Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie ben ik?

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

wie ben ik?

Bericht door rene82 »

Hoi! Ik ben rene (35 jaar) en woon in beek, zuid limburg. Ik werk bij de brandweer als hoofd brandwacht.

Ik droom al jaren om mn eigen buscamper te bouwen... mijn ouders hadden in het verleden een t4 westfalia. die heb ik een keer meegenomen op vakantie. Helemaal het einde! na 10 jaar dromen ga ik toch eens kijken voor een goede basis. een late t4 of een vroege t5. De bedoeling is dat onze gewone auto (Golf 6) plaats gaat maken en de bus onze dagelijkse auto wordt. Ik zie alleen dat het een kostbare zaak kan worden als je de juiste onderdelen gaat gebruiken. Dus het zal een project gaan worden van zeker een jaar. Maar goed, alles voor de hobby. Over hobby gesproken, Ik ben fanatiek motorrijder. Helemaal ideaal is als de motor ( bmw r 1200 gs ) op de aanhanger mee op vakantie kan.

Verder zit ik nog vol vragen over de met name papieren afhandeling/gang van zaken van de herkeuring. Maar dat zal met alle informatie hier wel goed gaan komen. Nog meer limburgers hier op het forum?

Groepjes rene :zwaai
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: wie ben ik?

Bericht door Snautzer »

Hoi Rene, de herkeuring is, als je goed de info op het board tot je neemt, niet zo heel moeilijk.
1 Koop bus
2 Voldoe aan eisen van rdw, zie https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... wagen.aspx
3 Ga naar keuring (via internet een keuring inplannen) naar een station in de buurt. et presto je hebt een camper voor de rdw.
4 Daar opvolgend komt het kwart tarief traject met de heren/dames van de belasting. Hier moet je over geduld beschikken. Fijn te weten dat wanneer je verzoek in behandeling wordt genomen ( dat kan overigens wel eens wat lang duren) je wegenbelasting plicht geschorst wordt gedurende de loop van. Mocht je gedurende dit traject nog een ander vehicle hebben, is kenteken schorsen een goede optie.
5 je krijgt een beschikking voor het kwart tarief.

Plan van te voren naar de toekomst. Beter goed nadenken over wat je eisen zijn, nu en in de toekomst, en daar een bus op aanschaffen dan er achter komen dat zaken zoals extra zetels op kenteken moeilijk zijn te realiseren. En dat staat dan nog los van de wensen lijst die je hebt voor het type bus. Neem in je overweging mee dat een T4, hoe goed het ding bedacht en gebouwd is. maar tot 2003 gebouwd is. Ondanks alle sterke verhalen betekend dit dat je on go-ing project hebt met het mobiel houden van een t4. Het is een trouw beest maar wel al op leeftijd. Het is zeer zeker geen onderhoud arme machine, maar wel een, die als je het geeft wat het nodig heeft denk roest denk motorisch, kan zorgen voor jaren en jaren plezier.

Succes in je zoektocht!
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: wie ben ik?

Bericht door Blue Star »

Hoi Rene,

Welkom op :wjw :yes
En uiteraard succes met het vinden van een mooie en goede Bulli.
Het ombouwen van een Bulli kan je natuurlijk in de diverse topics lezen over het hoe, wat en waarom :toppie
Maar probeer voor jezelf op een rijtje te zetten wat jullie wensen zijn voor jullie camper.
En uiteraard, vragen staat vrij, daar is ons :wjw forum voor :gekte
Je kan ook je BMW motor in een aanhangwagen zetten :jump

Blue Star Bulli XXL
Blue Star Bulli XXL
New Blue Star
New Blue Star

Grüsse Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Marcell0
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:15

Re: wie ben ik?

Bericht door Marcell0 »

Hallo Rene,

Welkom op het forum. Ik heb hetzelfde plan gehad als jezelf, het bouwen van een eigen camper. Na het nodige onderzoek uiteindelijk toch gekozen voor een originele T4 westfalia uit 1999. Nog geen spijt van gehad, en ook hier is nog genoeg aan te verbouwen.
Ik heb al het nodige aangepast en er staat nog genoeg op mijn lijstje voor de komende jaren.

Ik woon zelf ook in Zuid-Limburg, in Maastricht.

Ik ben benieuwd waar jij aan je bus wilt gaan sleutelen? Ben zelf nog op zoek naar een plek met een brug / smeerput waar je af en toe kunt werken, liefst met weetjewellers in (Zuid) Limburg die zich eventueel onderling kunnen helpen met sleutelen etc.. Ik ben zelf in het bezit van VCDS lite, dus mocht je een keer je bus willen uitlezen, dan kan dat.

Groet, Marcel
VW T4 California 1999
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Re: wie ben ik?

Bericht door rene82 »

Hoi Marcel, ik heb de luxe dat we op het werk een 2 en een 4 kolomshefbrug hebben staan. Deze is voor het onderhoud aan onze dienstvoertuigen. (Allen Vw) alleen in de avond en weekenduren zijn er geen bedrijfsmatige werkzaamheden.
Marcell0
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:15

Re: wie ben ik?

Bericht door Marcell0 »

He Rene,

Dat is super zo'n werkplaats....zeker niet beschikbaar voor mede forum leden? ;-)
VW T4 California 1999
Plaats reactie