Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even niet verplicht voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
gl640
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 sep 2017, 11:43

even niet verplicht voorstellen

Bericht door gl640 »

dus hierbij :yes

maar heb me hier aangemeld omdat ik aan het zoeken ben naar een busje waarbij ik uiteindelijk qua formaat op een transporter uit kwam

op moment heb ik het oog op een 2012 handgeschakelde 140pk of een 2008 automaat 174pk

nu lees ik veel slechts over die automaat in combi met de 174
toch heb ik liever een automaat en zolang bekend is dat hij niet veel heeft moeten trekken neem ik aan dat het wel redelijk save is

automaat is wel een redelijke must maar als hij echt zo onbetrouwbaar is dan liever niet.

wat zijn de meningen daarover hier vraag ik me eigenlijk af
is een 2008 al voorzien van roetfilter vraag ik me ook af want in 2019 zou de belasting flink omhoog gaan toch?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: even niet verplicht voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Ja 2008 heeft roetfilter en ik zou de automaat laten staan. Tenzij je 3000 euro revisiekosten er bij calculeert. De 140 pk TDI van de GP is wel een probleemloze motor. Wil je perse automaat dan zou ik kijken naar eentje met een dag bak, dus dan kom je automatisch bij een GP uit.
gl640
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 sep 2017, 11:43

Re: even niet verplicht voorstellen

Bericht door gl640 »

ook een carvalle? want in nederland waren die niet verkocht dus komt uit duitsland

3000 euro vind ik nog meevallen want had op 7500 gerekend wat ik hier en daar zo had geleden

en een dsg bak is een drama want heb er in gereden en schakelde pas bij 2000 toeren en erg zenuwachtig allemaal al begrijp ik dat het ook allemaal te herprogrammeren is
Plaats reactie