Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roetfilter voor oudere T4's - wat doet Volkswagen?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:14
- Locatie: Den Haag
Roetfilter voor oudere T4's - wat doet Volkswagen?
Het wil maar nietlukken met het roetfilter voor de oudere T4's.
Het zit er dik in dat we binennkort de binnenstadn niet meerinmogen zonder roetfilter.
Ik bekijk af en toe de lijst van beschikbare filters, maar het komt nog niet in de buurt van types uit 1992.
Is het tijd om actie te ondernemen richting Volkswagen?
Het zit er dik in dat we binennkort de binnenstadn niet meerinmogen zonder roetfilter.
Ik bekijk af en toe de lijst van beschikbare filters, maar het komt nog niet in de buurt van types uit 1992.
Is het tijd om actie te ondernemen richting Volkswagen?
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Heb afgelopen woensdag een filter on de Seat Leon laten plaatsen, merk geen verschil. Meteen geinformeerd voor de T4, die is er wel, maar alleen voor een AXG motor, komt dat ff goed uit, das toevallig de motor die ik heb, dus maar gauw afspraak maken. Ben ik alvast op de toekomst voor bereid. Neem alleen wel weer de lege kat mee terug.
(conclusie, zeg dat je AXG motor erin hebt zitten, )
René
(conclusie, zeg dat je AXG motor erin hebt zitten, )
René
Hoi, ReneBerrie en Rene schreef:Heb afgelopen woensdag een filter on de Seat Leon laten plaatsen, merk geen verschil. Meteen geinformeerd voor de T4, die is er wel, maar alleen voor een AXG motor, komt dat ff goed uit, das toevallig de motor die ik heb, dus maar gauw afspraak maken. Ben ik alvast op de toekomst voor bereid. Neem alleen wel weer de lege kat mee terug.
(conclusie, zeg dat je AXG motor erin hebt zitten, )
René
Kun je wat zeggen over hoe het zit met de prijs hiervan hoeveel is subsidie
en hoeveel moet je eventueel zelf bijbetalen.
En weet je hoe het zit met de levensduur,... als die erop zit zal dat ook worden vermeld op het kenteken, en met de apk gekeken worden of die er zit.
Als die na 80.000 km bijv aan zijn eind is,,.. dan moet je volledig uit eigen zak
zo. n nieuw ding erop zetten??
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Ik heb niets op kenteken staan, wordt alleen wel ergens vermeld voor de RDW, heb ook geen steekproef gehad (schijnt ook te gebeuren). Subsidie was 500 euro, en volgens de garage zou die van een T4 hetzelfde gaan kosten, hadden nog geen ervaring ivm te weinig AXG motoren in de kop van noord holland. Ik heb inmiddels zo'n ding aangevraagd, hou je op de hoogte mbt voortgang. Als die dingen zich zelf schoon branden, dan gaan ze heel lang mee volgens mij,
René
René
Heb net even gekeken op http://www.vrom.nl en dan boven aan roetfilters aan gegeven in de zoekbalk.
Daarna even in de lijst gekeken met auto's waar retro roetfilters voor waren goedgekeurd, daar staan veel T4, Caravelle's bij.
Dit geldt dan wel voor TDI modellen, de 1.9 td en 2.4 kun je nooit een roetfiler voor krijgen dit geldt ook voor Sdi modellen (geen turbo).
Het enige is dat deze filters die daar opstaan niet door Pon worden geleverd, dus niet bij de dealer ingebouwd worden.
Want heb op het werk gekeken in de lijst die de dealer heeft vanuit Pon daar staat nog geen enkele T4 op.
Dus een beetje raar allemaal.
Dus bekijk de side van Vrom eens
PDF bestand van alle retro filters eens doornemen.
Daarna even in de lijst gekeken met auto's waar retro roetfilters voor waren goedgekeurd, daar staan veel T4, Caravelle's bij.
Dit geldt dan wel voor TDI modellen, de 1.9 td en 2.4 kun je nooit een roetfiler voor krijgen dit geldt ook voor Sdi modellen (geen turbo).
Het enige is dat deze filters die daar opstaan niet door Pon worden geleverd, dus niet bij de dealer ingebouwd worden.
Want heb op het werk gekeken in de lijst die de dealer heeft vanuit Pon daar staat nog geen enkele T4 op.
Dus een beetje raar allemaal.
Dus bekijk de side van Vrom eens
PDF bestand van alle retro filters eens doornemen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Pim 328 schreef:Heb net even gekeken op http://www.vrom.nl en dan boven aan roetfilters aan gegeven in de zoekbalk.
Daarna even in de lijst gekeken met auto's waar retro roetfilters voor waren goedgekeurd, daar staan veel T4, Caravelle's bij.
Dit geldt dan wel voor TDI modellen, de 1.9 td en 2.4 kun je nooit een roetfiler voor krijgen dit geldt ook voor Sdi modellen (geen turbo).
Het enige is dat deze filters die daar opstaan niet door Pon worden geleverd, dus niet bij de dealer ingebouwd worden.
Want heb op het werk gekeken in de lijst die de dealer heeft vanuit Pon daar staat nog geen enkele T4 op.
Dus een beetje raar allemaal.
Dus bekijk de side van Vrom eens
PDF bestand van alle retro filters eens doornemen.
Hoi, Pim
Persoonlijk ben ik niet kapot van die roetfilter en heb ik mijn bedenkingen over hoe lang die mee zal gaan, en als je ergens iets door heen moet persen kost dat iets vermogen,.... dus ook brandstof ..maar mijn roetkat die ik nu heb heeft er ook al 183.000 op zitten,...bij de 1.9 td was die met 6 jaar aan zijn eind..... en die filter komt in plaats van,... als die door de subsidie....
(en die zou ook al volgens plannen van 500 naar 400 euro gaan)
vrijwel gratis zou zijn,.... dan hoef je hem maar te hebben,.....
het is allemaal moeilijk om in de toekomst te kijken,...
maar ik verwacht dat het niet lang meer zal duren tot de wegenbelasting
net als met de vrachtwagen tol in Duitsland opgeknipt gaat worden in
euro 1 2 3 4 5 klasse's en het bedrag ook in trapjes
en met die roet filter stijgt de wagen 1 klasse op de ladder heb ik gelezen.
en als die niks of weinig kost door de subsidie dan hoef je hem maar te hebben... eventueel "heben liggen" mijn T4 is van 06-2002 dus die mag nog wat jaren mee als het goed is.
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hoi, onderstaande informatie kreeg ik via mijn mailbox n.a.v. de aanvraag van een roetfilter. Uw auto is voorzien van een dieselmotor, deze stoot bij gebruik roetdeeltjes uit die schadelijk zijn voor mens en milieu. De uitstoot van deze schadelijke roetdeeltjes kan aanzienlijk worden verminderd door de inbouw van een roetfilter. Naast een bijdrage aan een beter milieu levert een auto met roetfilter u waarschijnlijk een hogere inruilprijs op. Daarnaast bent u in positieve zin voorbereid op mogelijke veranderingen in wetgeving op het gebied van parkeren en belastingen. De overheid stimuleert momenteel de inbouw van zo'n roetfilter en biedt u hiervoor een subsidie. Uit de gegevens van de aanvraag blijkt dat wij helaas nog geen filter beschikbaar hebben voor uw type auto. Wij houden uw aanvraag in ons bestand en op het moment dat er voor uw auto wel een filter beschikbaar is, zullen wij u zo spoedig mogelijk telefonisch benaderen om een afspraak met u in te plannen voor het plaatsen van een gratis roetfilter.
Als u nog extra informatie wenst, kijk dan op http://www.gratisroetfilter.nl.
Het milieu dankt u alvast voor uw medewerking!
Met vriendelijke groet,
Het GratisRoetFilter Team
Als u nog extra informatie wenst, kijk dan op http://www.gratisroetfilter.nl.
Het milieu dankt u alvast voor uw medewerking!
Met vriendelijke groet,
Het GratisRoetFilter Team
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Hoi, onze T4 is 30 december 1999, dusik denk model 2000, verwacht dat je ook een ACV motor hebt.
Ik wacht maar af, heb er net een jaar een nieuwe katalysator onder. Diezou er dan weer weg moeten en in plaats daarvan komt dan van het merk Bosal een gecombineerde katalysator met roetfilter.
Die wordt er dan ondergezet, volgens de man van de ANWB autoadvieslijn zonder kosten, dus met gesloten portemonnee.
Hij is dus gratis maar als ie na 3 jaar of 80000 km stuk is betaal je wel zelf die 500 tot 800 euro.
Ik wacht maar af, heb er net een jaar een nieuwe katalysator onder. Diezou er dan weer weg moeten en in plaats daarvan komt dan van het merk Bosal een gecombineerde katalysator met roetfilter.
Die wordt er dan ondergezet, volgens de man van de ANWB autoadvieslijn zonder kosten, dus met gesloten portemonnee.
Hij is dus gratis maar als ie na 3 jaar of 80000 km stuk is betaal je wel zelf die 500 tot 800 euro.
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Hallo T4 rijders,
Ik heb een T4 2.5TDI/75kw uit 05-01-1999.
Heb sinds kort een roetfilter onder mijn bus, oude pijp was door gerot.
Dit heeft me geen cent gekost, alleen er zelf onder gezet.
Viel onder de 500 euro subsidie regeling.
Er moet wel andere olie in ivm dicht slippen van filter.
Voor mijn gevoel lever ik hierdoor geen vermogen in, had hiervoor een lege kat.
Hij rijd verder nog goed.
Wel power, geen roet!!!!!
Groet F. de Boer
Ik heb een T4 2.5TDI/75kw uit 05-01-1999.
Heb sinds kort een roetfilter onder mijn bus, oude pijp was door gerot.
Dit heeft me geen cent gekost, alleen er zelf onder gezet.
Viel onder de 500 euro subsidie regeling.
Er moet wel andere olie in ivm dicht slippen van filter.
Voor mijn gevoel lever ik hierdoor geen vermogen in, had hiervoor een lege kat.
Hij rijd verder nog goed.
Wel power, geen roet!!!!!
![fun :happy](./images/smilies/happy.gif)
Groet F. de Boer