Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 Caravelle DSG Heeft stuurflippers gekregen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Basil
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2013, 12:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Basil »

Kan je begrijpen, de Eibach pro-kit is zeker een goede keuze, stuurde op mijn vorige T5 heel wat strakker dan de standaard veren.
Enkel op slechte weg vond ik het comfort in combinatie met de standaarddempers niet altijd goed. Misschien in combinatie met Bilstein dempers weer heel wat beter, maar dat zullen ze op de keuring ook weer zien..

Ik wil nu eens een schroefkit proberen : veel mooiere looks en beter rijgedrag.
Het verwisselen van de dempers voor de keuring ga ik niet zelf doen, zal elke jaar wel een kost zijn om rekening mee te houden, maar weegt zeker niet op tegenover het fiscaal voordeel van mijn lichte vracht ;).
Voor mij is de T5 ook mijn dagelijkse wagen, wat de kostprijs van het jaarlijks wisselen al meer rechtvaardigd....misschien enkel een excuus voor mezelf dan :).
Ik veronderstel dat jij het verwisselen van de schroefset steeds zelf deed, kan me voorstellen dat je dat op de duur niet meer leuk vindt....

Zeker foto's blijven posten van je nieuwe bus ! Van zodra ik de mijne heb zal ik dat ook doen :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Multivan Generation »

Oviivo schreef:
de geert schreef:
De originele 510rns vind je al vlug op kapaza en andere verkoop sites, ik betaalde voor dit laatste model €600,- maar als je oudere versies neemt vind je ze al voor €400,-
Wat is het verhaal achter deze navigatiesystemen? Herkomst? :politie
Kijk hier bijvoorbeeld maar eens:
http://www.nnp.be/nl

Ik heb daar eens een vacuümpomp Pierburg gehaald die 7 km in een auto had gezeten, voor rond de 100 euro terwijl die nieuw richting de 170 euro gaat..
Ze hadden ook spiksplinternieuwe motorblokken op pallets staan, ik had nog nooit zo iets moois gezien.
Zonder spatje echt gaaf..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Oviivo »

Ik ken wel van die slopers, ABC, Koelnitz e.d. Maar die vragen typisch hoegre prijzen voor navi's,a vandaar mijn vraag.

Deze Belg kende ik nog niet, bedankt :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door de geert »

Heb me deze morgen nog een setje Eibach pro spiralen aangeschaft waardoor de bus een kleine vier cm lager komt te staan, ook heb ik de sierlijsten gekocht voor de flanken zoals de multivan heeft en ook de afdekkingen met chrome ringen voor de mist lichten en eind augustus gaat de bus naar de garnierder voor de lederen bekleding

Morgen gaan we de bus inrichten achteraan als werkruimte, jammergenoeg heeft de afgewerkte caravelle een pak minder ruimte achteraan dan de transporter :-(
Basil
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2013, 12:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Basil »

Staan de Eibach veren er al onder Geert ? Zou het resultaat wel eens willen zien, misschien verander ik nog van gedacht :)

Multivan sierlijsten staan bij mij ook op de lijst, makkelijk zelf te plaatsen of enige ervaring vereist ?
Hopelijk past alles in je Caravelle ;) kan me voorstellen dat het heel wat krapper is dan een Transporter.


Doe zo voort !
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door de geert »

veren zijn nog niet aangekomen , zijn besteld per post, lijsten zijn eenvoudig te plaatsen, gewoon enen opmeten waar ze moeten komen, ze kleven met dubbelzijdige tape dus van de eerste keer goedkleven, je krijgt maar een kans :-)
Basil
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2013, 12:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Basil »

Dag Geert, zijn de verlangingsveren ondertussen geplaatst ;)
Zou het toch wel eens willen zien op foto, misschien dat ik toch nog van gedacht verander.
Foto's zijn dus steeds welkom =)
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door de geert »

eren zitten der nog steeds niet onder, heb ondertussen wel al de bekabeling van de achteruit rij camera geplaatst en aangesloten en geactiveerd met de vas, alles werkt maar moet wel nog de camera inbouwen in het handvat

vandaag ook gans het interieur binnen gestoken bij de garnierder waar deze voorzien zullen worden van een stukje leder, ze beloofde alles terug klaar te hebben tegen einde van volgende week, ik ben benieuwd

grtz Geert
Basil
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2013, 12:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Basil »

Ben curieus naar uw interieur.

Ik had nog een vraag waarop jij zeker kan antwoorden. Twee zaken waar ik toch enigszins bezorgd over ben :
Kan je bij een Caravelle lichte vracht nog de 2e rij banken (dus voor de scheidingswand) eruit halen, aangezien het lint om de banken naar voor te klappen achteraan zit, tegen de scheidingswand en dus niet meer bereikbaar lijkt na plaatsing van de wand.

Blijft bij een korte wielbasis de plaats van de zetels op de tweede rij behouden of plaatst men die meer naar voor om aan de wettelijke laadruimte te komen achter de wand (in de koffer).

Weederom bedankt :)
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door de geert »

Tegen het einde van de week zou het interieur terug kompleet moeten zijn

Bij een caravelle dubbele cabine gebruikt men de originele banken, een twee zit en een enkele zit, beide eenvoudig te verwijderen als je maar sterk genoeg bent, man wat wegen die dingen maar het voordeel is wel dat als deze er niet inzitten dat je heel wat meer laadruimte extra hebt

grtz Geert
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door de geert »

Vandaag de stoeltjes met lederen bekleding terug gekregen van de garnierder

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

de geert schreef:Vandaag de stoeltjes met lederen bekleding terug gekregen van de garnierder

Afbeelding
Afbeelding
Mooie lederen bekleding Geert. :yes :yes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Basil
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2013, 12:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Basil »

Ziet er goed uit, mooi vakwerk !
Basil
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2013, 12:43

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door Basil »

Geert, aangezien je ook heel wat ervaring hebt met het vervangen van het stuurwiel nog een vraag :

Ik zou de T5 versie Fun&Cool willen bestellen,maar bij deze versie kan je geen multifunctiestuur bestellen volgens de dealer.
Is het mogelijk om achteraf een multifunctiestuur te plaatsen, mét werkende knoppen uiteraard.
Vooral indien ik nadien een rns 510 plaats, zou ik de knoppen werkend willen hebben.
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: VW T5 the EUROVAN ,opvolger geleverd

Bericht door de geert »

Basil schreef:Geert, aangezien je ook heel wat ervaring hebt met het vervangen van het stuurwiel nog een vraag :

Ik zou de T5 versie Fun&Cool willen bestellen,maar bij deze versie kan je geen multifunctiestuur bestellen volgens de dealer.
Is het mogelijk om achteraf een multifunctiestuur te plaatsen, mét werkende knoppen uiteraard.
Vooral indien ik nadien een rns 510 plaats, zou ik de knoppen werkend willen hebben.
Ik veronderstel dat deze dan niet voorzien is van een canbus signaal, als deze dat wel heeft is het volgens mij mogelijk door de juiste kabelset te plaatsen, deze wordt meestal mee geleverd bij het nieuwe stuur
Plaats reactie