Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rick met een T5 GP

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Rick met een T5 GP

Bericht door didrickydo »

Hallo heren . Ik ben in het verleden eens actief geweest met een t5 transporter . Daarna heb ik 1,5 jaar Dodge ram gereden .. en Sinds vandaag weer eigenaar van een mooie champagne t5 gp 180pk dsg uit 2010.

Het is een redelijke volle auto met
-2 schuifdeuren
-lange versie
- schuifkanteldak
-RNS510
-stoelverwarming en ledere bekleding. Ik heb het originele leer , wat overigens erg netjes was laten vervangen voor een eigen creatie van het autobedrijf . Zie de bijgevoegde fotos van de auto.

De auto is dealer onderhouden en al eens gereviseerd op oligebruik . Km stand nu is 170.000.

Wensenlijst is:
-Origineel xenon
-bumper lijsten net die ledjes
-multivan achterlichten
-multifunctioneel stuurwiel
-originele standkachel ( ik kon nergens een sticker vinden dus ik denk dat de ruimtes leeg zijn helaas)

Excuses voor geen fotos . Ik ben nog aan het vechten hoe ik ze in geschikte formaat kan plaatsen van Af mijn telefoon... ( tips zijn welkom )
Gebruikersavatar
Vdub_nl
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jul 2017, 14:12
Locatie: Vorden

Re: Rick met een T5 GP

Bericht door Vdub_nl »

erg gevaarlijke motor die 2.0BiTurbo TDI, zeker icm DSG7.. kun je op leeglopen..
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Rick met een T5 GP

Bericht door Blue Star »

Welkom Rick.

Gefeliciteerd met de aanschaf van je :driveT5 Bulli. :yes
En ons kersverse lid Vdub heet je ook al op gedenkwaardige wijze welkom.
Maar zoals ik juist zijn voorstelling heb gelezen, heeft hij wel verstand van onze Bulli's.
Uiteraard hoop ik dat je ontzettend veel plezier zal beleven en gespaard blijft van veel kosten.
Daar zit niemand op te wachten.
Dankzij :wjw heb ik de keuze gemaakt om een 130 PK versie te kopen en geen 174 / 180 pk versie.
Maar niet meteen getreurd, er zijn ook veel goede T5GP's zonder problemen :sjaal
Wij wensen je veel plezier met je Bulli :jumpklap

New Blue Star Bulli
New Blue Star Bulli

Grüsse Fred und Andrea
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Rick met een T5 GP

Bericht door didrickydo »

Ik ga de auto morgen ophalen . Om 8 uur word eerst het interieur aangepakt en opnieuw bekleed en om 16:00 uur kan ik hem ophalen . Ik ben mij er van bewust dat je geluk moet hebben met de 180 pk . Gelukkig is de motor al eens geholpen aan het oliprobleem dus ik hoop dat ik de dans ontspring .

Er is een klein puntje aan de auto .. de auto heeft een voorbumper met verzonken kapjes voor koplampsproeiers , maar schijnt geen koplampsproeiers te hebben .. zal er een keer een andere bumper op gegaan zijn ? Of af fabriek een andere type bumper besteld zijn ?

Hierbij wat fotos van de auto en het interieur wat erin komt.
Bijlagen
IMG_5351.JPG
IMG_5350.JPG
IMG_5346.JPG
IMG_5345.JPG
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Rick met een T5 GP

Bericht door didrickydo »

Nou de eerste kilometers zijn gemaakt en ik ben heel tevreden . Dat rijd echt heel anders als mijn vorige t5.
Ik vind persoonlijk de 174pk 5 cilinder lekkerder rijden als de 2.0bitdi . De 5 cilinder is ook krachtiger maar goed zo is het. Origineel zat er een rns315 in welke ik heb laten vervangen door een 510.. eenmaal op de snelweg wou ik lekker muziek luisteren .... helaas .. er schijnt dus geen module in te zitten .. welke wel in de 315 zat...
kan iemand mij vertellen welke ik precies moet hebben en waar ik deze moet plaatsen ?
Plaats reactie