Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

T5

Bericht door painter »

Aangezien ik vaak lees, dat er zo nu en dan problemen zijn met menige T5, wil ik ook eens een positief bericht posten, aangezien ik inmiddels mijn 2e T5 rijdt.
Hiervoor heb ik een tweetal T4,s gehad, en ook met deze auto,s heb ik nog nooit een cent onkosten gehad.
Kortom, ik kan me voorstellen dat wanneer je regelmatig problemen hebt met je bus, dat je jezelf wel eens achter de oren krabt.
Hoe dan ook, ik ben van mening dat Volkswagen hele beste bussen in elkaar schroeft, en tevens van mening, dat je eerder geneigd ben om een probleem te posten, dan dat je een positief geluid laat horen, bij deze dus. :happy
Laatst gewijzigd door painter op 28 jan 2007, 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Bericht door henkiepenkie »

:yes hier sluit ik mij helemaal op aan! :yes
heb inmiddels ook m,n 2e t5, en rij er elke dag met een grijns van oor tot oor in.


groetjes,


hehehhenkie
Gebruikersavatar
jan uit belgië
Berichten: 228
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:35
Locatie: Lovendegem (belgië)
Contacteer:

Bericht door jan uit belgië »

Hoy,
Jaja ik denk dat je met alle merken
al eens een probleem hebt,
rijd nu zelf 3 jaar met mijn T5
en al 14 jaar met mijn T4,
ikzelf heb de pech gehad met
de turbo, maar doordat voorval
blijft de T5 een lekkere bus.
:zodenkikerookover
Heb al verhalen gehoord van MB
na 15000km de versnellingsbak
eruit en nieuwe erin en nog tal van
andere problemen, je moet gewoon geluk
hebben en als je een maandags auto hebt,
kan je soms een probleempje hebben.

Oja na 14 jaar rijden met mijn T4
heb ik maar 1250€ kosten gehad
super bus gewoon; (oliepomp-
radiator-trommels achteraan)
dus met andere woorden slijtage.

En mijn volgende wagen blijft een VW.
Gr..............JanT5-30
Gebruikersavatar
koerier T5
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
Locatie: zaandam

Bericht door koerier T5 »

Ben ook meer dan een tevreden VW rijder, ondertussen stuk of 5 T4's versleten en met de 1 wat meer problemen dan met de ander, ik rij nu ruim 1 jaar en ondertussen 135000 km probleemloos met mijn T5 waarbij alleen de waterpomp is vervangen bij 90000 km. In maart ga ik weer voor mijn tweede T5 en dan kunnen we opnieuw vanaf 0km beginnen :yes
:zwaai

Koerier T5 / ex nr. 188
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

tevreden t5 rijder

Bericht door Eric 175 »

Ik ben ook een tevreden rijder.
90.000 particuliere kilometers in 2 jaar en wel wat garantie dingetjes en de KNAK in het stuur is nog niet weg.
Ik moet wel zeggen dat sommigen de lat ook wel erg hoog leggen en de bus beschouwen als een personenauto terwijl onze bussen ontworpen zijn als LKW.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook ik rij ondertussen 220.000 km met mijn eerste T5.
Hiervoor 2x T4 102 pk automaat gehad (overigens ook geen problemen, behalve dat de automaten stuk bleven gaan!!!).
Diverse VW Caddy's en Seat Inca's zowel SDI als TDI gehad, het zijn en blijven goede en betrouwbare auto's.
Ik deed ooit een Seat Inca weg met een km-stand van 450.000 km, alleen hadden deze auto's het vreemde fenomeen dat ze teller bij 350.000 km weer naar 0 km sprong. Ik heb bij verkoop eerlijk aangeven dat de 100.000 km die op de teller stonden niet klopte maar de koper in spé wilde dat niet geloven voordat ik hem alle ondehoudsboekjes had laten zien.

Ik ben voornemens om mijn huidige T5 echt "op" te rijden, en of dit bereikt wordt bij 500.000 km of 1.000.000 km wie zal het weten, ik hou jullie op de hoogte.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

hallo painter ,ik ben wel tevreden hoe hij rijd en hoe mooi de bus wel is ,maar ik heb de bus eind september nieuw gekocht maar ik mag me niet uiten (zie forum techniek aangepast)dat alle problemen die de t5 heeft gewoon niet opgelost zijn moet ik maar naar het vito forum gaan, kijk ik heb nog nooit een slechte sprinter en vito gehad ,en geloof mij nou painter als je hier naar sommige km standen kijk staan ze meer stil dan dat ze rijden ik heb nu ongeveer 30.000 op de teller staan ik heb niet eens zin meer om naar de garage te gaan om het knakken te laten maken ,
ik ben 3 dagen de bus kwijt geweest krijg hem woensdag terug ik ga met vrouw en kind effe weg , ja let op ramen niet naar beneden knipperlichten werken niet ik word er helemaal gek van mag ik dan me gal spugen .
daar zit je toch als een ondernemer niet op te wachten toch .
nouja het valt me gewoon tegen ,ik heb er toch een beetje een naar gevoel bij,mag dat toch wel typen ,
Danny prettige zondag verder
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Ook ik behoor tot de gelukkige T5 rijders, heb tot nu toe geen noemens waardig problemen met mijn busie. Ik denk dat ik wat kilometers betreft een gemiddelde rijder ben, met anderhalf jaar onderweg naar de 80.000 km :zodenkikerookover
Evert-Jan (voorheen T5 180)
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Beste Daan,

Begin nu niet over goede Vito's, want die moet echt nog uitgevonden worden, de huidige generatie mag dan een heel stuk verbeterd zijn. Maar het vorige model Vito stond nu niet echt bekend om haar betrouwbaarheid en degelijkheid.

Een zéér goede collega van mij stapte 3 jaar geleden ook over van een VW T4 automaat naar een nieuwe Vito 115 automaat, ook hij staat met regelmaat bij de dealer, heeft te maken met roestvorming, weerbarstige standkachel, een schokkende automaat, trillingen in het stuur, leeglopende accu's, etc etc.

Qua luxe, comfort en mogelijkheden kan de Vito gesloten bestelwagen nog steeds niet tippen aan de T5 gesloten bestelwagen. De Vito maakt nog steeds meer herrie in de auto, de afwerking is nog steeds niet op Duits kwaliteitsniveau.

Maar ja, gelukkig zijn er verschillende smaken en wensen, anders reden we allemaal in een OpelFiatIvecoMercedesRenaultNissan......
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Rubber
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:47
Locatie: habbekutteveen.

Bericht door Rubber »

De T 5 is gewoon een lekkere auto om in te rijden,Mijn eerste bus[je] was een dodge ramvan2e hands ,mankeerde niets aan tot ik in 1 jaar onderhoud had van ongeveer 8000 gulden,toen maar een t4 gekocht nieuw,perfect tot 3,5 jaar toen werd de voorkant 0,5 meter korter.Ik wou wat groters omdat ik nog geen opslag had en maar een 2e hands sprinter gekocht,dat wil je helemaal niet weten :ie :bonk :gif :alarm niets dan ellende met dat orgel,mercedes die roesten al in de folder.1,5 jaar terug toch maar weer een VW want die zijn toch het beste,je kan het misschien niet treffen met onderhoud maar ik wil nooit een ander merk meer.

Groetjus RUBBER.
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Geloof me mijn auto is niet gebouwd om stil te staan..2 jaar oud en meer als 2 ton op de teller...geen problemen gehad....ps Daan..ik dacht dat jij pleite was????...( zie eerdere topic ) :lach
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

:politie topic verwijderd door Henk-1


***************
Verwijderd door Henk-1
Beetje meer respect voor andere mensen Daan


beetje dollen mag toch , nee dat mag niet
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Ik bespeur hier een wat hatelijke ondertoon :huilen Dat kan toch niet de bedoeling van :wjw zijn.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Jammer inderdaad.. haat en nijd kan nooit de bedoeling zijn van deze site.

:politie

Wat een gegeven is dat er hier uitsluitend liefhebbers zijn van VW en dus iemand die zijn ongerieven wil uitten al snel voor negatieveling wordt uitgemaakt.

Ook ik heb in het verleden VW behoorlijk vervloekt toen ik met mijn 2 maanden oude T4 102 pk aut. stilstond met de bak in elkaar gedraait!!! Of dat mijn Caddy na 90.000 km volledig de geest gaf omdat er een verstuiver stuk was waardoor ik de komplete motor opblies!!!

En toen de T5 uitkwam heb ik hier ook luidkeels mijn twijfels uitgesproken, zeker op het moment dat de levering van de automaat telkens maar werd uitgesteld.
Ik heb een dik jaar gewacht met de aanschaf om de kinderziektes af te wachten. Ook op het punt gestaan om een Vito te kopen, sterker nog, ik had hem reeds besteld onder het voorbehoud van eerst proefrijden.

Volkswagen kan toch niet voor nix marktleider zijn op gebied van de kleine bus,
zij laat MB Vito, Renault-Traffic/Nissan/Opel-Vivaro ver achter zich qua verkopen. Ergens moet er dan toch wel iets goeds zijn met deze auto, of zijn die anderen nu zo slecht..... (waar ken ik deze uitspraak van????).

..........
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

nee jo' beetje dollen mag toch, was gisteren pleite moest de zekering kast effe controleren want zonder knipperlichten rijden is best klote omdat het de enige manier is om te communiceren toch!maar alle zekeringen waren goed ook in de motorruimte ,mijn hond vind het prettig als het raam naar beneden kan ,en oké crafter KOErier ik zal wat positiever doen .
crafter is toch eigenlijk een ster ? :bifun
Plaats reactie