Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Caddy140dsg
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2017, 10:30

Even voorstellen

Bericht door Caddy140dsg »

Beste lezers en forum collega's,

Al jaren rijdt ik met veel plezier een Volkswagen bedrijfswagen, ook 2 x Seat Inca sdi al weet ik niet of ik deze nu mee mag rekenen.
Ik ben begonnen met een 130 pk( ben kw ff kwijt) transporter T5 l1h1 met de nodige opties... maar ik koos al snel voor een T 5 l2 h1 dc 128kw dsg full option.
Een hele fijne bus waar ik veel fijne kilometers in heb gereden, al is het wel zo dat menigeen hetgeen ik op 4 jaar rijdt in 1 jaar doet.
Maar ja, hoe definieer je hoeveelheden etc.
Na 2 x nieuwe aandrijfassen waren mijn problemen in de garantie periode wel opgelost, maar de bijtelling nekte me en ik heb toen gekozen om de bus in te ruilen en er een Volkswagen caddy 140 pk 2.0 dsg voor in de plaats te nemen welke ik alleen maar bedrijfsmatig gebruik. Deze heb ik laten chippen naar187 pk 415Nm en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben, al weet ik nog steeds niet hoe de caddy zich doet houden in de komende jaren daar ik hier nog niet veel over heb gelezen wat motor en bak betreft.

Maar enfin, waar het werkelijk over gaat is dat we voornemens zijn een t4 dc aan te schaffen, liefst een 2,5 TDI, dit omdat we toch iets moois en degelijks met karakter willen gaan rijden, en bijkomende factor is de bijtellings vriendelijke regeling.
Wij zijn dus op zoek naar een mooie, en zeker in orde t4 dus alle info is welkom.
We gaan hier echter niet over 1 nacht ijs daar we toch graag voor een mooie en degelijke en goed onderhouden t4 willen gaan.
Alle tips zijn welkom, misschien een kleine vraag erbij... hoe zit het met zijn trekkracht met het reis karakter, we hebben een 1500 kg zware caravan en ik lees vaker dat deze maar 88 pk hebben ( hebben nu een Volvo met 200 pk)

Vriendelijke groet Patrick
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen

Bericht door Snautzer »

Hoi Patrik en welkom.
Je hebt een aantal smaken in T4 tdi land. 88 tot 151pk standaard. De meest gewilde is denk ik de 102 pk. Vanwege prijs e.d. Deze 102 pk zijn makkelijk te re mappen naar 120-135 pk . Mijn huidige bus een AXL 102 pk geremapped naar 135 trekt met gemak een caravan. Zelf een 102 pk zal dit kunnen zei het wat minder soepel naar de normale kruis snelheid toe. Mocht je echt voor de power gaan is de 151 pk natuurlijk een goede.Ook deze te up graden naar meer vermogen
Houd er rekening mee dat, hoewel de T4 in 2003 voor het laatst van de productie band is gelopen, een "goede" behoorlijk prijzig kan lijken te zijn voor zijn leeftijd en aantal km. Het goede nieuws is dat als een T4 TDI goed is onderhouden de blokken heeeel lang mee kunnen.
Goed zoeken en heel goed laten informeren en vooral je laten helpen door zeer kundige WJW is dan ook het advies.

Voor waar je op moet letten bij aankoop staan er tal van threads op dit board.

Succes met de zoektocht
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen

Bericht door Blue Star »

Hallo Patrick,

Welkom op :wjw :yes
Geweldig forum met ontzettend veel informatie en kennis onder de leden :toppie
Dus heb je vragen, stel ze gerust.
102 pk of 151 pk hebben natuurlijk de voorkeur, zeker met jullie caravan erachter :knipoog
En het wordt inderdaad goed zoeken voor een :driveT4 naar jullie wense.
Misschien eens op Deutsche sites kijken ?
Blue Star Bulli XXL
Blue Star Bulli XXL
New Blue Star Bulli
New Blue Star Bulli


Grüsse Fred und Andrea
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Plaats reactie