Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

SyncRoon schreef: 29 aug 2023, 18:45
fresco schreef: 29 aug 2023, 11:31
er zijn wel mogelijkheden met een adapter van Fiamma.
Diverse (web)winkels ernaar gevraagd , maar hij is echt niet los verkrijgbaar.
https://www.fiammastore.nl/kit-vw-t5-multivan.html

https://www.obelink.nl/fiamma-f35-adapt ... ornia.html

https://www.obelink.nl/voortenten-luife ... ransporter

past niet helemaal op je california maar wellicht kan je e.e.a. van deze aanpassen?

of deze dometic voor cali https://www.berger-camping.nl/article/d ... len-270558
Eigenlijk zijn de speciale vw california adapters van Thule de enige bruikbare, vrij verkrijgbare en best passende adapters.
Onderdeelnummers:
7h7877238B en 7H7877238C

Groeten, Frank
Laatst gewijzigd door fresco op 30 aug 2023, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

Die Dometic zijn ook voor california.... en de extrusie heeft een vlakke bevestiging. Dat is wel makkelijker aanpassen/monteren. Ook goed bekijken of het montage patroon van de luifel uitkomt met de holte van de extrusie, dat kan lastig zijn om een moer te bevestigen. Bij de Dometic lijkt het erop dat de 50mm verticale hartafstand afstand boven de holle extrusie aanwezig is.
dometic adapter.jpg
(21.33 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door SyncRoon op 29 aug 2023, 20:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door J vd Pal »

Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

J vd Pal schreef: 29 aug 2023, 20:35 Zijn dit https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... w-vw-t5-t6 de goede?
Het lijkt er wel op. 1 onderdeelnummer is niet leesbaar. Wel belangrijk , omdat een B of een C op het eind wel uitmaakt: de voorste en de achterste beugel verschillen iets van elkaar. Ik heb een bericht gestuurd
Dank voor de tip
Groeten Frank
Laatst gewijzigd door fresco op 30 aug 2023, 10:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door bvddobb »

fresco schreef: 29 aug 2023, 20:23 Eigenlijk zijn de speciale vw california adapters van Thule de enige bruikbare, vrij verkrijgbare en best passende adapters.
Onderdeelnummers:
7h7877238B en 7H7877238B
Je geeft hier twee keer hetzelfde nummer. Dat kan niet kloppen… :bonk
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

bvddobb schreef: 29 aug 2023, 23:02
fresco schreef: 29 aug 2023, 20:23 Eigenlijk zijn de speciale vw california adapters van Thule de enige bruikbare, vrij verkrijgbare en best passende adapters.
Onderdeelnummers:
7h7877238B en 7H7877238B
Je geeft hier twee keer hetzelfde nummer. Dat kan niet kloppen… :bonk
excuus; ik word oud..... :nuts ; aangepast in het bericht de ene B vervangen door een C
Dus dit zijn de goede nummers: 7H7877238B en 7H7877238C
Update: onderdelennummers zijn blijkbaar vernieuwd:

7H7877238B 9P7 Adapter vorne
7H7877238D 9P7 Adapter hinten
Laatst gewijzigd door fresco op 30 aug 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

SyncRoon schreef: 29 aug 2023, 20:33 Die Dometic zijn ook voor california.... en de extrusie heeft een vlakke bevestiging. Dat is wel makkelijker aanpassen/monteren. Ook goed bekijken of het montage patroon van de luifel uitkomt met de holte van de extrusie, dat kan lastig zijn om een moer te bevestigen. Bij de Dometic lijkt het erop dat de 50mm verticale hartafstand afstand boven de holle extrusie aanwezig is.

dometic adapter.jpg
ik zie dat de adapter gemonteerd ietsje achterover staat. Dat betekent dat de luifel niet loodrecht/vertivaal gemonteerd kan worden. Dat kan wel bij de thule adapter van Vw. Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

Hier staat die rechtop :nuts

https://www.berger-camping.nl/article/d ... len-270558
Dometic VW T5 California adapter 2 delen.jpg
de productinfo van Dometic zelf laat hem schuin zien maar in de handleidingen is de steun telkens verticaal afgebeeld.
https://www.dometic.com/nl-nl/outdoor/c ... 025-156970
Groet, Ronald
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:10 Hier staat die rechtop :nuts

https://www.berger-camping.nl/article/d ... len-270558
Dometic VW T5 California adapter 2 delen.jpg

de productinfo van Dometic zelf laat hem schuin zien maar in de handleidingen is de steun telkens verticaal afgebeeld.
https://www.dometic.com/nl-nl/outdoor/c ... 025-156970
ja dat had ik ook gezien. Wel verwarrend, maar het kan betekenen dat het vlak waarop de luifel bevestigd moet worden ietsje achterover staat. En dat kan beslist niet bij deze 180 graden luifel, omdat hij horizontaal moet kunnen uitvouwen. Of er een aanpassing van dat vlak gemaakt kan worden kan ik niet overzien. de bouten opvullen met ringen lijkt me ook geen goede optie toch?

Inmiddels een vraag bij Dometic gesteld om uitsluitsel te krijgen.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

Van de beschikbare opties lijkt mij dit de beste vanwege de vlakke bevestiging. Niks geen randjes, ribbels of rondingen die je moet uitvullen. Of die dan wel of niet verticaal staat is de minste moeite om aan te passen. Of je dat zelf kan aanpassen om moet laten aanpassen kan wel een verschil zijn, maar dit aanpassen is makkelijker dan een ongelijke steun met radiussen....ook voor een bedrijf. Mocht je bv de bevestiging moeten verschuiven ten opzichte van de steunen voor een juiste plaatsing is bij de vlakke steun er gewoon makkelijker een tussenplaat voor te maken zodat je de luifel verder naar voren of achter kan plaatsen al gelang je wens. (en gelijk de hoek verticaal krijgen).
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1490
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door bvddobb »

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:10 Hier staat die rechtop :nuts
https://www.berger-camping.nl/article/d ... len-270558
Dometic VW T5 California adapter 2 delen.jpg
Maar dat plaatje lijkt niet op het dak van een California...

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:10 de productinfo van Dometic zelf laat hem schuin zien
https://www.dometic.com/nl-nl/outdoor/c ... 025-156970
Dit plaatje lijkt dan weer wél op het dak van een California...

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:43 Van de beschikbare opties lijkt mij dit de beste vanwege de vlakke bevestiging. Niks geen randjes, ribbels of rondingen die je moet uitvullen. Of die dan wel of niet verticaal staat is de minste moeite om aan te passen. Of je dat zelf kan aanpassen om moet laten aanpassen kan wel een verschil zijn, maar dit aanpassen is makkelijker dan een ongelijke steun met radiussen....ook voor een bedrijf. Mocht je bv de bevestiging moeten verschuiven ten opzichte van de steunen voor een juiste plaatsing is bij de vlakke steun er gewoon makkelijker een tussenplaat voor te maken zodat je de luifel verder naar voren of achter kan plaatsen al gelang je wens. (en gelijk de hoek verticaal krijgen).
Dit lijkt me dan toch de beste argumentatie: vlak, makkelijk aan te passen.
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

bvddobb schreef: 30 aug 2023, 13:34
SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:10 Hier staat die rechtop :nuts
https://www.berger-camping.nl/article/d ... len-270558
Dometic VW T5 California adapter 2 delen.jpg
Maar dat plaatje lijkt niet op het dak van een California...

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:10 de productinfo van Dometic zelf laat hem schuin zien
https://www.dometic.com/nl-nl/outdoor/c ... 025-156970
Dit plaatje lijkt dan weer wél op het dak van een California...

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 12:43 Van de beschikbare opties lijkt mij dit de beste vanwege de vlakke bevestiging. Niks geen randjes, ribbels of rondingen die je moet uitvullen. Of die dan wel of niet verticaal staat is de minste moeite om aan te passen. Of je dat zelf kan aanpassen om moet laten aanpassen kan wel een verschil zijn, maar dit aanpassen is makkelijker dan een ongelijke steun met radiussen....ook voor een bedrijf. Mocht je bv de bevestiging moeten verschuiven ten opzichte van de steunen voor een juiste plaatsing is bij de vlakke steun er gewoon makkelijker een tussenplaat voor te maken zodat je de luifel verder naar voren of achter kan plaatsen al gelang je wens. (en gelijk de hoek verticaal krijgen).
Dit lijkt me dan toch de beste argumentatie: vlak, makkelijk aan te passen.

Dank voor jullie reactie en meedenken. Fijn dat het op deze manier kan. Het helpt enorm bij de beeldvorming en bij het maken van keuzes.
Ik wacht nog even de reactie van Dometic af op mijn vraag over wel of niet verticaal staan van de bevestigingsplaat.
Dan ga ik er verder mee door met een van beide adapters naar het bedrijf te gaan en de adapter bij de luifel te houden om samen met een werknemer daar te kunnen bepalen of we het avontuur aangaan.

Als ik zover ben dat ik hem ga monteren ( kan een poosje duren) dan zal ik kort verslag doen met foto's .
Groeten, Frank
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door SyncRoon »

fresco schreef: 30 aug 2023, 13:54
Dan ga ik er verder mee door met een van beide adapters naar het bedrijf te gaan en de adapter bij de luifel te houden om samen met een werknemer daar te kunnen bepalen of we het avontuur aangaan.

Als ik zover ben dat ik hem ga monteren ( kan een poosje duren) dan zal ik kort verslag doen met foto's .
Groeten, Frank
Neem dan de bus mee en de twee adapters zodat je kan zien hoe en waar de luifel gemonteerd moet worden. Anders weet je nog niet of de luifel rechtstreeks op de adapters passen of dat er een tussenplaat nodig is voor bevestiging. Om dit uit te meten vanaf de vaste punten op de bus is heel wat anders dan visueel de luifel tegen de bus houden.

Wat mij betreft is vlakke adapter en vlakke luifel als 1+1 een no-brainer.... Enkel goed bekijken of de montagevan de luifel juist past ten opzichte van de vaste punten op de bus en wat daar voor nodig gaat zijn.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door J vd Pal »

De meeste cassetteluifels moeten ook verticaal worden gemonteerd. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat een van de adapter sets die voorbij gekomen zijn niet verticaal zijn ook al ziet dat er zo uit op het plaatje.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
fresco
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2019, 14:44
Locatie: Zwolle

Re: 180 graden Quick Pitch luifel op vw t5 california?

Bericht door fresco »

SyncRoon schreef: 30 aug 2023, 14:11
fresco schreef: 30 aug 2023, 13:54
Dan ga ik er verder mee door met een van beide adapters naar het bedrijf te gaan en de adapter bij de luifel te houden om samen met een werknemer daar te kunnen bepalen of we het avontuur aangaan.

Als ik zover ben dat ik hem ga monteren ( kan een poosje duren) dan zal ik kort verslag doen met foto's .
Groeten, Frank
Neem dan de bus mee en de twee adapters zodat je kan zien hoe en waar de luifel gemonteerd moet worden. Anders weet je nog niet of de luifel rechtstreeks op de adapters passen of dat er een tussenplaat nodig is voor bevestiging. Om dit uit te meten vanaf de vaste punten op de bus is heel wat anders dan visueel de luifel tegen de bus houden.

Wat mij betreft is vlakke adapter en vlakke luifel als 1+1 een no-brainer.... Enkel goed bekijken of de montagevan de luifel juist past ten opzichte van de vaste punten op de bus en wat daar voor nodig gaat zijn.
Ga ik zeker doen en rekening mee houden.
Plaats reactie