Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weer als nieuw…

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Multivan Generation »

https://www.theengineshop.info/acatalog ... tml#SID=14

of neem eens contact op met motorenrevisie in Valkenswaard

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Erik450 »

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je zou het kunnen proberen bij Pasman motoren revisie in Baak
https://www.pasman.com/nl/diensten/revisie/

Keizer motoren revisie in Doetinchem, hier heb ik de cilinder kop van mijn viertakt crosser laten doen, nog steeds probleemloos draaien.
https://www.keizermotorenrevisie.nl/

En bij Deventer, Peters uit Epse
http://www.petersepse.com/mobile/

Hier in de buurt zit genoeg kennis en bedrijven.
Maar ergens anders waarschijnlijk ook, alleen je moet ze kunnen vinden.

Succes
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Dank voor de linkjes! Heb er al een paar gebeld die het kunnen en willen. Dat stelt gerust. Maar omdat de garage de bus niet op de brug kan laten staan in afwachting va ln de revisie, even gezocht naar een oplossing.
Aanvraag gedaan bij een revisiebedrijf voor een ruilmotor. Krijg ik net te horen dat ze een nieuw blok (nieuw in krat) hebben liggen. Een van de laatste vijf uit hun fabrieksvoorraad. Die ga ik maar eens proberen binnen te halen!

Deel de uitkomst van het avontuur hier wel.
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Korte update:

Na al aardig wat km’s een oliespoortje te hebben achtergelaten, krijgt de bus in oktober een nieuw motorblokje. Na lang zoeken een nieuw blok kunnen vinden. Ik laat meteen alle aanbouwdelen vervangen.

In de tussentijd hem wat meer ‘kampeer-compleet’ gemaakt met een dakrail en een luifel.

Vraagje: Ben ik de enige die nou niet bepaald lekker ligt op de bed-bank door de vorm van de bankdelen? Zelfs met een matras erover blijven die vormen zorgen voor wat ongemak.
Zou de bank bijna vervangen voor rechte/vlakke kussens/rugleuning, maar dan is hij niet meer origineel….
camphoto_1290326580.jpeg
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 665
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Jan anno NU »

waar rij je eigenlijk mee?
Een multivan met slaapbank?, met van die hobbels er in ?
En origineel ?, lekker boeiend als dat zo slecht slaapt.

Die luifel ziet er ook niet origineel uit , sterker nog , ziet er niet uit in dat wit.
:ie
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Weer als nieuw…

Bericht door krekwakwol »

Wij hadden in onze T4 Carthago Malibu een topper over de slaapbank, maar die was gelukkig niet zo geprofileerd, maar super is het niet, maar hoe doen anderen dat dan met een slaapbank.

Ja, en wij hadden toen ook een witte luifelkast op een rode bus, geen probleem toch, anders moet je die ook nog weer spuiten, daar doet hij het echt niet beter om.
Het gaat er om of je er zelf tevreden mee bent.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Niels4x4
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 mei 2018, 23:00
Locatie: Rhenen

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Niels4x4 »

Vraagje: Ben ik de enige die nou niet bepaald lekker ligt op de bed-bank door de vorm van de bankdelen? Zelfs met een matras erover blijven die vormen zorgen voor wat ongemak.
Zou de bank bijna vervangen voor rechte/vlakke kussens/rugleuning, maar dan is hij niet meer origineel….

Je bent niet de enigste... wat een ellendig bed is het . Slaapt voor geen meter en geen enkele topper oid maakt het goed. Wat al beter gaat is een dik luchtbed. Tenminste als het niet leeg loopt zoals bij mij.
Voor mij is dat een van de redenen om een california interieur in te bouwen. Ook hier moet er nog een topper oid overheen maar het bed is wel vlak.

Heb daar lang over getwijfeld mede omdat een interieur slecht te vinden is maar ik ook wat meer bergruimte wilde.
Maar anders had ik de achterbank verbouwd. Hele troep van het frame af en 2 houten platen er op en die met nieuw schuim en stof bekleden.
Dan had het achtermatras ook gelijk wat dikker gekund.
En idd dat originele is er dan wel af en dat vond ik altijd jammer maar achteraf had ik veel eerder dat bed moeten ombouwen. Teveel laten weerhouden door dat pokkebed, kwam er altijd beroerd vanaf na tig x draaien.

Succes met je keuzes
Met vriendelijke groet,
Niels
T4 TDI AXL syncro 2002
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Multivan Generation »

Voor de topicstarter, ik zou het koelsysteem meteen opfrissen met nieuwe ventilatoren en nieuwe radiateur en slangen en de onderdelen daarvoor al bij elkaar proberen te zoeken.

Succes

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Idd Arnold. Ik ben al blij dat ik een hele nette gebruikte luifel heb kunnen vinden. De kleur dat komt later. Aluminium is wat lastig te spuiten, dus wellicht dat ik hem zwart laat wrappen.

En Niels, ik heb nu eigenlijk het idee om hetzelfde te doen als jij dacht. Frame behouden, zitvlak en rugleuning eraf er ergens op zolder parkeren. Nieuwe vlakke set met dikker schuim erop.

Peter, ik heb het bedrijf dat de motor heeft liggen en hem gaat plaatsen de opdracht gegeven om aanbouwdelen, slangen etc. meteen te vervangen. Beetje zonde om een nieuwe motor te plaatsen maar alle andere oude onderdelen onder de kap te laten zitten. Radiator en ventilator is een goede aanvulling! Dank!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2022
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Mickel Moen »

Wat de luifel betreft. Die had ik eerst ook gewrapt. Toch niet zo tevreden over.

Ik had eerst mijn alu sidebars al eens zwart gespoten. Waar het om gaat is een goede 2k ( tweecomponenten ) primer. Na het succes van de sidebars ook mijn luifel gedaan. Zelfde kleur als de bus.

Ik zie nu, dat ik dat op mijn blog nooit bij de luifel beschreven heb, maatwerk bij de sidebars:

https://mickelmoen.blogspot.com/2011/10/sidebars.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Ilja1974
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,

Wat de bobbels in de bedbank betreft .
Wij leggen er altijd een inflatable matras op als we in de bus slapen en dan ligt het prima.
Althans, wij zijn er tevreden mee.

Groet ,
Ilja
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

Toevallig nog ergens een foto van de gespoten luifelcase Geert? Ben erg benieuwd.

@Ilja, wij hebben er nu ook een opblaasmatras op. Nog niet top, maar al een stuk beter.
RobinvanderHelm
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2022, 13:42

Re: Weer als nieuw…

Bericht door RobinvanderHelm »

De tent die wij hebben is echt top. Aanrader
IMG_1402.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Multivan Generation »

RobinvanderHelm schreef: 19 aug 2023, 15:26 De tent die wij hebben is echt top. AanraderIMG_1402.jpeg
Je betaalt daarmee ook voor 2 plaatsen? :lach

Wat een knoepert van een tent zeg.. :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2137
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Weer als nieuw…

Bericht door Beckontheroad »

RobinvanderHelm schreef: 19 aug 2023, 15:26 De tent die wij hebben is echt top. AanraderIMG_1402.jpeg
https://users.ox.ac.uk/~peter/humour/holmes.html

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie