Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage achter

vragen over de T4
Plaats reactie
Jeroen Kroon
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2017, 16:20

Lekkage achter

Bericht door Jeroen Kroon »

Vannacht lekkage gehad. Hebben tent van het tentdak net vervangen, maar heb niet de indruk dat het daardoor komt. Op de foto’s de plekken waar het druppelt. Iemand een idee? Dank!
Bijlagen
IMG_6247.jpeg
IMG_6248.jpeg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lekkage achter

Bericht door Hanz »

Controleer de rubber blokken eens die in de dakgoten zitten aan de voor-en achterkant van het hefdak. De kit rondom deze blokken gaat na verloop van tijd krimpen en scheuren waardoor water onder de blokken door naar binnen loopt. Met de zoekfunctie kan je daar wel het nodige over vinden op het forum. Bekijk deze link maar eens viewtopic.php?t=67924
En ook het onderste profiel waar het tentdoek in zit kan losraken van het dak. Dus ook daar eens kritisch naar kijken, zeker als het doek net vervangen is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3673
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Lekkage achter

Bericht door krekwakwol »

Hoe is het rubber van de achterklep, wij hadden in de vakantie in Italie na een stortbui ook lekkage, gewoon boven tussen het rubber en de achterdeur langs.
Toen het wat droger werd deuren open, alles gedroogd en wat olijfolie op het rubber gesmeerd, nadien nog wel weer een stortbui, maar geen lekkage meer gehad.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Jeroen Kroon
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2017, 16:20

Re: Lekkage achter

Bericht door Jeroen Kroon »

Dank heren. Een idee hoe ik aan deze rubbers kan komen en hoe ik ze kan vervangen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lekkage achter

Bericht door Hanz »

De rubber blokken in de goot zijn niet meer te koop maar je kunt de bestaande blokken wel opnieuw kitten. Zie ook de link in mijn vorige post.
Een rubber voor de achterklep is nog wel te vinden, origineel wat moeilijker maar after market geen probleem. Zoek maar eens op 'Dichtung Heckklappe t4'. Of gewoon in NL https://bus-ok.nl/T4-Achterkleprubber
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 712
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Lekkage achter

Bericht door websurfer »

precies ook de plek welke bij mij ook lekt (en rubber lijkt goed incl de kit )

afgelopen vakantie de plastic stijlcover (op jouw foto waar de druppel op zit verwijderd tijdens een flinke regenbui en ik zag dat de lekkage ergens van boven het kasje uit kwam en over de hemelcover naar beneden liep en dan ook nog alleen als het dak open staat.
ben al een tijdje zoekende maar gezien de staat van de rubberblokken en de kit lijkt het toch ergens anders vandaan te komen
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Lekkage achter

Bericht door odorf »

Je zou ook nog naar de kabeldoorvoer kunnen kijken.
Er loopt een rubber slangetje bovenaan (rechts dacht ik) van de klep naar de achterkant. Als dit beschadigd is of los zit of er zit roest rondom dan kan het ook gaan lekken.

Zomaar een idee.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Jeroen Kroon
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 aug 2017, 16:20

Re: Lekkage achter

Bericht door Jeroen Kroon »

Dank jullie wel voor alle ideeen. Ik ga er verder mee aan de slag. Mooie dag
Plaats reactie