Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
IJsvogels_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2017, 09:19

Even voorstellen

Bericht door IJsvogels_nl »

Ik wil me ook even netjes voorstellen; ik ben Corné van Oosterhout, woon in Den Bosch, 46 lentes 'jong', in het dagelijks leven repareer ik electronica, in mijn vrije tijd sjouw ik een berg Nikon glas op mijn rug (zie bijv. ijsvogels.nl en www.ilovepanoramas.com).
Net terug van drie weken IJsland met een Skoda Roomster, voorzien van zonnepaneel, slaapmogelijkheid, etc. Dit voldeed prima voor 3 weken, maar ik wil toch (weer) eens kijken naar een Transporter om een camper te bouwen. De droom is om ooit zelfvoorzienend rond te reizen in een camper en te leven van de verkoop van mijn foto's. Ik heb me voorgenomen om het eerste jaar alleen te oriënteren (en te sparen :lach ) en geen impulsaankopen te doen (zoals gewoonlijk :jump ).

In het verleden een T3 camper gehad, maar daar liep ik op leeg destijds, ik kijk nu naar de T4 of T5, ben er al wel uit dat het een diesel moet worden, een lange versie en 4WD. Ik kwam tijdens mijn zoektochten dit forum zo vaak tegen en heb hier al zoveel opgestoken, dat ik besloot om lid te worden.

Een aantal vragen die ik niet direct kon vinden wil ik graag voorleggen:

- i.v.m. een zelfbouw dakdrager met V-slot profiel: zijn de 5 bevestigingspunten in het dak van een T5 standaard altijd aanwezig? Liggen deze ook perfect (of nagenoeg) in een rechte lijn over het dak?

- ik neig steeds meer naar een T4 i.p.v. een T5 i.v.m. de degelijkheid/betrouwbaarheid, alleen zijn de syncro's dun gezaaid in NL. Zijn er nog redenen om toch voor de T5 te kiezen?

Vanuit mijn werk in de electronica en hobby fotografie hoop ik op die twee gebieden een steentje bij te kunnen dragen aan dit forum, dus vraag hierover gerust (ik weet ook niet alles natuurlijk :lach )

Groeten Corné
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen

Bericht door Snautzer »

Hoi Corné , welkom op het forum. Toevallig heb ik een lange syncro T4 met AXL motor. Hier kan je lezen https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 12&t=55996 wat ik er tot nu toe aan gedaan heb.
Een lange T4 syncro is zeker een zeldzaamheid in Nederland. Korte daar in tegen kom je wel vaker tegen. Je zal zien dat de prijzen die gevraagd worden voor een T4 behoorlijk zijn (al dan niet terecht) en stijgend. Voor een lange syncro zal dat nog wel een graadje erger zijn, als je ze al kan vinden.
In ieder geval succes met de zoektocht.
IJsvogels_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2017, 09:19

Re: Even voorstellen

Bericht door IJsvogels_nl »

Dankje! :knipoog Ik heb je topic vanochtend doorgelezen (met veel genoegen, erg leuk geschreven!), het was mede de reden om eens aan te melden en wat serieuzer naar de T4's te kijken i.p.v. de T5's :-)
Zal me ook eens verdiepen in de import, ooit eens een motor uit Engeland gehaald en dat stelde ook weinig voor, de keuze wordt wel enorm veel groter.
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Even voorstellen

Bericht door Blue Star »

Hoi Corne'.
Welkom op :wjw .
En leuke hobby heb je :yes
En ik kan me voorstellen dat je iets meer ruimte wilt hebben dan in een Roomster.
Heb jarenlang T4 's met ontzettend veel plezier gereden en sinds april een T5 aut. Weliswaar geen synchro, maar tot heden ook zeer tevreden. Heb ondertussen alweer 12000 km gereden. :ikrij
Een sychro kan je beter in Deutschland zoeken.
Daar rijden er veel meer rond dan in der Niederlande .
Kijk bijvoorbeeld eens op mobile.de.
Suc6 met het vinden van een T4 / T5 van jouw keuze.

Gruß Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
IJsvogels_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2017, 09:19

Re: Even voorstellen

Bericht door IJsvogels_nl »

Dankje Fred! :-)
Plaats reactie