Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Wallietax
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2021, 14:41

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door Wallietax »

Werkt voor mij perfect,icm een drive a waykit is dit voor ons een prima oplossing.
Ik kan er zowel de Bustent alsook een losse luifel aanschuiven.

Je kunt ze online niet bestellen vanwege de lengte maar ze hebben ze bij Obelink ook op voorraad met langere lengtes in 2 verschillende uitvoeringen.

Ik heb de rails wel in het zwart laten powdercoaten voor het oog.


Grt.Wallietax😎
Bijlagen
IMG_2528.png
IMG_5407.jpeg
IMG_4808.jpeg
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3670
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door krekwakwol »

Je kunt ook bij een zeilmakerij in je omgeving kijken voor een peesrail, die verkopen ze ook wel.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
MickF
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door MickF »

Dat ziet er goed uit Wallietax, eens kijken waar ik hem vast ga maken. Op de plek waar hij bij jou vast zit heb ik uiteraard mijn slaaphefdak, maar zal vast een stukje ervoor kunnen (vandaar ook de 180° versie).

Goede tip krekwakwol, wellicht zit er hier in de buurt een (Zuid-Limburg).
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door SyncRoon »

Ik zit toch te denken over een multirail omdat die als 'goot' ook water afvoert naar voor/achter in plaats van in je openstaande schuifdeur/schuifraam. Deze kan icm je hefdak. Sta nog al eens langer stil met het kantoor open en bij miezer/regen drupt het lekker in de instapbak in.
Groet, Ronald
MickF
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door MickF »

SyncRoon schreef: 04 apr 2024, 19:46 Ik zit toch te denken over een multirail omdat die als 'goot' ook water afvoert naar voor/achter in plaats van in je openstaande schuifdeur/schuifraam. Deze kan icm je hefdak. Sta nog al eens langer stil met het kantoor open en bij miezer/regen drupt het lekker in de instapbak in.
Die had ik inderdaad ook gezien en ziet er ook netjes uit. Weet nog niet of ik het 280€ waard vind om een regengootje te hebben dat alleen meerwaarde heeft wanneer er geen luifel opgezet is.
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door Hanz »

MickF schreef: 05 apr 2024, 09:41 Die had ik inderdaad ook gezien en ziet er ook netjes uit. Weet nog niet of ik het 280€ waard vind om een regengootje te hebben dat alleen meerwaarde heeft wanneer er geen luifel opgezet is.
De luifel zet je op als de zon schijnt en meestal niet als het regent. En bij regen is dat gootje wel lekker.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3670
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door krekwakwol »

@Ronald, als het je alleen om de druppen gaat, zou dit ook een optie kunnen zijn.
https://www.obelink.nl/fiamma-drip-stop ... s=300%20cm
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
MickF
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door MickF »

Hanz schreef: 05 apr 2024, 10:13
MickF schreef: 05 apr 2024, 09:41 Die had ik inderdaad ook gezien en ziet er ook netjes uit. Weet nog niet of ik het 280€ waard vind om een regengootje te hebben dat alleen meerwaarde heeft wanneer er geen luifel opgezet is.
De luifel zet je op als de zon schijnt en meestal niet als het regent. En bij regen is dat gootje wel lekker.
Is dat zo? Ik zet hem eigenlijk ook op zodat je bij regen toch nog buiten kunt zitten en spullen kunt laten staan(waarvoor ik nu nog een losse tarp gebruik).
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door Hanz »

MickF schreef: 05 apr 2024, 11:24
Hanz schreef: 05 apr 2024, 10:13
MickF schreef: 05 apr 2024, 09:41 Die had ik inderdaad ook gezien en ziet er ook netjes uit. Weet nog niet of ik het 280€ waard vind om een regengootje te hebben dat alleen meerwaarde heeft wanneer er geen luifel opgezet is.
De luifel zet je op als de zon schijnt en meestal niet als het regent. En bij regen is dat gootje wel lekker.
Is dat zo? Ik zet hem eigenlijk ook op zodat je bij regen toch nog buiten kunt zitten en spullen kunt laten staan(waarvoor ik nu nog een losse tarp gebruik).
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het zelf niet zo'n goed idee om een kletsnatte luifel op te rollen (cassetteluifel) of om een natte luifel in de camper op te bergen (peesluifel) maar als je hem vrij snel weer kunt laten drogen is dat misschien een onnodige zorg.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door SyncRoon »

krekwakwol schreef: 05 apr 2024, 10:18 @Ronald, als het je alleen om de druppen gaat, zou dit ook een optie kunnen zijn.
https://www.obelink.nl/fiamma-drip-stop ... s=300%20cm
Die dripstop ben ik bang er zo weer af te rijden door de bosschages. Zit maar geplakt... Multirail is stuk steviger. Ik ga eerst zien wat de beste bevestiging gaat zijn voor de Frontrunner luifel(tent) met of zonder de swingarm. Ik wil de luifel liefst wat hoger/dichter tegen het hefdak dan de standaard adapters.
Groet, Ronald
MickF
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door MickF »

Hanz schreef: 05 apr 2024, 11:43
MickF schreef: 05 apr 2024, 11:24
Hanz schreef: 05 apr 2024, 10:13

De luifel zet je op als de zon schijnt en meestal niet als het regent. En bij regen is dat gootje wel lekker.
Is dat zo? Ik zet hem eigenlijk ook op zodat je bij regen toch nog buiten kunt zitten en spullen kunt laten staan(waarvoor ik nu nog een losse tarp gebruik).
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het zelf niet zo'n goed idee om een kletsnatte luifel op te rollen (cassetteluifel) of om een natte luifel in de camper op te bergen (peesluifel) maar als je hem vrij snel weer kunt laten drogen is dat misschien een onnodige zorg.
Daarvoor gaat een grote hoes/zak mee, na regen uitkloppen en dan daarin. Op volgende kampeerplek direct weer uithangen en anders thuis meteen goed laten drogen.
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3670
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door krekwakwol »

SyncRoon schreef: 05 apr 2024, 11:56
krekwakwol schreef: 05 apr 2024, 10:18 @Ronald, als het je alleen om de druppen gaat, zou dit ook een optie kunnen zijn.
https://www.obelink.nl/fiamma-drip-stop ... s=300%20cm
Die dripstop ben ik bang er zo weer af te rijden door de bosschages. Zit maar geplakt... Multirail is stuk steviger. Ik ga eerst zien wat de beste bevestiging gaat zijn voor de Frontrunner luifel(tent) met of zonder de swingarm. Ik wil de luifel liefst wat hoger/dichter tegen het hefdak dan de standaard adapters.
Dan heb je deze ook nog, wordt met sikaflex gemonteerd. Ik wil je niet van de multirail afpraten hoor, die hebben we zelf ook, maar geef wat goedkopere opties als het puur als regen goot gaat
Screenshot_20240405-124120_Chrome.jpg
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Terrie
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2024, 23:45

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door Terrie »

Wallietax schreef: 03 apr 2024, 19:51 Werkt voor mij perfect,icm een drive a waykit is dit voor ons een prima oplossing.
Ik kan er zowel de Bustent alsook een losse luifel aanschuiven.

Je kunt ze online niet bestellen vanwege de lengte maar ze hebben ze bij Obelink ook op voorraad met langere lengtes in 2 verschillende uitvoeringen.

Ik heb de rails wel in het zwart laten powdercoaten voor het oog.


Grt.Wallietax😎
Zit deze gemonteerd op de dakdrager? Ik heb namelijk zelf 2 dakdragers op de bus zitten en zou een mooie optie kunnen zijn..
Wallietax
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 dec 2021, 14:41

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door Wallietax »

Klopt ,deze zitten gemonteerd met popnagels op de dakrails zoals je ziet op de foto.

Ik heb geen hefdak op mijn bus.

Mocht je in de buurt zitten mag je wel even komen kijken hoor

Gr.wallietax😎
MickF
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2023, 13:55
Locatie: Zuid-Limburg

Re: T5 dubbel cabine LWB naar 4 persoons camper

Bericht door MickF »

Iemand een idee waar het aansluitpunt/kastje van de parkeersensoren achter zit?
Voor de elektronica van trekhaak dien ik hier de -kabel te onderbreken en vervangen zodat sensoren uit gaan bij aangehangen trekhaak.

Edit:
Zie net in ander topic dat deze tussen linker achterspatbord en linker achterlicht zit, klopt dat?
T5 - 2009 - 1.9 TDI (in bouwfase)
Plaats reactie