Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zondertrans
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2016, 17:50
Locatie: Amersfoort

ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door zondertrans »

Beste weetjewellers,

Ik ben Fjodor en kom uit amersfoort.

Na 10 jaar aan mijn matra murena 2.2 1984 gesleutelt (http://www.matramania.be/phpBB3) en gereden te hebben is tijd voor een tijdperk. (4000 km in 10 jaar)
Matra staat te koop bij carjoy in geldermalsen en is in concours staat. Heel veel aan gesleuteld om hem in originele staat te krijgen kop vervangen radiateur op maat laten maken enz.

Waarom ik op dit forum ben gekomen is het volgende mijn vrouw e ik hebben een bedrijf zij is beeldend kunstenaar en rijden kunst markten en festivals.
Daarom zoek nu een auto om dit te doen hebben dit een paar keer geprobeerd in de Matra maar dit is niet eht praktisch :muur

Wat zoek ik Eigenlijk zoek ik een verlengde T4 met een 2.4d dit ivm dat ik een hekel heb aan turbo motoren. Ik heb bij een vriend altijd in deze bus gereden met zo'n motor en ik vond hem stukken stiller dan de 2.5tdi die hij nu rijd. En nog veel belangrijker ik heb geen haast en we zijn maar met zijn tweeën. Maar als jullie van mening zijn dat ik mijn idee moet aanpassen hoor ik graag argumenten. Ik vind het geen probleem om te sleutelen radiateur vervangen of iets dergelijks geen probleem. Heb al heel veel op jullie forum gelezen.

:ie :ie Ergens las ik ook dat de onderdelen voor de 2.4 slechter aan te komen waren.. Hier ben ik natuurlijk heel benieuwt naar of dit zo is. :ie :ie

Heeft iemand een tip hoor ik het graag we hebben geen haast we hebben de bus pas ergens volgend jaar nodig :ikrij
groetjes F.

:T44EVER

T4 2.4d AAB, korte ,1997 type 2

Weet je nog toen :bonk " De boten van hout waren en de mannen van staal" :bifun
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom. Als je de zoek functie gebruikt kan je heel veel vinen over het dagelijks gebruiken van een 2.4 d. Kan je al vast voor pret hebben .
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door Pascal-141 »

zondertrans schreef: Wat zoek ik Eigenlijk zoek ik een verlengde T4 met een 2.4d dit ivm dat ik een hekel heb aan turbo motoren. Ik heb bij een vriend altijd in deze bus gereden met zo'n motor en ik vond hem stukken stiller dan de 2.5tdi die hij nu rijd. En nog veel belangrijker ik heb geen haast en we zijn maar met zijn tweeën. Maar als jullie van mening zijn dat ik mijn idee moet aanpassen hoor ik graag argumenten. Ik vind het geen probleem om te sleutelen radiateur vervangen of iets dergelijks geen probleem. Heb al heel veel op jullie forum gelezen.

:ie :ie Ergens las ik ook dat de onderdelen voor de 2.4 slechter aan te komen waren.. Hier ben ik natuurlijk heel benieuwt naar of dit zo is. :ie :ie
Een 2.4d is zeker NIET stiller dan een 2.5TDI , echt niet . Een 2.4d maakt ook veel meer toeren bij een zelfde snelheid dan een TDI .
Ga gewoon voor een 2.5TDI (de beste blokken die VW ooit gemaakt heeft ), de TDI's zijn betrouwbaarder , stiller , veel krachtiger ,sneller , en zuiniger dan de 2.4d .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
zondertrans
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2016, 17:50
Locatie: Amersfoort

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door zondertrans »

@ Snautzer,
Was al druk aan het zoeken geweest. bedankt voor het verwelkomen.

@Pascal-141,
Bedankt voor je reactie. Ga gewoon breed oriënteren. 1.9td word het iedergeval niet denk ik!
groetjes F.

:T44EVER

T4 2.4d AAB, korte ,1997 type 2

Weet je nog toen :bonk " De boten van hout waren en de mannen van staal" :bifun
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door Blue Star »

Hoi Fjodor,

Welkom op ons geweldig formum :wjw :jumpklap
Maar dat heb je al begrepen.
Ik rijd zelf ook met een verlengde :driveT4 met 2.5 Tdi 102 ps motor en ik vind het super :adhd
Ook dat net beetje extra lengte, maakt hem toch, flink ruimer.
En ook erg handig : 2 schuifdeuren :knipoog
Korte :driveT4 rijders zijn altijd verbaasd over de extra ruimte als ze bij mij naar binnen blikken :knipoog
Wij wensen je succes met het vinden van een goede T4.
Mocht je wat op het oog hebben, zet gerust even een berichtje op het forum om informatie te verkrijgen.
We zijn ervoor om elkaar te helpen. :jumpklap

p.s.
Denk stilletjes om mijn Blue Star Bulli Inclusief de XXL te verkopen.
Zeker mét de XXL erbij heb je gegarandeerd extra klandizie :sjaal
Blikvanger op elk evenement :jumpklap
Heb een T5 Krankenauto op het oog, dus wie weet ??

DSCF3076.JPG
DSCF3048.JPG
DSCF3050.JPG
Grüsse Fred und Andrea
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door LAYCA »

Nou Welkom hier :wjw

Net als voorgaande reactie,s zoek een TDI 2.5 voor de betrouwbaarheid en als het FF kan een verlengde (lange wielbasis)
Scheelt erg veel en je kunt wat meer meenemen :yes

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Andame
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2016, 13:54

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door Andame »

Hallo Fjodor,

Ik hoop dat je ook wel even rekening houdt met de diverse millieuzone's en de bijbehorende eisen. Zeker omdat je zegt diverse markten af te willen rijden. Volgens mij moet de leeftijd van de bus dan niet ouder zijn dan 2006. Of misschien ook overwegen te kiezen voor een lpg of benzine-uitvoering.
Veel succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
zondertrans
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2016, 17:50
Locatie: Amersfoort

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door zondertrans »

bedankt voor al jullie reacties,

Reden ook voor een oudere diesel is heb een beetje hekel aan computer gestuurde diesel motoren.

Maar zoals jullie aangeven is milieu zone ook een goede... :ie

Daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept...

Toch fijn zo'n forum :toppie
groetjes F.

:T44EVER

T4 2.4d AAB, korte ,1997 type 2

Weet je nog toen :bonk " De boten van hout waren en de mannen van staal" :bifun
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: ikke ff voorstellen "'zondertrans"

Bericht door Peter 887 »

Welkom bij :wjw misschien is dit een leuke gelegenheid om meerdere weetjewellers te ontmoeten.
Afbeelding
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie