Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 camperombouw - dagelijks gebruik- verzekeringsprobleem !

vragen over de T4
jeroenz
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 mar 2007, 12:33
Locatie: amsterdam

T4 camperombouw - dagelijks gebruik- verzekeringsprobleem !

Bericht door jeroenz »

Hallo
Ik heb mn bus omgebouwd naar camper kenteken en het RDW en belastingtraject is goed gegaan. Verzekeringsagent gebeld en gemeld dat het nu op kenteken een " bedrijfswagen met kampeerinrichtig" is.
Hij heeft me aangemeld bij de Europeesche verzekering. Deze heeft wel camperverzekeringen maar alleen voor recreatief gebruik, niet boodschappen doen of de kinderen van school halen. Meerdere maatschappijen gebeld en allemaal hetzelfde. Nu ben ik dus al vanaf 23 aug niet meer verzekerd???

Ik denk dat meerdere wwwellers dit probleem kennen, of onwetend rondrijden.
Tot nu toe 2 maatschappijen gevonden die m wel willen verzekeren voor bedrijfswagentarief. Europeesche en unigarant voor ongeveer 700 euro pj.incl noclaim. Ik zat bij delta lloyd voor 360 euro pj incl 6 schadevrije jaren, maar die willen m niet meer verzekeren.

Een heel verhaal dus. Mijn vraag :
Wie weet een maatschappij die een camper t4 voor dagelijks gebruik wil verzekeren en evt met premievoorbeelden. Hoe meer info hierover hoe beter.
(Ik weet uit mijn Citroen 2CV tijd dat er ook een clubverzekering was)
alvast bedankt voor alle info
groeten jeroen
Gebruikersavatar
don ton
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:07
Locatie: horst a/d maas

Bericht door don ton »

Hoi

Ik heb mijn campertje verzekerd via de Rabo (Interpolis). Was ik ook al in de `grijze` periode. Ben nu ongeveer éénderde goedkoper uit met mijn all-risc en nog steeds 20.000 km. vrij per jaar.
Auto dient hoofdzakelijk gebruikt te worden voor recreatief gebruik volgens de polisvoorwaarden. Ik weet niet of jij bijvoorbeeld een mooie route naar het werk hebt?

Groeten, Ton
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

En op welke grond willen ze hem nu niet meer verzekeren en eerst wel???


je reed er eerst toch ook altijd mee, en toen was het geen probleem. Nu is de inrichting gewijzigd, eventueel de waarde verhoogd (kunnen ze meer premie vangen) en dan doen ze moeilijk.... VAAG
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

kijk hier maar even

http://www.camperverzekerd.nl/
Gebruikersavatar
Chiel
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2007, 08:50
Locatie: Woudrichem

Bericht door Chiel »

Hoi,

Wat ik vreemd vind is dat je een "bedrijfswagen" met kampeer inrichting op kenteken hebt.
Volgens mij heb je een geel kenteken gekregen en is dat geen bedrijfswagen meer.

Ik ben bij Fortis ASR verzekerd (voorheen StadRotterdam), en net mn polis doorgelezen maar niets kunnen vinden over uitsluiting als ik met mn auto voor dagelijks gebruik rij.

ik betaal €139 per kwartaal (casco compleet = all risk)
Het gaat hier wel om een fabrieks westfalia camper (2118kg op kenteken) en de nieuw waarde zal dus iets hoger liggen dan bij een zelf omgebouwde.

Zit wel in B/M trede 20 (=75% korting)

Hoop dat je er iets aan hebt.

Chiel[/u]
Chiel 1040
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

hoi Chiel

ik betaal €139 per kwartaal (casco compleet = all risk)
Het gaat hier wel om een fabrieks westfalia camper (2118kg op kenteken) en de nieuw waarde zal dus iets hoger liggen dan bij een zelf omgebouwde
.


k betaal zelfde bedrag voor wa + t4 van 92 en met trede 20 (=80% korting
bij anwb wel als dubelkabine ?
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

@jeroen:
Probeer het eens bij Centraal Beheer, ik heb daar via werkgever een collectieve camperverzekering, Geen problemen gehad, geen technische camperkeuring vereist, geen extra anti-diefstal spul vereist (ik sowieso wel een bearlock), geen km-limiet, gewoon rijden! Super snel geholpen trouwens!

@Chiel:
Als je een bestel- of personenbus ombouwd naar camper dan houdt het voertuig zijn bestaande kenteken, dus een bestelauto ook zijn "grijze" kenteken. Je gaat alleen wel "geel" tarief betalen (en daarvan een kwart :lach )
Dat het een camper is staat vaak niet eens op het nieuwe kentekenbewijs, dit is dan alleen bekend in de database van de RDW. Ik heb zelf een omgebouwde kombi, dus met origineel geel kenteken, en staat ook op het kentekenbewijs nog vermeld als "personenauto", de kampeerinrichting is er niet op te zien (dit was de Europeesche een probleem, want die willen dit niet navragen/checken bij de RDW, CB geloofde mij op m'n woord :toppie ).
Ik vond dit zelf ook vreemd en heb er nog over achteraan gebeld bij de RDW en die gaven mij de bovenstaande verklaring.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Bericht door laurens »

Ik zit bij unigarant. Nergens iets te vinden over dagelijks gebruik (wat ik uiteraard wel doe want niets rijdt lekkerder dan een T4 nietwaar)
T4 van 1996 origineel fabriekscamper. oorspronkelijke cataloguswaarde is vastgesteld op €34000. verzekering incl inventaris (€1500) volledig casco en inziteendenverzekering 40% noclaim (is het maximum) en ik betaal €448 per jaar. Deze verzekering is inclusief hulp bij pech ook in buitenland en vervangende camper als de reparatie niet vlug genoeg kan dwz binnen 4 dagen + transport van de camper naar huis.
NB ik heb wel een kenteken voor personenauto
Gebruikersavatar
Chiel
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 feb 2007, 08:50
Locatie: Woudrichem

Bericht door Chiel »

Ik denk dat de nieuw waardes van onze auto's allemaal flink verschillen, en daarom een vergelijking vertekenend is.
Volgens mij is de nieuw waarde mede bepalend voor de premie.

Mijn california TDI 111kW van 2003, was destijds in Nederland €56d nieuw.
Chiel 1040
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Bericht door wilko »

weet iemand misschien waar (b.v. internet-site) je de oorspronkelijke catalogus waarde kunt achterhalen.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Ik heb voor de nieuwwaarde van mijn T4 destijds gewoon Pon gebeld. Ze wisten van mijn bus de exacte waarde inclusief de prijzen apart van alle extra's waarmee hij afgeleverd was.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, we hebben een T4 California van 1999. Verzekerd allrisk met inzittendenverzekering voor 5 personen en rechtsbijstand.
Verzekerd bij Unigarant voor 430 euro jaar op jaarbasis.
jeroenz
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 mar 2007, 12:33
Locatie: amsterdam

Bericht door jeroenz »

allemaal bedankt voor de input.
Ik heb er ondertussen weer een aantal gebeld.
Camperverzekerd wil m niet, alleen recreatief gebruik
Unigarant (anwb) wil m niet, alleen in bedrijfswagentarief. WA is 700 incl 6 jaar noclain.
Fortis wil m ook niet.
rabobank(interpolis) heb ik nog geen gegevens.
Centraal beheer nog geen gegevens.

Praktijk is dat waneer je belt en veteld dat je een camper voor dagelijks gebruik hebt ze allemaal moeilijk doen bij acceptatie. Laat staan als er schade is!! Ik wil geen welles/nietes als er een keer schade is.

later meer info...
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

hoi ik heb me bussie pas omgebouwd naar camper en goed gekeurd.
Op gegeven aan mun verzekerings pik ben dus benieuwd hoeveel ik ga betalen.
iK HEB NOG NIKS VAN BOVENSTAAND GEHOORD VAN HEM?, DUS.........ikke wacht af.
jeroenz
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 mar 2007, 12:33
Locatie: amsterdam

Bericht door jeroenz »

om problemen te voorkomen heb ik maar gemeld dat 't voor dagelijks gebruik is. Als je er niks over meld kan je gewoon elke camperverzekering krijgen. Alleen ook problemen met de dekking als er schade is.

vraag voor de zekerheid maar eens na of het voor recreatief gebruik is
Plaats reactie