Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hallo allemaal!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Giulia
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:09

Hallo allemaal!

Bericht door Giulia »

Hallo allen,

Ik ben mij aan het oriënteren om een T4 te gaan kopen. Zodoende kwam ik op dit forum uit. Ik heb al eea gelezen en ik kreeg de indruk dat het best gezellig is hier! Vandaar alvast aangemeld en nu dus even voorstellen....

Ik heb als hobby zoals vele hier motorvoertuigen. Ik ben al heel lang Alfa Romeo gek en ik heb op dit moment nog een oude alfa, resent model alfa en een Volvo als familie auto. Verder rijd ik en mijn vrouw ook motor en heb ik ook nog een motorfiets. Ik sleutel zo veel mogelijk zelf en sommige zaken die buiten mijn eigen kunnen en mogelijkheden zijn besteed ik uit.

Ik wil graag een T4 multivan kopen en als camper gekeurd krijgen. Mijn doel is om met deze camper op vakantie te gaan met de kinderen en een aanhangwagen met de motor erop mee te nemen. Aanvankelijk is het niet de bedoeling om de hele vakantie in de T4 camper door te brengen maar voornamelijk de T4 gebruiken voor een super comrortable vervoermiddel met de (jonge) kinderen naar vere bestemmingen. Zou erg mooi zijn om dit te kunnen realiseren. Om dit financieel en kwa ruimte thuis te kunnen doen zal ik afscheid moeten nemen van twee auto's die ik nu heb. Dat is altijd lastig! Vandaar dat ik waarschijnlijk met heleboel vragen zal komen die jullie vast al veel gehoord hebben voordat ik mijn bella ga verkopen om T4 te kunnen kopen.

Zijn er bestaande vaste topics over aankoop T4? Ombouwen? Ik hoor het graag.

Hebben jullie vragen dan hoor ik het graag. Greetz, Ray
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Blue Star »

Hoi Ray,

Welkom op ons geweldig :wjw forum :yes
Zoals je al gelezen het kun je hier ontzettend veel informatie vinden / vragen / geven :toppie
Het is dat ik de Blue Star Bulli XXL een paar maanden geleden hab verkocht, want die was ideaal geweest voor jullie.
In de Blue Star heerlijk leven en slapen en je bike achter in de XXL :adhd
Maar helaas al verkocht :bonk
Wens jullie in ieder geval suc6 met het vinden van een mooie en goede T4.
De 102 pk versie is de beste vind ik
Blue Star Bulli XXL
Blue Star Bulli XXL
New Blue Star Bulli
New Blue Star Bulli
Grüsse Fred und Andrea
Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Snautzer »

Leuk! nog een Alfista op het board. Je kan eens gaan kijken onder t4 projecten: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewforum.php?f=12 om eens rond te gluren wat mensen allemaal bij elkaar geknutseld hebben. Altijd leuk om ideen op te doen en om de smaak goed te pakken te krijgen. Bv Alfa 156 stoelen als passagier/bestuurder stoel inbouwen :lach

Om een goede T4 te kopen moet je kennis en wat geluk hebben. Ik adviseer je altijd het board te vragen om raad als je een in jouw ogen geschikte kandidaat gevonden hebt. Je zal verbaast staan welke puin er af en toe aangeboden wordt voor veel geld. Aan de andere kant is het zo dat ogenschijnlijke behoorlijke problemen afgedaan kunnen worden als tientjes werk ( bv de overbekende roest aan de wiel randen van de t4)

In ieder geval veel lees plezier en succes met zoeken.
Giulia
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:09

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Giulia »

Blue Star schreef: 17 jul 2017, 20:34 Hoi Ray,

Welkom op ons geweldig :wjw forum :yes
Zoals je al gelezen het kun je hier ontzettend veel informatie vinden / vragen / geven :toppie
Het is dat ik de Blue Star Bulli XXL een paar maanden geleden hab verkocht, want die was ideaal geweest voor jullie.
In de Blue Star heerlijk leven en slapen en je bike achter in de XXL :adhd
Maar helaas al verkocht :bonk
Wens jullie in ieder geval suc6 met het vinden van een mooie en goede T4.
De 102 pk versie is de beste vind ik

DSCF4866.JPG


DSCF5639.JPG

Grüsse Fred und Andrea
Blue Star Bulli :zwaai :zwaai

Woouuuu wat een gaaf ding! Al is een dichte aanhanger voor motoren minder handig. Erg leuk 😁
Waarom juist de 102pk model en niet iets meer vermogen? Gr
Giulia
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:09

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Giulia »

Snautzer schreef: 17 jul 2017, 21:12 Leuk! nog een Alfista op het board. Je kan eens gaan kijken onder t4 projecten: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewforum.php?f=12 om eens rond te gluren wat mensen allemaal bij elkaar geknutseld hebben. Altijd leuk om ideen op te doen en om de smaak goed te pakken te krijgen. Bv Alfa 156 stoelen als passagier/bestuurder stoel inbouwen :lach

Om een goede T4 te kopen moet je kennis en wat geluk hebben. Ik adviseer je altijd het board te vragen om raad als je een in jouw ogen geschikte kandidaat gevonden hebt. Je zal verbaast staan welke puin er af en toe aangeboden wordt voor veel geld. Aan de andere kant is het zo dat ogenschijnlijke behoorlijke problemen afgedaan kunnen worden als tientjes werk ( bv de overbekende roest aan de wiel randen van de t4)

In ieder geval veel lees plezier en succes met zoeken.
@snautzer
Thnx voor de tip. Ik moet me indd goed inlezen en proefrijden om verschil te voelen.
Is de standaard hoogte van een T4 voldoende voor RDW of moet er altijd iets van hefdak of verhoogd model T4 zijn? Gr
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Snautzer »

Voor een kamper zijn 2 instanties belangrijkde RDW het technische verhaal, de heren van de Belasting om aanspraak te maken op het gewilde kwart tarief.
De RDW kijkt in geval van jouw multivan of de benodigde stahoogte er is ( slechts een vehicle dat vanaf fabriek een bodem plaat-dak hoogte heeft van 140 cm mag worden verhoogt. dan wel met een slaaphefdak klapdak of hoogdak om de hoogte van 170cm te bereiken). de keuken op correcte manier met de vereisten is ge installeerd en of er een bed in zit met de juiste dimensies en of de voertuig codes correct zijn en of alles volgens voorschrift is gedaan. De algemeene staat nemen zo ook nog even mee.

Met de multivan is het dus keuken en hefdak inbouwen. Mocht je de bus hebben ingevoerd hebben dan wel van grijs of zakelijk komt moet je daarna de bpm aanvraag doen en voldoen daarna krijg je een nieuw kenteken.

De belasting dienst komt om de hoek kijken als je op kwart tarief wil gaan rijden. Deze heren en dames kijken dus eerst of de RDW de bus heeft gekeurd. Je kan da formulieren downloaden dan de BD site en foto's meesturen van hoe het interieur er uit zit ( vreemd genoeg kan je dit alleen doen per post en niet met digiD ) Aan te raden is vooral die dingen op de korrel te nemen die de rdw zojuist heeft gekeurd. Op het moment dat de aanvraag in behandeling is genomen stopt de afschrijving van de wegenbelasting. Dat is prettig wat het kan soms weleens duren voordat de verlossende woorden per post komen. Eventueel teveel betaald wordt verrekend met de nieuwe tarief stelling.
Je moet dit zien als een persoonlijke afspraak die je maakt met de BD. Mocht je bv je bus verkopen moet de koper dit traject weer doen.

Het voordeel van een verhoogd dak ( zo'n plastic waterhoofd) is dat je de kosten voor een hefdak niet hoeft te maken en staruimte over vrijwel de gehele bus hebt.
Giulia
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:09

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Giulia »

Bedankt voor jullie reactie. Ik het moet nog een keer goed lezen om het allemaal goed te begrijpen. Jullie antwoord is uitgebreid en daar kan ik wat mee. Bedankt 😁
Zoals ik tijdens het voorstelrondje zei, wil ik graag de camper/ bus alleen gebruiken om naar een vakantie bestemmingen te gaan. Dus laten we zeggen 2500 km heen en 2500 terugreis met tussenstop bij hotels en vakantiehuis. We reizen met kinderen en misschien wel motor(en) die meegaan.
Dus een korting op de belasting maakt het indd interessant maar zeker niet geheel onbelangrijk, is de ruimte en gemak van een T4. Ook nog eens prima blok als ik het zo lees. Vandaar dat de camper capaciteiten niet heel uitgebreid hoeven te zijn. Daarnaast is budget natuurlijk ook weer een beperkende factor. Ik vind bijv een Dehler erg mooi maar als ik financieel een multivan met een eenvoudig keukentje en dus een hefdak met belasting voordeel kan bekostigen word ik erg happy 😁
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Snautzer »

Als het ruimte is wat je zoekt zou ik gaan voor een lange wiel basis caravelle. Zo een heb ik zelf gehad en hoewel het maar 40 cm langer is (470 kwb en 510 lwb) dan een Korte Wiel Basis scheelt dat behoorlijk. Zelf had ik een LWB Caravelle zie hier https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 11&t=49926
Plaats reactie