Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California 1997

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 California 1997

Bericht door Hanz »

Verdwijnt het knopje altijd vrijwel helemaal in het gat of alleen als het kinderslot erop zit?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Hanz schreef: 01 apr 2024, 20:46 Verdwijnt het knopje altijd vrijwel helemaal in het gat of alleen als het kinderslot erop zit?
Allebei de gevallen, volgens mij geen verschil...

Ik bedacht mij later, ik kan nog eens kijken of ik hem niet gewoon veel te ver ingeschroefd heb (knopje)

Op zich wel fijn als je hem van binnenuit ook van het slot af kan halen. Kinderslot is sowieso ook niet meer nodig (ze zijn 14 en 16)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Iemand een idee wat dit is?

Kwam ik tegen toen ik de watertank aan het opgraven was om die schoon te maken.

Het is van Brandrup en ik vermoed zelf dat het een kier standhouder voor de achterklep is...

Maar hoe krijg je die in hemelsnaam geplaatst? Zit heel los en zwabbert alle kanten op als ik het probeer.

Of is het stiekem toch iets anders?
PXL_20240408_184128829.MP.jpg
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3219
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 California 1997

Bericht door J vd Pal »

Is een uithouder voor de achterklep. De ronde kant doe je om de grendel op de bus en dan met beleid de klep dichtdoen zodat de andere kant in het slot valt. Ik moest een paar keer oefenen voordat het soepel ging.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

J vd Pal schreef: 08 apr 2024, 20:56 Is een uithouder voor de achterklep. De ronde kant doe je om de grendel op de bus en dan met beleid de klep dichtdoen zodat de andere kant in het slot valt. Ik moest een paar keer oefenen voordat het soepel ging.
Dank!
Ik kwam nog een plaatje tegen op het www
Screenshot_20240408-225010.png
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33776
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 California 1997

Bericht door Multivan Generation »

Brandrup airsafe heet dat ding.
Je kunt daarmee de achterklep op een kier zetten, zoals op de foto.

Andersom werkt hij ook, eigenlijk nog beter.
Dus de krul om de slotvang pin.
Dan voorzichtig de slotvanger over het uitstekende gedeelte laten zakken,
die vergrendelt dan en daarna kun je de auto met afstandbediening op slot doen,
en dan kun je inbraak veilig ventileren bij afwezigheid.

Ook met slapen kan dat dus.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Multivan Generation schreef: 08 apr 2024, 22:56 Brandrup airsafe heet dat ding.
Je kunt daarmee de achterklep op een kier zetten, zoals op de foto.

Andersom werkt hij ook, eigenlijk nog beter.
Dus de krul om de slotvang pin.
Dan voorzichtig de slotvanger over het uitstekende gedeelte laten zakken,
die vergrendelt dan en daarna kun je de auto met afstandbediening op slot doen,
en dan kun je inbraak veilig ventileren bij afwezigheid.

Ook met slapen kan dat dus.
Groetjes Peter
Zo probeerde ik het idd ook, maar dan ligt die beugel nogal los om de slotvang pin en daardoor lastig de andere kant een beetje eenvoudig in het slot te laten vallen.
Ik zal het eens proberen zoals op mijn www plaatje.


Verder nog eens naar het pennetje van het schuifdeurslot gekeken, ik kan hem niet zo ver uit draaien dat het pennetje voldoende uit steekt om vast te pakken, indien gesloten.
Collega was met zijn T4 @work en even bij hem gekeken, op slot steekt het pennetje 1 á 1,5 cm uit...
Ik snap het niet goed, of ik doe echt iets verkeerd of het kunststof pennetje is niet origineel oid...
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 California 1997

Bericht door Hanz »

Dat pennetje wordt wel eens aangepast als extra inbraakbeveiliging. Op deze pagina van t4-wiki lees je er meer over:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%B6sser
Even naar beneden scrollen naar 'Einbruchssicherung'. Misschien is dat bij jouw deur ook gedaan want normaal gesproken is het knopje te dik om helemaal in het gat te verdwijnen.
En als dat het niet is dan maar eens het paneel van deur halen om te checken of het stangetje waar de knop opgeschroefd is nog wel op zijn plaats zit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Hanz schreef: 09 apr 2024, 11:37 Dat pennetje wordt wel eens aangepast als extra inbraakbeveiliging. Op deze pagina van t4-wiki lees je er meer over:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%B6sser
Even naar beneden scrollen naar 'Einbruchssicherung'. Misschien is dat bij jouw deur ook gedaan want normaal gesproken is het knopje te dik om helemaal in het gat te verdwijnen.
En als dat het niet is dan maar eens het paneel van deur halen om te checken of het stangetje waar de knop opgeschroefd is nog wel op zijn plaats zit.
Nu ik dit zo zie besef ik mij opeens dat mijn "pennetje" een heel recht stifje is en niet dat "bolletje" heeft aan de bovenzijde, zoals je die op die pagina ziet en die bijvoorbeeld mijn voordeuren wel hebben.

Wellicht is het een niet-origineel kunststof 'pennetje' maar komt die van iets anders (Golf ofzo bijvoorbeeld). Het afdekkapje waar het pennetje in verdwijnt leek mij ook gewoon origineel toen ik deze een paar weken terug in mijn handen had (niet opgeboord oid)

Ik denk dat ik eens zo'n pennetje (met bolletje) van een voordeur er op schroef, om te zien of het dan anders is.


Edit; hele verhalen over een knopje van een slot...... :nuts
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 California 1997

Bericht door Hanz »

Dat scheelt in ieder geval het slopen van het deurpaneel. Zo nodig kan je hier een nieuw knopje kopen https://bus-ok.nl/T4-deurpin-357837187-01C
Maar misschien heeft forumlid IDH er nog wel een liggen. Hij had laatst heel veel onderdelen in de aanbieding.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Lengte is idem, alleen als ik die met het bolletje er op schroef dan steekt deze veel hoger uit, wellicht dat iemand hem een stukje opgeboord heeft, of hij is niet origineel...

Toch maar op zoek naar een nieuw pennetje.
PXL_20240409_170106988.jpg
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Ilja1974
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: T4 California 1997

Bericht door Ilja1974 »

Ik heb zelf zo’n uithouder gemaakt en heb er uiteindelijk een rubber slangetje omheen gedaan.
Op die manier klemt de uithouder een beetje in de originele slotvanger en blijft de houder een beetje staan.
Daardoor werkt het geheel wat prettiger.
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Ik ga van het weekend het nog een keer proberen met die kierstandhouder.


Verder heb ik het pennetje voor tijdelijk even verlengd, stukje slang van dezelfde diameter er bovenop gezet en over het geheel een zwart krimpkousje gekrompen.
Niet helemaal origineel, maar voor nu kunnen we hem ook van binnenuit vanaf het slot doen, toch wel een stukje handiger
(en veiliger vind ik, je zal maar achterin zitten en er gebeurt wat, dan zit je in de val)
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4793
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 California 1997

Bericht door Hanz »

Als je de achterklep van binnenuit wilt kunnen openen, lees dan dit topic eens door.
viewtopic.php?p=451540#p451540
Edit: dit ging natuurlijk over het knopje van de schuifdeur, ik dacht even dat het nog over de uitzetter ging. Maar dat topic is misschien toch wel interessant voor je.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 204
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: T4 California 1997

Bericht door Dropmans »

Hanz schreef: 12 apr 2024, 08:45 Als je de achterklep van binnenuit wilt kunnen openen, lees dan dit topic eens door.
viewtopic.php?p=451540#p451540
Edit: dit ging natuurlijk over het knopje van de schuifdeur, ik dacht even dat het nog over de uitzetter ging. Maar dat topic is misschien toch wel interessant voor je.
Wij hebben in de achterklep al het gaatje in de binnenbeplating zitten ter plaatse van dat rode heveltje om de deur vanuit binnen te ontgrendelen, ik moet alleen nog even zien of deze inderdaad niet onder de bedplaat valt.

Moet wel zeggen dat ik de zijdeur wel belangrijker vind om van binnenuit te kunnen ontgrendelen.
Ik weet nog niet of ik die achterklep daar eventueel voor aan ga passen.
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Plaats reactie