Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slurptax

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroenz
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 mar 2007, 12:33
Locatie: amsterdam

slurptax

Bericht door jeroenz »

ik zie steeds rekenvoorbeelden voorbij komen n.a.v. de slurptax of CO2-heffing. Heb alleen nog geen rekenvoorbeeld voor een transporter (nieuwe natuurlijk) gezien.
Hoe komt een t5 uit de berekening? Nu kopen of na februari??
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Reken op 110 euro per gram te veel geproduceerde CO2. De limiet is vastgesteld op 192 g/km voor een diesel. Een 96kW TDI doet 265 g/km. Dus reken maar uit! Ik weet niet wat een roetfilter daar nog van af haalt. Maar als je daarmee onder de 192g/km kunt duiken is er dus niets aan de hand.

Ik maak mij meer zorgen om de oudere machines. Als het km rijden is ingevoerd wordt het ook mogelijk om parkeren duurder te maken voor de diesels. Ben je mooi blij als er geen retrofitfilter beschikbaar komt voor jouw type motor...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Die Bruine schreef:Reken op 110 euro per gram te veel geproduceerde CO2. De limiet is vastgesteld op 192 g/km voor een diesel. Een 96kW TDI doet 265 g/km. Dus reken maar uit! Ik weet niet wat een roetfilter daar nog van af haalt. Maar als je daarmee onder de 192g/km kunt duiken is er dus niets aan de hand..
euhhh, dat is 110 euro x 73 ..... 8030 euro....... :ie ze zijn ECHT beklopt in nederland :bonk hoop dat dit bedrag eenmalig is dan en niet per jaar /maand? :ie

Ik weet niet HOE een roetfilter precies werkt...... maar CO2 verminderen? lijkt me niet... ALS een roetfilter roet (=koolstof) verminderd door eht te "verbranden" wordt je CO2 uitstoot alleen maar hoger!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Bericht door Freelancer »

Allemaal die EGR plaatjes demonteren zal ook niet helpen zeker :happy

Neen niet grappig :politie gaat dat in Nederland zo :alarm hopelijk gaan wij snel een Regering krijgen of wij 'Vlamingen' gaan ook Nederlanders worden :groteogen en zo'n bedragen voor tax neertellen zie ik niet zitten :bonk

Mvg.
Pascal - Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Plaats reactie