Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Caravan trekker van de eeuw

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Caravan trekker van de eeuw

Bericht door René »

Ik wil hierbij de T4 nomineren voor caravan trekker van de eeuw.

ik ben afgelopen zaterdag met onderstaande combinatie door de Fernpass gereden. IVM omleiding zat namelijk niet inde planning.

peentjes zitten zweten van de schrik dat ik er door moest.

Fluitend erdoor heen. Man wat een lekker werkpaard zo'n T4.
Hulde.

Afbeelding


Groeten Berrie
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Na de T4 komt de T5,dus stel je maar eens voor wat die kan.......


:lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Euhh Berrie.... Wel even erbij zeggen dat jouw T4-tje een end richting de 200pk gaat he......

is dat een oude foto? of heb je je angeleye koplampen vervangen? en je velgen (al kunnen dat wintervelgen zijn)...je had toch die grote audi velgen erop?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door carl »

ja ja is niet mis he zo'n dik blokje onder de kap :lach

maar ik ken het gevoel ben vorgjaar met de carvan naar zuidfrankrijk geweest
was mijn eerstekeer met een sleur hut maar no problemmo somege wegen waren wel smal en stijl maar twee vingers inde neus en gaan (zo als bad bull zou zechen) :knipoog
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ho ho Berry. Niet te veel reclame voor zo'n grote trekhut achter de bus. . . . . Niet iederéén heeft zoveel paarden onder de kap. :bifun

Maar ben het wel met je eens hoor.
Ik merk het niet eens meer wanneer de sleurhut beladen en al met 1400 kg achter de bus hangt.
Wij hebben afgelopen jaar een iets grotere gekocht, maar wanneer ik terugkijk hoe hij er achter hing afgelopen zomer had ik best voor een grotere kunnen gaan.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Roger B. schreef:Euhh Berrie.... Wel even erbij zeggen dat jouw T4-tje een end richting de 200pk gaat he......

is dat een oude foto? of heb je je angeleye koplampen vervangen? en je velgen (al kunnen dat wintervelgen zijn)...je had toch die grote audi velgen erop?
is oude foto toen ik nog 102 pk blok erin had,en korte neus.


@Johan,
De eerste 2 versnellingen van een 102pk zijn korter als die van een 150pk blok. M.aw. daar zit al wat meer pit in vanaf stilstand.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Wat is die route over de fernpass mooi hé?
grtz. Harry
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Henk250 schreef:Na de T4 komt de T5,dus stel je maar eens voor wat die kan.......


:lach :lach
moet het toch een van 130 of 174 pk zijn

die 4 cylinder golfmotor 105 pk en ook 250nm koppel
haaldt het niet van de ACV motor 5 cylinder 2.5 liter
met 102 pk en ook 250 nm koppel. :bifun
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

karavantrekker v.d eeuw

Bericht door krantenboer »

hallo heb zelf een munsterland 660 opbouw gaat uitstekend achter m,n t4 1,9d alleen topsnelheid is maar 90 km per uur :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
groeten uut hoogkerk
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: karavantrekker v.d eeuw

Bericht door René »

krantenboer schreef:hallo heb zelf een munsterland 660 opbouw gaat uitstekend achter m,n t4 1,9d alleen topsnelheid is maar 90 km per uur :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Mijn topsnelheid is ook niet veel hoger hoor, anders gaat de caravan waggelen en als ik iets eng vind is het dat gewaggel achter je.

Heb al menig caravan interieur op de snelweg zien liggen, en daar pas ik voor.

Berrie
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Bericht door krantenboer »

ja dat is waar ik rijd nooit harder als 80 met m,n caravan alleen met de bergen op dan verneem ik dat ik te weinig pk,s heb :ie :ie :ie :ie
groeten uut hoogkerk
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

Uhhhhh, nou is onze caravan maar 535 en een enkel asser maarehhhh die waggeld niet achter de bus hoor, deze gaat net als de auto in 1 streep de kant op waar ik heen wil.........In het voorjaar de caravan naar Kroatie gebracht met meestal de snelheid van rond de 100 km......heeeeeeel soms wat harder als je weer zo'n ........... vracht wagen tegenkom........ Nou hoor ik sommige mensen al zeggen dat is te hard.........tja, misschien wel. Ik rij nu 25 jaar met caravan's en/of aanhangers door diverse landen heen en zelden wat naars meegemaakt, anticiperen is ook autorijden, je spullen voor elkaar hebben is ook een vereiste en ga zo maar door.......



MAAR, wat een hele mooie combinatie zeg waar deze topic mee begon !!!!
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ernst schreef:Uhhhhh, nou is onze caravan maar 535 en een enkel asser maarehhhh die waggeld niet achter de bus hoor, deze gaat net als de auto in 1 streep de kant op waar ik heen wil.........
Ernst,
Afhankelijk van de weersomstandig heden,


1) ik krijg erg moeilijk kogeldruk op die lange hut, want hij blijft op 4 wielen staan, ondanks dat ik alle zware spullen voorin heb. Ik mag 100 kilo kogeldruk hebben maar kan het niet halen.

2) Gemiddeld rij ik ook 100, 110 -115 gaat ook en doe ik wel eens met inhalen. Harder kan ik makkelijk qua vermogen maar bij 115 voel ik de caravan iets wat waggelen. Dus daar zit zijn kritieke grens en daarom rij ik ongeveer 95 a 100 gemiddeld. Een eindje van die grens af, hoef ik niet zo op te letten en rij een stuk ontspannender.

3) Ik ken de caravan nog niet zo goed als mijn vorige enkel asser, die kon ik gooien en smijten door elke bocht zeg maar, maar deze is zo zwaar en breed dat hij toch wel wat invloed op de bus heeft. Het waggelen gaat ook heel anders als met een enkel as caravan, ( die slingert ) deze wandelt heel rustig van de ene kant naar de andere kant in de sporen van de vrachtwagens.

4) Vroeger toen ik nog bij PA achterin zat hebben we eens 3 banen nodig gehad op de route solei, de vouwwagen op 1 wiel aan 2 kanten van de auto langs zien komen door een defect wiellager. Daarvan heb ik de schrik nu nog in de benen.

5) Ja is een mooie combinatie, eenmultivan 7 persoons met deze caravan, daar ben ik ook bere trots op, zelf verdient door eerlijk en hard te werken.

En zoals jullie me kennen:
Heb er zelf nog wat extra ingeknutseld, overal thermostatische vloerverwarming, dolby surround setje, internet ( moet ivm werk) DVB-T TV& Radio. Kids eigen DVD set met LCD boven bed. Mover, en autarkpakket.
Ben nu bezig met Alarm, bewegingsdetectie en orientatie verlichting via de aankoppelstekker te maken.

Groetjes Berrie
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Bericht door Ernst »

Hé Berrie, allemaal duidelijk hoor, ik heb hiervoor een Adria tandemasser gehad (overigens 1 en al gezeik....mee gehad) deze had inderdaad ook dat gevoel wat jij omschrijf, is vervelend, heb toen de trekhaak 1 standje lager gezet van de toenmalige auto, reed daarna wel beter. En dat je met jou vermogen harder kan dan dat je gaat is ook helder.... :bifun

Dat je de combinatie met hard werken heb verdiend is zeker complimenteus, ik moet het zelf (helaas) ook zo doen, maar ja, dan waardeer je des te meer wat je hebt denk ik. :jumpklap

En alles wat je er zelf aan hebt "verknutseld" verdiend ook alle lof, met de caravan heb ik daar niet zo zin in maar v.w.b. de auto's hier vind ik het ook wel leuk, zo hebben we allemaal onze hobby.

Gr. Ernst.
:T44EVER :driveT4
Plaats reactie