Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: Richard

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
RichardVW
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2017, 23:14
Locatie: Achterhoek

Even voorstellen: Richard

Bericht door RichardVW »

Sinds 2 maanden in het bezit van een T4 tdi 102 pk. Het betreft een T4 uit 2003 en ik heb deze inmiddels geëxporteerd naar Duitsland (ik woon net over de grens). Aangezien ik ondernemer ben en het bijna constant rijden met een aanhanger lastig begon te vinden, dacht ik aan een bus. Voor aanschaf al veel gelezen op het forum en uiteindelijk voor de T4 met de 5 cilinder diesel gegaan. Grijs kenteken met DC.
Volgend jaar fiscaal gunstig i.v.m. bijtelling als youngtimer. Ideaal en wat een zee aan ruimte!

Het regelen van het duitse kenteken viel niet mee. Ik dacht er wat te simpel over bleek later.
Grijs kenteken = LKW zulassung? Niet zomaar.
Maar zelfs als personenauto betaal ik iets van €400 belasting per jaar, nog steeds erg goed te doen (LKW zulassung € 180).

De TÜV keurmeester had wel het e.e.a. op te merken. Zo mocht ik aan de slag met de dakspoiler, de velgen en de getinte raamfolie.
Bij de spoiler zit geen Teile gutachten en dus is het niet gekeurd en dus gevaarlijk...
De velgen waren aftermarket en het was niet te achterhalen wat het max draagvermogen is, dus eronder weg en stalen velgen gekocht.
De folie was zonder eu keurmerk en dus niet toegestaan, zucht.
De sidebars mochten wel blijven zitten :jumpklap

Dus van een eens stoere bus bleef niet veel over.
Maar inmiddels folie laten aanbrengen met keurmerk. Ziet er een stuk beter uit dan zonder.

Ik heb al veel tips op het forum gelezen, echt top. Ik ben geen doorgewinterde sleutelaar, maar kleine dingetjes pak ik zelf aan. De rest gaat via de garage.

Tot nu toe erg tevreden met de T4, de hoge zit en de soepele motor went snel.
VW 2003 lwb 102 pk
Gebruikersavatar
Ronald-T4
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 sep 2016, 20:13
Locatie: Net over de grens bij N.W. Schans

Re: Even voorstellen: Richard

Bericht door Ronald-T4 »

Welkom,
In elk geval mooi dat de side bars mochten blijven zitten.
Moet voor september ook nog weer het 1 en ander van de bus afhalen voor de TÜV.
Gelukkig hoeft dat maar 1X in de 2 jaar.
Een jaar of 10 geleden voor het eerst een auto overgeschreven van NL kenteken naar Duits kenteken en
toen hebben ze heel er goed gezocht en de gekste dingen opgeschreven wat allemaal niet origineel was.
Bij de latere keurigen zijn ze gelukkig veel soepeler.

Succes.
Plaats reactie