Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hallo allemaal, even voorstellen!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Hallo allemaal, even voorstellen!

Bericht door RoCaBus »

Vanaf oktober 2016 zijn wij trotse eigenaar van een VW T4 camper. Het is voor ons de eerste kennismaking met een (bus)camper, na jarenlang kamperen met tenten en een (geleende) caravan. De laatste 2 a 3 jaar vielen ons de leuke buscampers op en we maakten een plan om, "straks als de kinderen de deur uit zijn", ook maar eens te gaan kijken voor een eigen exemplaar. Maar goed, direct na de zomervakantie gingen we het internet op om eens "te oriënteren", met als resultaat dat we het eigenlijk niet meer konden (wilden) uitstellen. Zodoende hebben we besloten om eerst maar eens ervaring op te gaan doen in een niet te duur exemplaar. Het is uiteindelijk deze T4 uit 1992 geworden.

In basis een prima voertuig, goed in de lak en (bijna) volledig functioneel, met een goed bruikbaar en nog netjes interieur. Als je net uit een moderne personenauto komt is deze zware, "ouderwetse" diesel wel even wat anders, maar dit went snel en een ritje geeft nu gelijk een vakantiesfeer (rustig aan en zoveel mogelijk binnendoor). Ook kleine dagtrips en tochtjes naar wandelingen worden meteen bijzonder. We wonen in zuid Limburg en zijn binnen korte tijd in de Eifel of de Ardennen, daarvoor hoeven we niet eens de autoweg op.

Ondertussen heb ik al veel geleerd via dit forum, alvast bedankt daarvoor! Maar toch zijn er nog diverse zaken die ik niet heb kunnen vinden, of nog niet helemaal begrijp. Ik zal daarvoor tzt wel wat vragen gaan stellen in de betreffende forum rubrieken. Natuurlijk ook nog even wennen aan de techniek van dit forum, ik ga zo eens proberen om een foto erbij te zetten.

Tot zover de introductie, we hopen nog lang plezier te hebben van onze bus en tot ziens verder op het forum!
Groet, RoCa

SimplyRedKlein.jpg
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Hallo allemaal, even voorstellen!

Bericht door Noorfalia »

Leuk, gezellig, weer een oude California erbij.

Er is hier, zoals je zegt, enorm veel kennis over deze busjes,volgens mij onovertroffen in het Nederlandse taalgebied.

Jullie verhaal lijkt veel op dat van ons, met dat uit de hand lopende oriënteren... :toppie
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hallo allemaal, even voorstellen!

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum en veel plezier met jullie camper. En kom maar op met die vragen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
RoCaBus
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 okt 2016, 10:15

Re: Hallo allemaal, even voorstellen!

Bericht door RoCaBus »

Noorfalia schreef: 21 mar 2017, 21:09 Leuk, gezellig, weer een oude California erbij.
Ja, leuk te zien dat we niet de enige zijn met een oudere T4 (had ik ook niet verwacht overigens). Ben wel benieuwd of er echt liefhebbers zijn van deze oude motoren (2,4 5 cylinder, 1.9 Turbo), of dat men liefst zo snel mogelijk naar een TDi gaat overstappen als het ook maar enigszins mogelijk is.
VW T4 California 1992 Westfalia
"Simply Red"
2.4 AAB 5 cilinder diesel
Handgeschakeld
Mac
Berichten: 766
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Hallo allemaal, even voorstellen!

Bericht door Mac »

Welkom op :wjw
Veel plezier met jullie camper, binnenkort is er weer het camper weekend viewtopic.php?f=9&t=54480#p390608
Mooie gelegenheid om er een paar dagen tussenuit te gaan, en wat weetjewellers te ontmoeten.
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Hallo allemaal, even voorstellen!

Bericht door brugseb »

Welkom!
Hier ook zo'n oudje uit begin '92 met het "rustige" werkpaard in het vooronder en de kaap van 400K in zicht.
Over voor en tegen een bepaald type motor - tja, daar staat de helft van dit forum van vol :jump :jump :jump
Altijd aanleiding tot pittige commentaren, maar dat toont enkel aan de hier liefhebbers aan boord zijn :zwaai
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie