Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor signaal

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Roclaess
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2022, 12:56
Locatie: Swalmen

motor signaal

Bericht door Roclaess »

Luitjes,

ik heb een vraag, weet iemand waar ik een motor signaal vandaan kan halen bij een vw transporter T5 bj 2009.
Dat signaal heb ik nodig om een relais aan te sturen voor een waterstof module. Er mag uitsluitend alleen waterstof geproduceerd worden indien motor daadwerkelijk loopt. Is om zo'n installatie te testen.

Bij voorbaat dank.

Mvg Rogé
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: motor signaal

Bericht door SyncRoon »

chips en cola. :muur Als ik dat sommetje maak klopt het nooit. 2% minder hard rijden of 0-100 in 60 seconden bij optrekken is 100% zuiniger dan vervlogen waterstof dromen.
Groet, Ronald
Roclaess
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2022, 12:56
Locatie: Swalmen

Re: motor signaal

Bericht door Roclaess »

Hoi Ronald,

Daarom wil ik het zelf testen, theoretisch werkt het wel.
Maar jij weet ook niet waar ik het signaal vandaan kan halen, en welke kabel kleur?

Mvg Rogé
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: motor signaal

Bericht door SyncRoon »

Ik zou zeggen vanaf je dynamo? Misschien maakt type motor nog uit waar je dit kan oppikken.

Als je spreekt over theorie, wat bedoel je? Er wordt alleen veel (en tegenstrijdig) overgepraat maar nergens vind je data terug. Iets proberen is nog geen wetenschap. Nergens is data terug te vinden over meetbare verschillen tussen wagens zonder of met waterstof generator.... Denk dan aan emissie, brandstofgebruik, motrorvervuiling etc. Het zijn allemaal mooie tellsell praatjes. Enkel het feit dat je iets gaat proberen maakt je alerter en kan meer invloed op je rijgedrag en daarmee het verbruik hebben. Al zou je wagens met placebo-generatoren laten rijden dan nog zal er worden beweerd dat het werkt.

conclusie, het moet tussen je oren werken om kaf van koren te schiften.
Groet, Ronald
Roclaess
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2022, 12:56
Locatie: Swalmen

Re: motor signaal

Bericht door Roclaess »

Hoi Ronald,

Er wordt inderdaad erg tegenstrijdig over gesproken. De reden waarom ik dit doe is omdat ik een vriend heb die technisch leraar is op een HBO en hij is overtuigd van de werking. Ik ben gewoon nieuwsgierig of dit werkt. En vooral wat het milieu effect is, of dat er überhaupt is.

We gaan het zien. De installatie zit er in. Nu nog een klein onderdeel bestellen en dan kunnen we testen.

mvg Rogé
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 876
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: motor signaal

Bericht door SyncRoon »

:proost is wachten op de kater.... Succes ermee :toppie
Groet, Ronald
Plaats reactie