Gegroet!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Gegroet!

Bericht door NLinGER »

Hallo allemaal,

Wij zijn een jong nederlands gezin dat in Duitsland woont. Onze droom was al tijden om in een "camper busje" te kopen. Deze website heeft ons daar dan ook zeer goed bij geholpen (veel informatie hier zeg!). Sinds 2 weken zijn wij dan ook de trotse eigenaar van een verlengde 2,5 TDI T4 met vast verhoogd dak uit 2003 met 244.000 km op de teller. Er zitten kasten aan 1 kant en mogelijkheden om koelkast en kookveld te installeren.

Impressie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit jaar zijn wij van plan om 4 weken door oost europa te toeren. Waar precies laten wij aan het lot over! We moeten nog wel het een en ander aan de auto doen. Dit weekend rijden wij dan ook naar Nederland voor onderhoud bij bekende van ons.
Het volgende gaan wij doen:
- Distributieriem incl. alle toebehoren vervangen.
- Olie / filters.
- Uitlaat lassen (zit een gaatje in).

Voordat we op vakantie gaan willen we nog het volgende aan de bus doen / kopen:
- Fietsendrager voor op de achterklep kopen.
- Compressor Koelbox kopen die gewoon op de autoaccu kan en op de camping op 230 (aansluiting in al aanwezig).
- Kookveld en gastank.
- Netje voor de slaapplaatsen boven zodat onze kleine daar niet uit kan vallen.
- Luifel. Geen vaste maar alleen een doek. We hebben al een bevestigingsmogelijkheid.
- Grote metalen jerrycanes voor water (wij houden niet van plastic in/aan/om alles wat we nuttigen).
- Navigatie.
- Stuurslot.
- Radio met usb en bluetooth mogelijkheid.
- Plastic dingen voor onder je wielen om de auto horizontaal te laten staan.

Na de vakantie laat ik nog een roetfilter inbouwen zodat er een groene sticker op de auto zit en we ook de stad in kunnen.

Gegroet,
NLinGER
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Gegroet!

Bericht door Snautzer »

Welkom en een leuk busje hoor. :zwaai
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: Gegroet!

Bericht door marcel 415 »

welkom
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Gegroet!

Bericht door Blue Star »

Moin NLinGer,

Wilkommen bei unser sehr interessante :wjw Forum :yes
Wir wünschen euch sehr viel späss und sichere kilometers mit ihre Bulli :toppie

En natuurlijk blijven we graag op de hoogte van jullie aanpassingen en avonturen.
In tekst en beeld.
En uiteraard zien we jullie auch graag in levende lijve op één van onze Meetings :lach

Grüsse Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
DSCF1998.JPG
DSCF1998.JPG (122.06 KiB) 1171 keer bekeken
p.s.
Vergeet geen :T44EVER bij Henk1 te bestellen.
Laat zien dat je een :wjw bent
In Deutschland ( bijna ) uniek :knipoog
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Gegroet!

Bericht door LAYCA »

Mooi busje Welkom op :wjw

Roetfilter plaatsen?
Kan dat ook in NL?
Zou mooi zijn toch.

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Gegroet!

Bericht door Hanz »

Volgens mij is Duitsland het enige land dat de milieuzones goed geregeld heeft, stickers op basis van uitstoot in plaats van bouwjaar.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Gegroet!

Bericht door NLinGER »

Roetfilter laat ik waarschijnlijk niet in Nederland doen, dat wordt volgens mij een beetje te ingewikkeld on dan mijn groene sticker te krijgen (gedoe met instanties). Ik heb me daar eerlijk gezegd nog niet in verdiept.

Donderdag hebben wij de bus even getest in de Eifel... En hij voldoet aan bijna alle verwachtingen. Hij is wel wat luid, maar ik geloof dat dat op het moment ook komt omdat er een gaatje in de uitlaat zit. Ik ben geen super techneut maar zonder uitlaat rijden maakt enorm veel herrie, dus lijkt mij een logische verklaring.

Wij zijn nu in NL. Breng de auto zo naar bekende. Gisteren, na 5 km op de snelweg ging het rode olielampje 3seconde kort aan. Bij het eerste tankstation wat olie erin gedaan (ik wist dat het oliepijl laag was). Enfin, in de volgende 300km is het lampje nog 2x aangesprongen. Telkens kort, maat wel gek. Misschien de oliepomp die op zijn eind is?

Hij moet nog 100km richting garage en dan weet ik maandag meer.
Plaats reactie