Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe t5 kopen

vragen over de T5
Plaats reactie
lambert killaars
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:17
Locatie: beesel

nieuwe t5 kopen

Bericht door lambert killaars »

ik zit er over te denken mijn toyota hiace 2.7i in te ruilen voor een t5 174 pk automaat met veel 60 pakket opties maar welke navigatie moet ik pakken?met kleurenbeeldscherm of toch maar geintegreerd in de radio scheelt bijna 2000 eurotjes. en hoe gedraagt een diesel zich met maar 10000 km per jaar rijdt hem ook een groot gedeelte voor de hobby.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Het is misschien wat duur om (als particulier) een diesel te rijden met 10000km/jaar, wegenbelasting hakt er lekker in bij ca 2000kg, maar het rijdt fantastisch!
Ik heb hiervoor een Vento 1.8 gehad, motor had bij 2000 rpm zijnmaximum koppel (is bijna diesel toerental) maar dit is niet tevergelijken: berg op met de 130 pk is al geen probleem, wat moet 174 dan doen. T5 is een super auto die misschien iets meer herrie maakt als een Audi A6 2.4, maar veeeeeeeeel lekkerder zit en makkelijker rijdt op de lange afstand (vakantie enzo)

Tip: inruilen en genieten

Oja voor korte ritten: het duurt ca 10 km voor de verwarming echt warmte gaat geven en ca 30 km voordat de motor door en door warm is (heb je met zuinige motoren). Dus tot 10 km is fietsen (voor beide) beter
Laatst gewijzigd door EricP op 30 jan 2007, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

tip

Bericht door vaniac »

Als je weinig km's per jaar rijdt, is het verstandig om zo weinig mogelijk korte stukken te rijden. Neem dan de fiets of ga lopen. Gebruik je T5 vooral voor de lange afstanden, waarbij de motor langere tijd op bedrijfstemperatuur blijft.
Zo blijft de motor inwendig schoon en heb je er langer plezier van.
Plaats reactie