Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Baas
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2016, 11:29
Locatie: Arnhem

Even voorstellen

Bericht door Mark Baas »

Hallo :wjw ,

Tijdens een vakantie naar Frankrijk, twee jaar geleden ontstond bij mij (Mark) en mijn vrouw (Brenda)(en de kids) de behoefte om in het voor en na seizoen te kunnen kamperen zonder iedere keer onze tent in de regen op te zetten en af te breken.
We zagen onderweg vaak VW busjes en zodra het slechte weer in aantocht was moesten wij de boel nog inpakken en zagen we hen al zuidelijker rijden...
Voor ons ontstond toen het idee om ook eens naar een VW te gaan kijken, lekker handig in de stad ivm parkeren en de vrijheid van gaan en staan waar je maar wil.

Vorig jaar vonden we een California uit '91 waar van alles aan mankeerde. Voor ons geen probleem want zolang hij rijd en we er in kunnen slapen is het prima...
Deze kochten we toen voor €7400,- met het idee dat we er dan nog van alles aan konden verspijkeren.
De vorige eigenaar of die ervoor heeft de bus van wit overgespoten naar blauw (een mooie keuze vind ik) met een houten stuurtje.
Inmiddels heb ik een hobby monteur gevonden die het onderhoud aan de bus doet (zolang ik het niet erg vind wat langer te wachten dan bij een reguliere garage).

Op het moment van aanschaf had ik te weinig kaas gegeten van het principe California en daardoor zijn we de afgelopen 12 maanden veel zaken tegen gekomen die stuk zijn of gewoonweg missen uit de bus. Alsof iemand de hele bus van binnen leeg geroofd heeft (alles wat los zat aan de westfalia inrichting is verdwenen), ook het slot aan de zijdeur is geforceerd geweest.

Inmiddels zijn er een aantal dingen via marktplaats en andere website's aangeschaft
- originele tafel zonder beugel voor bevestiging aan de keuken helaas,
- matrasjes voor het bovenbed,
- originele watertank met pompje en standmeter,
- reserve 2e hands koelkast voor het geval de onze kapot gaat,
- losse bovenbedplank,
- beugel voor aan het poptopdak waar de bed plaat aan kan hangen.

waardoor we redelijk goed gebruik kunnen maken van de Westfalia inrichting. Om een vergelijking te kunnen maken met gelijksoortige bussen ben ik op zoek naar mede forum genoten met hetzelfde type bus en bouwjaar, mocht je iemand weten dan hoor ik het graag (liefst in de regio Gelderland rondom Arnhem).

Groetjes en tot ziens op het forum,
Mark Baas
Cali Mark.jpg
Cali Mark.jpg (19.22 KiB) 1027 keer bekeken
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Even voorstellen

Bericht door rradd »

Hallo Mark,
Welkom bij de club. Als je gebruik maakt van de zoekfunctie en je vult Arnhem in kom je wel een aantal namen tegen. Ik kom zelf uit Wageningen, maar er zijn ook nog meetings van de club zoals de nieuwjaarsreceptie, zelfbouw weekend of andere nationale en internationale meetings waar je alles kan bekijken.

Groet René
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen

Bericht door Hanz »

Welkom bij het forum Mark. Je kunt ook hier eens kijken om te zien hoe jouw camper er oorspronkelijk hoort uit te zien. En anders gewoon vragen hier op het forum.
http://www.westfaliat4.info/html/1990_v ... forni.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen

Bericht door Blue Star »

Welkom Mark en Brenda,

Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie :campingT4
Wij wensen jullie er ontzettend veel plezier mee.
En natuurlijk ook op dit Super forum.
Voor en door Bulli liefhebbers, dus heb je vragen, schroom niet en stel ze.
Gegarandeerd krijg je antwoord :gekte
En natuurlijk ben je welkom op zoals Rene al zei, op onze Meetings en/ of VW Treffens.
Duurt nog even, maar zet 14-01-2018 maar vast in je agenda voor de :wjw Nieuwjaars Meeting in Tienhoven.
Kunnen jullie samen met Rradd / René in kolonne rijden :ikrij :ikrij

WJW Zelfbouw Camper Weekend 2017
WJW Zelfbouw Camper Weekend 2017

Grüsse Fred und Andrea
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Neem anders eens contact op met jorritk.
Die woont relatief dichtbij.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Even voorstellen

Bericht door arjanzevenaar »

Hoi Mark, Welkom hier bij weetjewel. Ik woon in Zevenaar en werk in Arnhem. Heb zelf een westfalia multivan uit 98 heb dus niet dezelfde bus en niet hetzelfde bouwjaar maar als je een keer wilt buurten je bent altijd welkom. Groetjes Arjan.
Plaats reactie