Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bovenste fusee

vragen over de T4
Plaats reactie
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Bovenste fusee

Bericht door koekie520 »

Ik heb rechts vanvoor een beetje speling op m'n fusee. Ik heb vanmiddag m'n winterbanden er al op gezet omdat de band RV echt op was aan de buitenkant. Ik heb hem dan maar op pootjes gezet en de spanning van de torsieveren gehaald. Ik kon de speling voelen op de fusee, echt miniem(paar tienden),
Nu overweeg ik om de klus nog wat uit te stellen, niet teveel km's deze winter en niet te snel rijden om de banden wat te sparen.
Ik had onlangs nog een topic hier gelezen over de bovenste fusees en naar ik begrepen heb is het aangeraden om het bij de dealer te laten doen.
Ik ben ervaren sleutelaar, maar als ik het zo bezie begin ik er toch ook niet graag aan. Is het misschien intressant om gelijk de wiellagers te laten vervangen?
Het gaat hier om een california Coach 2.4D van 94, er staan 235000 km op de klok. Ik heb er nu op 5 jaar tijd 100000km mee gedaan en 'tzou mooi zijn dat ik dat nogeens haal in de volgende 5jaar.
Comments of advies, ik hoor het graag.
Greetz
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Mijn ervaring is dat de onderste echt niks voorstellen,zo gebeurd.
De bovenste zijn haast niet te doen,die kunnen muurvast zitten en dan ben je echt lang aan het rammen .....
vr.gr.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Bericht door willem451 »

Harry 341 schreef:Mijn ervaring is dat de onderste echt niks voorstellen,zo gebeurd.
De bovenste zijn haast niet te doen,die kunnen muurvast zitten en dan ben je echt lang aan het rammen .....
vr.gr.Harry
Bovenste draagarm demonteren en dan in de pers Wel wiel vlucht voor her loshalen markeren.
Zet krik onder arm van torsie veer en krik die op draai dan bout 1/2 slag en zo haal je makkelijk de spanning van de torsie veer
Wel eerst auto op een bokje zetten!
Subframe losmaken aan de te vervangen zijde en er een houten wig tussen slaan 5-10cm de rest zie je wel wat je los moet halen.
Opdeze manier was het in 1 a 2 uur gepiept
Plaats reactie