en dan krijg je een vergelijk met snelheid en toerental per gang.

:driveT4 :T44EVER
GertjanT
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:53

Re: Versnellingsbak t4 2.5 benzine

Bericht door GertjanT »

Top, dankjewel. Ik ga daar eens even naar kijken.
Plaats reactie