Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 in bestelling

vragen over de T5
duncan
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2007, 16:43

t5 in bestelling

Bericht door duncan »

Wie heeft er omstreeks de RAI periode een T5 besteld mijn leverings datum zou begin januari zijn. Dat Blijkt nu een vertraging te hebben opgelopen van een week of 10. Wie zit er ook in hetzelfde bootje en kunnen ze dit wel maken. Ik overweeg nu mijn bestelling tot grote verdriet te annuleren. Wie weet er raad? :muur :muur :muur
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: t5 in bestelling

Bericht door hendrikus »

vind een week of 2 nog een keer kunnen, maar 10 wk is te zot. Dan moeten ze met een hele goede deal komen of annuleren dat ding
T4 2.5TDI 88pk 1999
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: t5 in bestelling

Bericht door sep »

10 week ,....dat valt nog mee ,......ik en velen met mij moesten anno 2003/2004 zeker 6 tot 10 maand wachten ,.......
Maar het is niet leuk als er vertraging is met de levering ,......sterkte .

Mvg Sep :yingyang
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Re: t5 in bestelling

Bericht door meermike »

Ja dat is idd echt ellendig, vind het ook wel weer vreemd ik heb de mijne een week na de rai besteld en deze staat al bij de daeler en toch ook alle opties oa leder, aut, dubbel cabine, enz, was ook niet op voorraad en werd in week 49 gemaakt exact volgens plan....
Maar ja wat ga je kopen als je hem annuleerd, en wat voor levertijd heb je dan???
een maat van me heeft hem vorige week gekocht en die krijgt hem in februari.....??? weet niet of deze voorraad was, wat heb je eigenlijk besteld???

sterkte de groeten en natuurlijk de beste wensen aan iedereen
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: t5 in bestelling

Bericht door eht294 »

Idd Ik had de mijne twee weken voor de Rai besteld.
De levertijd was eerst week 48 / 49 dus mooi op tijd voor Jan 2008 op kenteken.
Deze is ook al uitgesteld naar produktie week 5.
Ik heb er wel vrede mee zolang ik maar een redelijk alternatief krijg. (is toegezegd)


Ps) Het hebben van de zaak is het eind van het vermaak :gekte :gekte
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: t5 in bestelling

Bericht door lexy »

Die van mij zou ook vertraging oplopen(inderdaad een week of 10)
Gelukkig hebben ze dit kunnen tegenhouden.
Die was de reaktie die ik kreeg omtrent de levering;
Je auto heeft productie week 1 gekregen. Vervolgens staat er twee weken voor transport. Daarna wordt bij PON de dubbelcabine gemonteerd. Hiervoor staat ook twee weken. In de week daarna staat de auto bij mij en ik heb ongeveer 1,5 week nodig om de auto klaar te maken.
Dit betekent dus levering +/- week 7 2008.

Was wel verbaast hoelang alles duurd.

Succes met de levering.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: t5 in bestelling

Bericht door hendrikus »

lexy schreef:Die van mij zou ook vertraging oplopen(inderdaad een week of 10)
Gelukkig hebben ze dit kunnen tegenhouden.
Die was de reaktie die ik kreeg omtrent de levering;
Je auto heeft productie week 1 gekregen. Vervolgens staat er twee weken voor transport. Daarna wordt bij PON de dubbelcabine gemonteerd. Hiervoor staat ook twee weken. In de week daarna staat de auto bij mij en ik heb ongeveer 1,5 week nodig om de auto klaar te maken.
Dit betekent dus levering +/- week 7 2008.

Was wel verbaast hoelang alles duurd.

Succes met de levering.
is idd lang. Een DC inbouw bij bv een Profiglass duurt iets van 4 of 5 werkdagen en wat doet een dealer er nog aan?? Die checkt hem nog een keertje na en laat hem poetsen. Dat kan ook wel in 2 dagen tijd lijkt mij. Heb je zo 2 weken bespaard volgens mij
T4 2.5TDI 88pk 1999
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

Re: t5 in bestelling

Bericht door lexy »

hendrikus schreef:
lexy schreef:Die van mij zou ook vertraging oplopen(inderdaad een week of 10)
Gelukkig hebben ze dit kunnen tegenhouden.
Die was de reaktie die ik kreeg omtrent de levering;
Je auto heeft productie week 1 gekregen. Vervolgens staat er twee weken voor transport. Daarna wordt bij PON de dubbelcabine gemonteerd. Hiervoor staat ook twee weken. In de week daarna staat de auto bij mij en ik heb ongeveer 1,5 week nodig om de auto klaar te maken.
Dit betekent dus levering +/- week 7 2008.

Was wel verbaast hoelang alles duurd.

Succes met de levering.
is idd lang. Een DC inbouw bij bv een Profiglass duurt iets van 4 of 5 werkdagen en wat doet een dealer er nog aan?? Die checkt hem nog een keertje na en laat hem poetsen. Dat kan ook wel in 2 dagen tijd lijkt mij. Heb je zo 2 weken bespaard volgens mij
De dealer gaat nog het een en ander plaatsen,zoals inbouwnavigatie , extra boxen
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: t5 in bestelling

Bericht door eht294 »

Zoals mij is verteld zit volkswagen niet alleen met levertijdproblemen maar vooral haar toeleveranciers.
bv. als een Profiglass normaal 20 cabines in de week inbouwd en ze moeten er nu 200 dan duurt het iets langer.
Bussen waarvan alles op voorraad is worden het eerst geproduceerd de rest later.
Het schijnt dat VW veel verwachtingen had van de Rai, (verkoop van ong. 1400 - 1500 bussen) maar dat er meer dan 3000 zijn verkocht. (wordt :wjw echt groot :jumpklap )
Wie weet trouwens de exacte aantallen wat er normaal wordt verkocht etc.?
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: t5 in bestelling

Bericht door Johan nr.46 »

Ik heb er ook een besteld tijdens de rai en hij zou nog binnen komen in 2007 maar hij is er nog niet. Moet ik ook maar even gaan vragen wanner hij komt.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

t5 in bestelling

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo allemaal,

Ook van mij de beste wensen en de meest velige kilometers in het jaar 2008 :gekte . Ik heb die van mij ook rond de RAI besteld en ik heb een week of 3 geleden gehoord dat deze bij de carrosseriebouwer staat om de dubbele cabine te laten monteren :jump . Of het waar is of niet maar ook de auto schijnt al voorzien te zijn van een kenteken deze stont al op de factuur :ie :ie . Waar de auto nu is, is voor mij onbekend, maar hij zal wel ergens zijn tussen de carrosseriebouwer, het bedrijf dat voor de dealer de ramen tint en de dealer. Het kan voor mij niet lang meer duren ik heb de factuur :groteogen :groteogen al betaald dus dat zal wel binnnen een week of 2 zijn. Laten we daar op hopen dan ben ik van deze schroothoop af :muur :muur . Dan kan het nieuwe jaar echt goed beginnen.

De groenten van,

De Bloemenman 211 :T54LIFE
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: t5 in bestelling

Bericht door zeef »

duncan schreef:Wie heeft er omstreeks de RAI periode een T5 besteld mijn leverings datum zou begin januari zijn. Dat Blijkt nu een vertraging te hebben opgelopen van een week of 10. Wie zit er ook in hetzelfde bootje en kunnen ze dit wel maken. Ik overweeg nu mijn bestelling tot grote verdriet te annuleren. Wie weet er raad? :muur :muur :muur
in oktober (VOOR de RAI) besteld, aflevering nu gepland op 25 januari. Dealer kreeg nog geen chassis nr. te zien dus de voiture is nog niet gebouwd :( Overigens geen DC oid, alleen maar side bars naast de fabrieks opties ....
Laatst gewijzigd door zeef op 03 jan 2008, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Multivan T5 Comfortline 130pk
tvanhoek
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2008, 19:15

Re: t5 in bestelling

Bericht door tvanhoek »

Ik wilde vandaag een highline t5 4 motion bestellen geven ze een levertijd op van week 27

je gaat toch geen 7 maanden wachten op een auto :T54LIFE
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: t5 in bestelling

Bericht door eht294 »

Nee, 5 maand en 3 weken volgens mij. :gekte
Je moet er wat voor over hebben.

Staan er niet ergens soortgelijke op voorraad bij een dealer? (evt. in Duitsland al geprobeerd?)
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: t5 in bestelling

Bericht door Gerard 136 »

Ik hoor iedereen over levering in januari.
Is het iedereen bekend dat de BPM per 1 februari omlaag gaat? Mij scheelt een paar weken uitstel zo'n 700,-
Of ligt dat met bedrijfs- of lease auto's anders?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Plaats reactie