Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tvieruud

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
tvieruud
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2009, 14:52

tvieruud

Bericht door tvieruud »

Conform goed gebruik eerst even voorstellen alvorens vragen te stellen.

Sinds 1991 rij ik T4. Van 91 tot 2000 met een witte 1.9 D, dc kwb. Alles zeer spartaans uitgevoerd. In 2000 overgestapt naar de 102pk versie ook kwb, dubbele achterdeur, OMOS dc met gordels, airbags, airco, stuurbekrachtiging en nog wat andere extra toeters en bellen. :jump

Volg dit forum al jaren maar er is nooit aanleiding geweest om vragen te stellen omdat er geen echte problemen waren. Met de oude T4 hooguit wat problemen gehad met dynamo en gloeibougies. Met de huidige alleen uitval van de LMM waardoor ik vorig jaar de gehele vakantie zonder turbo heb gereden. En dat valt best tegen met een sleurhut erachter. Deed mij terugdenken aan mijn eerste 1.9 D uitvoering.

Nu maar wel aangemeld op dit forum omdat ik het één en ander wilde opzoeken betreffende hoofdsteunen voor de achterbank. Helaas kan ik de zoekfunctie niet vinden op dit forum :muur . Ook niet als ik ingelogd ben.
Ik ben dus op zoek naar de mogelijkheden om hoofdsteunen te monteren in een OMOS achterbank uit 2000. De rugleunig is gedeeltelijk verzonkend in de scheidingswand. Dealers, Snoeks en diverse autobekledingsbedrijven die ik gevraagd heb, hebben geen "standaard" oplossing.

CU Ruud
Laatst gewijzigd door tvieruud op 19 jun 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: tvieruud

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
tvieruud
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2009, 14:52

Re: tvieruud

Bericht door tvieruud »

Thx Matje,
had ik gezien en is een creatieve oplossing.
Ik zal het zeker in gedachte houden zolang er geen andere "tips" komen.
Helaas heeft mijn (v)echtgenote moeite met deze "plank" i.v.m. zicht naar achteren via binnenspiegel. En aangezien zij het meeste achter het stuur zit telt haar mening zeer zwaar.
Ik zit meer aan het stuur van de 2-wielers, die hebben een betere pk-gewichtsverhouding :knipoog


P.S.
Ik heb inmiddels iets van een zoekfunctie gevonden
:bonk

CU Ruud
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: tvieruud

Bericht door Ron---63--- »

Mmm....leuke oplossing wel :toppie Het zicht naar achteren wordt wel wat minder maar dat heb je natuurlijk met brede hoofdsteunen ook wel aardig.
Ik heb er overigens nooit last van gehad, je gebruikt toch de buitenspiegels ?? :nuts

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: tvieruud

Bericht door matje86 »

omos met 3 p gordels is moeilijk om daar hoofdsteunen in te bouwen, zeker omdat hij verzonken is in het kunststof
echter ben je creatief dan kan je met ik noem maar wat
3 oude stoel hoofdsteun houders ,een aardig beginnetje maken
echter wel heeeeeeeeeeeel veel werk hoor :werkaanT4
je kan bv ook gewoon 3 oude hoofdsteunen er tegen aan plakken met klitteband, pennen er af zagen en plakken maar
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie