Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen Michello uit Arnhem

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Hallo mede forumgenoten,

In maart heb ik van een collega een deels omgebouwde verlengde VW T4 gekocht. Deze camper staat in Arnhem waar ik ook woonachtig ben. Omdat ik als doel heb om met de camper in de eerste week van mei op vakantie te gaan heb ik "snel" diverse vorderingen gemaakt. Het forum heeft mij leuke indrukken gegeven en daarom wil ik graag wat terug geven :toppie
Buitenkant
Buitenkant
Binnenkant 1
Binnenkant 1
Binnenkant 2
Binnenkant 2
Groeten, Michel
Laatst gewijzigd door Michello op 26 mei 2015, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Na eerst de spullen geordend te hebben zoals:
- oplader voor de huishoudaccu
- huishoudaccu
- watertank
- toilet
- gasfles
- omvormer 2000 Watt

..........ben ik begonnen met het plaatsen om de afmetingen te bepalen.

Voor de afwerking heb ik gekozen voor betontriplex. Robuust en met een klassieke uitstraling. De wand bekleed ik met grijs/bruin projecttapijt.
Herschaalde kopie van 20150423_190246000_iOS.jpg
Omvormer
(68.35 KiB) 921 keer gedownload
Watertank en de accu
Herschaalde kopie van 20150423_185736000_iOS.jpg
Watertank en accu
(55.6 KiB) 921 keer gedownload
De indeling
Herschaalde kopie van 20150405_115213000_iOS.jpg
Indeling
(54.08 KiB) 921 keer gedownload
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Na enkele lange avonden ontstaat er al een aardig begin van een degelijke camper. De camper zal ik ook daadwerkelijk als camper gaan gebruiken. Momenteel staan er 148.000 orginele kilometers op de teller. De historie is vanaf de eerste eigenaar (plaatselijke bakker) bekend. "Helaas" zit er een 1.9 TD motor in de camper. Genoeg om met tegenwind vooruit te rijden maar zeker in de bergen hou je geen vermogen over. Gelukkig dat er tijdens vakanties geen haast nodig is :ikrij
Herschaalde kopie van 20150423_194823000_iOS.jpg
Interieur
(52.55 KiB) 920 keer gedownload
Herschaalde kopie van 20150503_131050000_iOS.jpg
Int. 2
(57.58 KiB) 920 keer gedownload
De kasten achterin heb ik "tegenovergesteld" geplaatst zodat de onderste kast gemakkelijk vanuit buiten bereikbaar is en de bovenste kast vanuit de binnenkant.
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

De "leefruimte" krijgt ook al aardig wat vorm. Onder de schuiflade naast de zitbank heb ik alle elektro en gas spullen geplaatst. Om hier bij te komen hoeft enkel de schuiflade er te worden uit getrokken.

De elektriciteit kan rechtstreeks vanuit de kant worden afgetapt of van de omvormer. Door middel van een schakelmodule komt de spanning aan op het stopcontact.

De koelbox werkt standaard op 12V. Als de camper aan de stroom ligt zal de koelbox omgaan op 230V. In de toekomst zal ik de koelbox ook op gas aansluiten.

Naast het stopcontact heb ik twee schakelaars gemonteerd zodat ik hiermee in de toekomst spotjes mee kan bedienen. Naast de schakelaar heb ik twee usb opladers gemonteerd.
Herschaalde kopie van 20150503_131049000_iOS.jpg
(56.24 KiB) 920 keer gedownload
Herschaalde kopie van 20150418_153831000_iOS.jpg
(40.84 KiB) 920 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Michello op 26 mei 2015, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Na flink doorwerken is de camper bijna klaar.
Herschaalde kopie van 20150524_184838731_iOS.jpg
Herschaalde kopie van 20150524_184838731_iOS.jpg (49.43 KiB) 2008 keer bekeken
Na een weekje Frankrijk heb ik een hoop ideeën opgedaan om de camper geschikt in te richten voor praktisch gebruik.
Herschaalde kopie van 05113047.jpg
Herschaalde kopie van 05113047.jpg (39.51 KiB) 2002 keer bekeken

Mijn dompelpomp van de schoonwatertank is tijdens de vakantie wel defect gegaan. Bouwde geen druk meer op. Na het demonteren zag ik dat het 1 bonk roest is. Je zou zeggen dat zo`n pomp toch geschikt is om in water te verblijven!

Heeft iemand een tip omtrent het aanschaffen van een betrouwbare dompelpomp?
Laatst gewijzigd door Michello op 26 mei 2015, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door J vd Pal »

Ziet er super netjes uit!

Waar had jij die dompelpomp gekocht? Je hebt gelijk als je zegt dat deze bestand moet zijn tegen een verblijf onderwater. Ik neem aan dat er wel schoon drinkwater inzat en niet water met chloor oid?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Dankjewel voor het compliment!

De camper is nog niet helemaal af. Er zijn nog een aantal dingen die ik moet realiseren:

- Koofjes maken inclusief LED spotjes
- Schuifraam aan de achterkant van de Reimo opbouw maken
- Alle wanden bekleden
- Het meeste "metaal" bekleden
- Vuilwatertank tussen dorpel en dwarsbalk maken (35L)
- Opbergbakjes maken aan de voorkant van de Reimo opbouw
- Roest bijwerken
- Velgen schuren en spuiten
- Horizontaal scharnierende fietsendrager maken
- Planken in het kastje naast de koelkast maken
- Tafeltje bedenken en maken
- Uitlaat vernieuwen
- Westfalia raam in de schuifdeur plaatsen (zal ik t.z.t. wel een topic over maken omdat ik het raam ga vervangen door Lexan)

Zoals je kan lezen zal ik het komende jaar wel druk bezig zijn met hobbyen. :werkaanT4

Het pompje had ik gekocht bij Obelink in Winterswijk. Het merk is onbekend en niet te achterhalen.
Gelukkig had ik er twee gekocht omdat ze geen fluit kosten. Misschien is dit ook de reden dat hij het al snel begeven heeft.

De tank is van RVS en er heeft schoon water in gezeten. Ik vermoed dat het een slechte kwaliteit pomp is. Nu ben ik benieuwd welke pomp wel aan te raden is?
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Gemberdraak »

Knap hoor! En mooi. Welkom en veel plezier! Groetjes, Diana
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door LAYCA »

Hoi Michello

Welkom op dit forum :yes
Je zit in hetzelfde schuitje als ik alleen ben ik kaal begonnen.
Leuk busje man!!
Kijk maar eens naar mijn project.viewtopic.php?f=12&t=47265

Groeten Wim :T5cruisin
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Bedankt voor de leuke reacties Diana, Jan en Willem.

Ik ga meteen eens kijken naar de tip over het dompelpompje.Het topic van Willem had ik "gelukkig" al ontdekt ;)

Vandaag een aluminium plaat opgehaald waarvan ik een watertank ga maken. Deze komt tussen de dorpel en dwarsbalk. Genoeg voor ongeveer 35Liter. Deze ga ik van een elektronische afsluiter voorzien zodat het water zonder teveel gedoe leeg gelaten kan worden. Scheelt weer telkens gewicht!

Foto`s volgen nog!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Multivan Generation »

Ik had zo'n pompje en dat beviel prima

http://www.dewitschijndel.nl/reich-dompelpomp-4/

Wellicht heb je er iets aan?

mooie inbouw geworden :toppie
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Bedankt voor de tip. Ik ging er vanuit dat er een behoorlijk verschil zou zitten in de kwaliteit van de dompelpompen. Zo te horen had ik waarschijnlijk pech!

Ondertussen ben ik druk bezig met het maken van de vuilwatertank. Zodra deze namelijk af is kan ik mijn kast volledig gaan benutten omdat hier nu nog een jerrycan in staat voor het vuilwater.

De watertank maak ik van "oude" aluminium traanplaat stukken. De watertank plaatst ik tussen de linker dorpel en chassisbalk. De inhoud van de tank is 40 liter, gezien mijn schoon watertank een inhoud heeft van 65 liter is dit meer dan zat.

Om de watertank te legen maak ik gebruik van een magnetische afsluiter. Dit heeft als voordeel dat de tank snel en makkelijk te legen is. Dit scheelt weer dan onnodig gewicht!
Tussen de afsluiter en tank monteer ik ook nog een kleine kogelkraan voor het geval de afsluiter defect raakt.

Enkele foto`s voor een indruk. Als laatste moet de bovenkant er nog op. Dit kan pas als ik de afsluiter en kogelkraan binnen heb.
Onderdelen watertank.jpg
Herschaalde kopie van 20150530_161204528_iOS.jpg
Herschaalde kopie van 20150530_165709000_iOS.jpg
(92.5 KiB) 792 keer gedownload
Michello
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:49

Re: Voorstellen Michello uit Arnhem

Bericht door Michello »

Hallo mede vw-eigenaren,

Na een tijdje de camper als klusbus gebruikt te hebben wegens een verhuizing/verbouwing wordt het nu weer campertijd.
Oliekoeler 2.jpg
Oliekoeler 2.jpg (134.38 KiB) 1446 keer bekeken

Afgelopen periode heb ik een oliekoeler gemonteerd. Tussenstuk tussen oliefilter en blok is uitgerust met een thermostaat. Totaal ging er drie meter olieslang tegenaan om alles netjes te begeleiden zonder knikken of spanningen. Het linker en rechter gat om de olieleiding door het voorfront te monteren, zitten al standaard in een T4. De twee steunen om de oliekoeler te monteren heb ik van rvs gemaakt. Dit was nogal een karweitje omdat de oliekoeler natuurlijk de gril niet mag raken. De oliekoeler heb ik aan de steunen bevestigd met rubbers zodat het spanningsvrij is gemonteerd.
Oliekoeler 3.jpg
Oliekoeler 3.jpg (105.17 KiB) 1446 keer bekeken
Herschaalde kopie van Camper oliekoeler.jpg
Herschaalde kopie van Camper oliekoeler.jpg (74.57 KiB) 1446 keer bekeken



De vw gril bedekt trouwens precies een groot gedeelte van de oliekoeler. Uiteindelijk zijn er maar drie rijen van de oliekoeler zichtbaar als de gril erop zit. Weet iemand of dit het rendement van de oliekoeler erg nadelig beïnvloed?

Binnenkort wil ik een intercooler monteren en dan de turbo en brandstofpomp afstellen om enkele pk`s extra te krijgen. Wordt vervolgd......
Plaats reactie