Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesel ombouwen naar benzine

vragen over de T5
Plaats reactie
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Diesel ombouwen naar benzine

Bericht door arjankraaijkamp »

Ik wil mij gaan verdiepen wat er mogelijk is om mijn t5 multivan om te bouwen naar benzine
De rede dat ik wil kijken wat er mogelijk is is als mijn diesel motor vervangen zal moeten worden omdat de verstuivers misschien toch te ver zijn ingesleten en de brug niet helpt ik dan gelijk benzine zouw willen omdat camper tarief ook omhoog gaat ik twee vliegen in een klop sla
Motoren ombouwen vind ik niet zo spannen het is niet de eerste maar de elektronica is wat anders

Ik zat er aan te denken om een andere t5 op benzine er bij te kopen om dan motor en ecu bijvoorbeeld over te zetten maar weet niet of dit ook kan met bijvoorbeeld de accessoires in de bus als ik zo ver ben om het uit te gaan voeren zoek ik er ook een bedrijf bij die meer weet van alle computer meuk en dus ook dingen kan aanpassen bijvoorbeeld

Maar eerst het voor werk en is hier iemand die er meer van af weet en mij opweg kan helpen

Als er nog andere opties zijn zijn ze altijd welkom en niet te negatief en roepen dat het allemaal niet kan zonder reden wat ergens is alles mogelijk alleen tegen welke prijs
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Diesel ombouwen naar benzine

Bericht door krekwakwol »

Ik kan je er niet bij helpen, maar wens je wel onwijs veel succes met je project.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Diesel ombouwen naar benzine

Bericht door MarkV »

Al wat gegoogled op bijvoorbeeld T5 diesel petrol conversion of T5 motorumbau diesel benzin?

Ik kwam na een snelle zoektocht wel wat tegen, maar voornamelijk ombouw naar VR6 of de RS3-vijfcilinder (ook leuk, maar misschien meer pk's dan je nodig hebt).
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33775
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diesel ombouwen naar benzine

Bericht door Multivan Generation »

Vraag het anders eens hier na:



Of hier:


groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Diesel ombouwen naar benzine

Bericht door Henk-1 »

Je zou ook een T5 benzine kunnen kopen en je hele Multivan interieur over kunnen zetten.
Zit je ook niet te klooien met de RDW.
:ikrij :yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
arjankraaijkamp
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 apr 2023, 21:00
Locatie: Heicop

Re: Diesel ombouwen naar benzine

Bericht door arjankraaijkamp »

Bedankt voor de reacties

Bedankt mark ik ben niet een hele grote held op internet het lijkt wel of ik nooit over de grens van Nederland komt als ik google
het zijn wel iets wat te veel pk voor mijn bedoeling maar kan wel kijken hoe hun het hebben gedaan en er wat van leren

Peter dat zijn leuke projecten zal er eens naar kijken waarschijnlijk kan ik ook wat met hun kennis

Henk jou optie heb ik ook ingedachten het is ook voor ik mijn multivan kocht dat ik naar benzine heb gekeken om gelijk benzine te kopen maar zag niks in de juiste prijs klassen met mijn wensen en de diesel met de huidige wegen belasting was ook goed als ik een andere bus tegen kom die de zelfde opties heb en uiterlijk is interieur over bouwen ook mogelijk zo lang het maar weer een camper word 😁

Heb me zelf ongeveer 2 jaar gegeven om me te verdiepen en te gaan kijken wat ik ga doen de kans blijft ook dat het een diesel blijft als de omstandigheden het toe laten zo als als de motor zijn ding goed blijft doen en de automaat zo blijft zo als hij nu is en hopen op een mee valler met de wegenbelasting maar dat laatste denk ik niet 🫣
Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
Plaats reactie