Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio / navigatie valt steeds uit (en de accu is soms leeg)

vragen over de T5
baspoppe
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2023, 12:05

Re: Radio / navigatie valt steeds uit (en de accu is soms leeg)

Bericht door baspoppe »

SyncRoon schreef: 11 jun 2023, 08:11
baspoppe schreef: 10 jun 2023, 19:21 Ik heb inmiddels ook gemeten dat er een lekstroom is van ongeveer 0,46A. Alle (dashboard) zekeringen eruit gehad en een zekering van 5A gevonden die de stroom beperkt tot 0,22A. Andere zekeringen hebben hier geen effect op.
Van welk circuit is die 5A zekering?

op 0.46A trekt je accu niet op 1 nacht leeg.

Je hebt een uitgebreid schema voor je 2 andere accu's, hoe zijn deze nu gescheiden van je startaccu? Want lijkt mij zo 1 op 1 aangesloten en dat kan volgens mij niet zo. Hoort toch een scheidingsrelais tussen. https://www.bluepowershop.nl/accu/accuscheiders.html

edit; zie dat je een DC DC charger ertussen hebt.....die zekering naast je verbindingblok was misleidend.
Klopt inderdaad, de Orion zit ertussen. Lastig om een schema helemaal glashelder te krijgen hoor, best een puzzel geweest.

Verder is de 5A zekering van de dashboardverlichting en de klok, dus niet echt een optie om uit te zetten. Ik vermoed dat deze stroom na een bepaalde tijd omlaag zou moeten, zie bericht hierboven over de verschillende fasen van afschakelen. Ik ga dat ergens in de komende dagen eens testen: direct na stop, na 10 minuten, na 30 minuten, na 1,5u en na 3u of zoiets.

Verder heb ik van Track-Motion begrepen dat het erg lastig en duur is om storingen in een RNS315 op te sporen, ze verwachten dat dat ongeveer evenveel kost als een nieuwe aanschaffen. Ik overweeg nu een vervangende radio te kopen, maar een die goedkoper is: https://www.bol.com/nl/nl/p/rns510-draa ... 002683601/

Benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3681
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Radio / navigatie valt steeds uit (en de accu is soms leeg)

Bericht door krekwakwol »

Er wordt op andere topics ook ACtronics genoemd voor electronica reparaties.
En VW zal ook misschien een extern adresje hebben voor electronica reparaties.
Misschien even rond bellen.

Maar misschien heb je gelijk en is vervangen de kortste klap.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Radio / navigatie valt steeds uit (en de accu is soms leeg)

Bericht door Multivan Generation »

baspoppe schreef: 13 jun 2023, 11:53
Multivan Generation schreef: 11 jun 2023, 07:46 Radio ontkoppelen/uitbouwen en weekje rondrijden.
Daarna kun je de radio als bron wegstrepen of aanwijzen.

Of denk ik nu te simpel.
Nee hoor, dat is precies wat ik nu aan het doen ben... En vooralsnog lijkt het probleem niet meer voor te komen zonder radio.
Dat bedoel ik!
Nu andere radio zoeken.
Op Duits forum hadden ze een topic over een RCD330 geloof ik.
Zelf zou ik, afhankelijk wat je wensen zijn, kiezen voor een gerenommeerd merk als pioneer, Sony, kenwood of alpine
Desnoods eentje met dab+

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie