Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

harryela

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
harryela
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 sep 2008, 20:31
Locatie: nieuwe niedorp

harryela

Bericht door harryela »

laat ik mij ook maar voorstellen
ik ben dus harry, alweer een harry, ben getrouwd met ela en kom uit 63
ik rij dus al jaren met een transporter rond, vroeger eerst nog met een t3 pickup, 2 keer dus en later met de t4, ben nu dus bezig met mijn 6e transporter, dit was vroeger natuurlijk heel aantrekkelijk voor het grijze kenteken, maar nu ......
ik ben dus 19 jaar werkzaam geweest bij dat grote staal gebeuren in ijmuiden voor de kenners buka 2 en de laatste jaren werkzaam bij een groot havenbedrijf in onze hooftstad.
ik rijd nu dus een witte t4 wijsneus,met tja mijn oplossing voor het grijze kenteken, een pools kenteken, ela is dus pools,ook voordelig op deze manier.
het bevalt mij goed de t4 ook makelijk ivm ruimte, op vacantie en zo
als ik er achter kom hoe ik een foto hierbij kan zetten ga ik dat doen, ik ben niet zo,n computer freak vandaar.
mochten julli mij tegenkomen, witte dus met witte zonneklep, ik groet vanzelfsprekend altijd terug
groeten vanuit nieuwe niedorp en veel gezonde kilometers
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: hallo

Bericht door GerJol 716 »

Harry ik zal het eens in de gaten houden rondom Nieuwe Niedorp, of ik je eens spot met een Pools kenteken.
Normaliter verwacht je dat niet zo snel natuurlijk, maar goed in ieder geval :wjw hier.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: hallo

Bericht door koos 890 »

Harry/ gerard het wordt druk hier in de omtrek :jumpklap :jumpklap
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: hallo

Bericht door Reny »

Waar????? :gekte

groetjes
Rény uit Heerhugowaard :zwaai
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: hallo

Bericht door Wim T4 935 »

Als Nederlander, die in Nederland is ingeschreven, in Nederland rijden met een auto met buitenlands kenteken is in principe verboden. Er staan hoge economische boetes op.

Als Poolse, die in Nederland is ingeschreven, in Nederland rijden met een auto met buitenlands kenteken is in principe maar beperkte tijd van 3 of 6 maanden toegestaan. Ook daar staan hoge economische boetes op.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: harryela

Bericht door Peter 887 »

We gaan je spotten Harry, als je tenminste een :T44EVER achter op je bus hebt
@ Koos, Het woordt zeker gezellig druk in de noordkop, en ik rij elke middag tusen 4, en 4.30 bij je langs,
@ Gerard, ik heb jou al een tijdje niet gezien langs de a.c., ben je elke dag zo vroeg, of ben ik elke dag te laat.

Groetjes uit Schagen.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: harryela

Bericht door Henk Peter 856 »

Hallo, er is nog een manier om met een Pools kenteken rond te rijden. Zet het kenteken op een Poolse eigenaar die dus in Polen woont, bijvoorbeeld je oom of opa. Dan leen je de auto van je oom of opa en mag je volgens mij gewoon in Nederland rijden :T44EVER
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: harryela

Bericht door wiel t5 »

Hoi Ok dat mag niet
In het land waar je woont mag je niet met buitenlands kenteken rijden. :politie :gif
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: harryela

Bericht door Henk Peter 856 »

Ok, ik ken een collega die in een auto met Duits kenteken rijdt. Ik vroeg hoe kan dat ? Ze zei de auto is van mijn vader die in Duitsland woont en ik leen die auto van hem.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: harryela

Bericht door Wim T4 935 »

Henk Peter 856 schreef:Ok, ik ken een collega die in een auto met Duits kenteken rijdt. Ik vroeg hoe kan dat ? Ze zei de auto is van mijn vader die in Duitsland woont en ik leen die auto van hem.
En dat is dus een economisch delict met een hoge boete en als het tegen zit wordt de auto ook (tijdelijk) in beslag genomen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: harryela

Bericht door wiel t5 »

ergens in mijn vorige leven heb ik een poosje in duitsland gewerkt,toen moest ik bij de belastingdienst een ontheffing aanvragen om met de bedrijfs auto in nederland te mogen rijden,en als de auto voldeed aan de hier geldende eisen voor grijs kenteken mocht ik er zonder ontheffing hier mee rijden
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: harryela

Bericht door matje86 »

Hoe doe je dat dan als je een auto huurt?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: harryela

Bericht door wiel t5 »

ik zou eens bij be belastingdienst binnen stappen en eens navragen,wat gisteren actueel was is morgen weer oud nieuws.misschien kun je het op internet opzoeken dat weet ik niet.
Het gaat er niet om van wie de auto is maar wie er in rijdt en de bestuurder is aansprakelijk.
harryela
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 sep 2008, 20:31
Locatie: nieuwe niedorp

Re: harryela

Bericht door harryela »

effe voor de duidelijkheid
de auto staat op een buitelands kenteken, omdat mijn partner geen nl paspoort heeft doen we expres niet aanvragen, wij hebben een huis in het buitenland, dus ook een aderes, hier staat dus de t4 geregistreed, het is in pl mogenlijk om een bestuurder op het kenteken bewijs te vermelden, dat heb je dus nodig om in een ander land te mogen rijden, want je mag niet in een buitenlandse auto rijden in nederland voor langere periode,
om dit ook te doen heb je dus een partner nodig met een pools paspoort, en ook gevestigd in polen

vergeet niet er zijn ook nadelen hier aan verbonden, bij een bekeuring moet je meteen aftikken,
en je geloof het of niet er zijn bestuurders in nederland die een ... aan polen hebben en dat merk je wel aan enkelen, geeft ook wel eens leuke momenten, hoor je mensen zeggen heb je weer zo,n pool, en dan gewoon "mogge" zeggen maar dat is niet hier in de buurt ze kenne mij al een tijdje hier.

ik hoop dat het nu wat duidelijker wordt, zo niet pech dan
( ik ben al vaak zat aangehouden , ook bij grote controle en de douane moest wel lachen om dit geheel)
o ja ook een nadeel, je word ook aangehouden om te blazen,gebeurt ook vaak.

voor de rest prettige feestdagen een een gezond 2009

groetjes harry
Plaats reactie