Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak/tussenschot

vragen over de T5
Plaats reactie
IvoLeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2021, 13:08

Hefdak/tussenschot

Bericht door IvoLeijen »

Is er iemand die weet of je op een t5 een slaap hefdak kan maken met behoud van het tussenschot. Dit ivm. dat ik hem als bestelauto wil houden en omdat er een cng tank tegen het tussenschot aan staat. Bij voorbaat dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Hefdak/tussenschot

Bericht door SyncRoon »

Met hefdak van voor omhoog wordt dat lastig. Heb je enkel of dubbel cabine?

Bij enkel is er in de cabine te weinig ruimte om een doorgang naar je hefdak te maken. Bij dubbel zou dat gaan.

Hefdak van voor omhoog en vaste slaapplank als dak bagagedeel/kofferbak. Let op dat je wel aan eis grijs kenteken blijft voldoen met laadhoogte in de laadruimte. (fiscaal blok) Dat was een optie waar ik ook naar gekeken heb.

Hefdak achteromhoog kan ook, moet je via laadruimte erin en boven cabine een vaste slaapplank of vice versa. Dat zou ik dan nog eens goed nameten want in algemeen verlaagd een slaapplank de plafondhoogte aanzienlijk.

Bij een enkelcabine is een tussenschot trouwens niet verplicht. Je kan het schot eruithalen en gaskast om je CNG maken en/of maatwerk schot? Ik neem aan dat deze niet aan je schot vast zit. Geen schot is ook meer ruimte voor je stoel (wat voor mij handig is met mijn lengte)
Groet, Ronald
IvoLeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2021, 13:08

Re: Hefdak/tussenschot

Bericht door IvoLeijen »

Hoi Ronald,
bedankt voor je reactie. De cng omkasting zit wel aan het tussenschot vast, vandaar...
Ik zou ook idd. Het liefst het hefdak achter hoog willen hebben.
Een hoop om over na te denken.
Ik ga denk ik maar eens een mail sturen naar een camperbouwer.

Vr. Groet
IvoLeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2021, 13:08

Re: Hefdak/tussenschot

Bericht door IvoLeijen »

Overigens heeft mijn bus geen grijs kenteken dus dat scheelt en is een enkele cabine..dus dat biedt mogelijkheden.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Hefdak/tussenschot

Bericht door krekwakwol »

Kun je de tank niet laten verplaatsen naar een plek dat je er minder/geen last van hebt?
Dat geeft je meer mogelijkheden denk ik.
Je zou even kunnen informeren bij een gasinbouwer.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 860
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Hefdak/tussenschot

Bericht door SyncRoon »

enkel cabine met schot maar geen grijs kenteken? bedoel je dat je particulioer tarief betaald aan wegenbelasting? Of zit je in Belgie? Dan moet gaat een hefdak je goed geld kosten want dat moet gehomologeerd via erkende inbouwer.
Groet, Ronald
Plaats reactie