Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
SysEH
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017, 14:09

Even voorstellen.

Bericht door SysEH »

Dag, mijn naam is Eddy 't Hardt en ik woon sinds 2008 met onze hele familie in Frankrijk. We "runnen" een bedrijfje waarmee we Gîtes en Chambres verhuren. Voor het bedrijf hebben we indertijd een T4 uit 1999 gekocht van een transporteur met best wel wat kilometers op de klok, maar gelukkig was het niet al te duur, vandaar. Inmiddels is de bus 18 jaar oud en begint zowel van binnen als van buiten de nodige slijtage te vertonen.
Ik heb al diverse keren op de site gekeken voor wat kleinere problemen en nu hebben we een storing met de versnelling (het bekende bolletjes verhaal) en bij het doorlezen van de site kwamen er ook wat vragen opzetten en heb ik besloten om maar eens aan te melden zodat indien van toepassing ik ook meer actief op de site kan reageren.

Groetjes vanuit Frankrijk

PS wij zitten in de buurt van Cognac :nuts
VW T4 2.5TDI
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen.

Bericht door Blue Star »

Welkom Eddy,

Ons :wjw Forum wordt ondertussen Internationaal :yes
We hebben natuurlijk al vele Belgische :wjw 'ers, een Noorse, Deutsche en ook al verschillende Nederlandse Fransozen :jumpklap
En hebben we meteen een verblijfadresje in Frankrijk :kus
En uiteraard is dit Forum een onuitputtelijke bron van informatie voor alle :driveT4 en :driveT5 en :T6NOLESS Bulli's.
En mocht je vragen hebben, schroom niet, daar zijn we voor :toppie

New Blue Star auf der Hockenheimring
New Blue Star auf der Hockenheimring

Grüsse Fred und Andrea
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
Laatst gewijzigd door Blue Star op 15 jul 2017, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
No road ? Not a problem ! :ikrij
SysEH
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017, 14:09

Re: Even voorstellen.

Bericht door SysEH »

Hi Fred, thnx voor je begroeting.
Het probleem met de versnelling is inmiddels opgelost, heb bij de locale VW dealer de onderdelen gehaald. Bolletje een poosje in kokend water ging overigens niet helpen, misschien is dat het geval met de rechtse bol, die is volgens mij zachter. Het linkse bolletje plus de houder zijn behoorlijk stug.
Gelukkig had ik nog wat ijzeren pijpen liggen en heb zelf maar wat in elkaar geflanst, werkte overigens wel en zowel het bolletje als de hele stang kon ik hiermee op zijn plaats persen.
Als er prijs op wordt gesteld kan ik er wel een foto van maken, doel was eigenlijk om zo min mogelijk onderdelen te demonteren maar daarbij heb je wel een hele kleine werkruimte, moest dus ook een klein tooltje zijn.
groet,

Eddy 't Hardt
VW T4 2.5TDI
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen.

Bericht door Snautzer »

Tuurlijk wordt dar op prijs gesteld! Een handigheidje kan iemand altijd van pas komen :toppie
Plaats reactie