Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie ben ik?

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

wie ben ik?

Bericht door rene82 »

Hoi! Ik ben rene (35 jaar) en woon in beek, zuid limburg. Ik werk bij de brandweer als hoofd brandwacht.

Ik droom al jaren om mn eigen buscamper te bouwen... mijn ouders hadden in het verleden een t4 westfalia. die heb ik een keer meegenomen op vakantie. Helemaal het einde! na 10 jaar dromen ga ik toch eens kijken voor een goede basis. een late t4 of een vroege t5. De bedoeling is dat onze gewone auto (Golf 6) plaats gaat maken en de bus onze dagelijkse auto wordt. Ik zie alleen dat het een kostbare zaak kan worden als je de juiste onderdelen gaat gebruiken. Dus het zal een project gaan worden van zeker een jaar. Maar goed, alles voor de hobby. Over hobby gesproken, Ik ben fanatiek motorrijder. Helemaal ideaal is als de motor ( bmw r 1200 gs ) op de aanhanger mee op vakantie kan.

Verder zit ik nog vol vragen over de met name papieren afhandeling/gang van zaken van de herkeuring. Maar dat zal met alle informatie hier wel goed gaan komen. Nog meer limburgers hier op het forum?

Groepjes rene :zwaai
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: wie ben ik?

Bericht door Snautzer »

Hoi Rene, de herkeuring is, als je goed de info op het board tot je neemt, niet zo heel moeilijk.
1 Koop bus
2 Voldoe aan eisen van rdw, zie https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... wagen.aspx
3 Ga naar keuring (via internet een keuring inplannen) naar een station in de buurt. et presto je hebt een camper voor de rdw.